Har Lucas funderat över hur det Ukrainska befäl resonerar som ger ok på att skicka iväg en dyr o avancerad luftvärnsrobot mot ett högtflygande plan, i fullt medvetande om att separatistterroristerna inte har så mycket som ett modellflygplan?
Sedan finns det avlyssnade samtal o facebook bevis där rebellerna grattar sig själva till fullträffen för att rätt snart radera när de upptäckt att det var ett civiflygplan.
Sorry, posten ska vara ställd till Naturtvål, inte Lucas49.
Har Lucas funderat över hur det Ukrainska befäl resonerar som ger ok på att skicka iväg en dyr o avancerad luftvärnsrobot mot ett högtflygande plan, i fullt medvetande om att separatistterroristerna inte har så mycket som ett modellflygplan?
Sedan finns det avlyssnade samtal o facebook bevis där rebellerna grattar sig själva till fullträffen för att rätt snart radera när de upptäckt att det var ett civiflygplan.
Har du funderat på hur man har gått i fällan gång på gång och blivit inringade på slagfältet. De Ukrainska befälen verkar inte ha alla indianer i kanoten.
Därmed inte sagt att det är Ukraina som är skyldigt
Har du funderat på hur man har gått i fällan gång på gång och blivit inringade på slagfältet. De Ukrainska befälen verkar inte ha alla indianer i kanoten.
Missköter man sin armé under lång tid vad gäller utrustning, utbildning o övningar så förvånar det inte att kriget kostat Ukraina vansinnigt många döda värnpliktiga soldater. Tror inte det skulle gått ett dugg bättre för oss om det hela utspelat sig i Sverige med nästan noll varsel.
Missköter man sin armé under lång tid vad gäller utrustning, utbildning o övningar så förvånar det inte att kriget kostat Ukraina vansinnigt många döda värnpliktiga soldater. Tror inte det skulle gått ett dugg bättre för oss om det hela utspelat sig i Sverige med nästan noll varsel.
poängen från min sida att det kan ha varit ett misstag precis som att man har gått i fällan flera gånger.
Som följande påhittade scenario. Högre befäl(person som påstått att Ryssland har använt kärnvapen i Ukraina) ringer till AA siten
- Skjut ner ryssplanet
- Men...
- Inga men skjut nu eller jag låter arkebusera dig
Vad gör befälet på plats i ett sådant läge?
Betänk dårarna som styr just nu, Höger Sector med mera idioter som påstår att ryssen har använt atomvapen
Senast redigerad av micks 2014-10-08 kl. 22:01.
Nej det är ju inte rebellernas förtjänst om Ukrainska armen lider förluster utan det får Putin ta till sig "äran" av. Utan ryska förband så hade trasarmen i öster inte haft en suck om Ukrainska armen tog till järnnävarna och brassade på för fullt. Nu kan man inte det eftersom man som legitim arme måste ta hänsyn till civila medborgare. Det behöver ju knappast rebellerna tänka på.
Ryssland goda år är lätträknade i jämförele med oss i väst. Dessutom verkar inte dom goda åren i Ryssland avspegla sig mer än i storstäderna. Typiskt för en diktatur där pengar och korruption går hand i hand. Ukraina tar åtminstone tag i rysskorruptionen som finns i statsapparaten,vilket ju är en förutsättning för att bli en del av vårt Europa. Ryssland har skrämt bort Ukraina genom sin aggression och fler länder i regionen lär följa efter Ukraina.
År det lögn eller är det dravel det som du hävdar? Fakta enligt Transparency International så befinner sig Ukraina på plats 144 och Ryssland på plats 127 i deras korruptionsindex.
Tvärtemot mot bad du hävdar så har Ukraina vad jag ver aldrig ordentlig tagit tag i landets korruption. De som pushar fram antikorruptions åtgärder idag det är EU och IMF, tuff antikorruptions lagstiftning annars blir det inga pengar säger de.
De har inte gått i några fällor, däremot inte fått slå ut ryskt artilleri som sköt från ryska gränsen och sedan var man för sen att dra tillbaka en del av trupperna när den ryska reguljära armén gick på offensiven.
Det har ingen betydelse då Ukraina har väsentligt kraftfullare vapen än så.
Ukraina saknade alla skäl att skjuta, Ryssland och dess legionärer är redan överbevisade och har erkännt nedskjutningen.
Krim har aldrig varit ryskt. Däremot olagligt annekterat sedan ungefär 1700-talet men det är en annan sak. Alla ni landsförrädare kan dra åt helvete med ert rysslandsvurmande, FY FAN JAG SPYR PÅ ER!!!
Jaja, även om Sverige för tillfället styrs av veklingar så kommer den dagen då kursen ändras och man kommer spåra upp er alla jävla landsförrädare som talar gott om Ryssland och illa om Sverige och man kommer att avliva er allihopa.
Är du seriös? Jag diskuterade historisk fakta och du talar om att sådana som jag ska avlivas. Jag tvivlar på att sådana som du någonsin kommer styra vårt land. Förespråkar man en politik som är klumpigare än en elefant i en glasaffär så kommer man nog inte långt. Men tomma tunnor skramlar mest. De
Det var mycket som gick skumt till i avsättande av presidenten men det spelar ingen roll Ukraina har rätten att bestämma över sitt territorium. Ryssland har ingen rätt till något alls men eftersom Ryssland lägger sig i, stjäl landområden, skickar soldater, skickar vapen till rebeller har Ukraina rätten att till vilka metoder de vill mot Ryssland och fosterlandsförrädarna.
Har aldrig någonsin sett folk innan vid någon statskupp i något annat skitland hävda att andra länder skulle ha rätt att gå in landet starta krig och stjäla landområden.
Patetiskt är det! Ni är förrädare och förtjänar därför inte att leva, så jävla enkelt är det.
Jag visste inte att man var förrädare om man inte stödjer Ukrainas agerande till 100%. Det är ett märkligt land du föreställer dig där 100% stöd till Ukraina är ett krav för att leva i Sverige.