2014-08-09, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Hur mycket kan man låna ihop? Om man lånar från alla smsbolag man kan, finns det möjlighet att komma upp till 50.000?`

Hur ligger det till om personen har en förvaltare och är omydinghetsförklad?
Absolut, man kan låna 10k ifrån 5 bolag. Dock ställs det krav på en viss årsinkomst och sedan att man inte har några anmärkningar, men om du lever på pengar ifrån försäkringskassan så är jag tveksam över om du ens skulle få 10k beviljad. Kollar vi easycredit så kan man låna upp till 15k men då ska man ha en årsinkomst på 120k

Citera
2014-08-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Detta håller jag med om!

Men jag anser ändå att det bästa är att betala "kontant" vid köpetillfället.
Men du är korkad också
Citera
2014-09-02, 21:45
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohee
Men du är korkad också

Tur att du är så smart så att du citera en text skriven för 3 månader sedan med en sådan mogen kommentar. Så du menar att det är korkat att betala kontant eller vad syftar du på?

Menar du att det är smartare att ta ett SMS lån istället för att betala kontant?
Citera
2014-09-06, 16:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Men du är korkad också

En sån intelligent kommentar!

Kör du med lånad konsumtion om du nu vill det! Jag föredrar och rekommenderar att spara till det man vill köpa först. De som ofta kör med sk. räntefria lån till sin konsumtion har ofta noll kronor sparat. Men det är deras problem. De som lever på det sättet har inte fattat att det kan komma plötsliga oförutsedda utgifter, typ kostsam tandläkarräkning, eller att man åker på en längre sjukskrivning, något vitalt går sönder i hemmet eller något.

Jag skiter fullkomligt hur Mohee sköter sin ekonomi, men med din kommentar har du ju mycket tydligt visat vilken nivå på tankeverksamheten du har.
Citera
2014-09-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
En sån intelligent kommentar!

Kör du med lånad konsumtion om du nu vill det! Jag föredrar och rekommenderar att spara till det man vill köpa först. De som ofta kör med sk. räntefria lån till sin konsumtion har ofta noll kronor sparat. Men det är deras problem. De som lever på det sättet har inte fattat att det kan komma plötsliga oförutsedda utgifter, typ kostsam tandläkarräkning, eller att man åker på en längre sjukskrivning, något vitalt går sönder i hemmet eller något.

Jag skiter fullkomligt hur Mohee sköter sin ekonomi, men med din kommentar har du ju mycket tydligt visat vilken nivå på tankeverksamheten du har.
Men jag förstår inte varför du blir gnällig över att ta ett lån på ynka 1000 kronor räntefritt?
Citera
2014-09-07, 16:02
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Men jag förstår inte varför du blir gnällig över att ta ett lån på ynka 1000 kronor räntefritt?

Därför att om man måste ta ett lån på "ynkliga" 1000 kr borde man nog fundera på vad man gör för ekonomiska prioriteringar.
Citera
2014-09-07, 16:53
Medlem
godboys avatar
Citat:

Precis som Diablo1118 omnämner i inlägget ovan att om du nu måste LÅNA för att köpa en pryl för ynka 1000-lappen så har jag svårt att tro att du har en trygg ekonomi.

Sen, på många av dessa sk räntefria lån så kan det tillkomma en uppläggningsavgift, aviavgift osv. Och då kostar det ju mer i slutändan än just 1000 kr. JAg säger inte att det alltid är så, men det är mycket vanligt.

Sen om man inte kan punga ut med 1000 kr vid köptillfället så är jag tveksam om man ska köpa prylen över huvud taget.
Citera
2014-10-01, 00:21
Medlem
headsteps avatar
SMS-lån är farligt, fyfan alltså...
Gräver upp en tråd för jag har en fundering angående detta.

Rent teoretiskt - om man inte har några anmärkningar, skulle jag kunna gå in på vivus, folkia, ferratum, osv och låna maxbelopp på varje sida? Jag vet att det skulle funka på första sidan, men tar det stopp till slut (ser sms-bolag nummer, säg, fem i ordningen att jag maxar lån på de tidigare sidorna under en väldigt kort tid)?

Om detta skulle gå, har jag ytterligare en fråga.

Anta att jag då sitter med 50,000;- på banken, kan jag utan problem ta ut dessa i kontanter på min bank (man kanske måste förvarna, sett nån etikett om detta), eller kommer det väckas misstankar om, vad det nu kan vara? Banken ser att jag maxat smslån under 25 minuter, och sen plockar ut allt. Går det?
Citera
2014-10-01, 12:00
Medlem
Framtidsatlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headstep
SMS-lån är farligt, fyfan alltså...
Gräver upp en tråd för jag har en fundering angående detta.

Rent teoretiskt - om man inte har några anmärkningar, skulle jag kunna gå in på vivus, folkia, ferratum, osv och låna maxbelopp på varje sida? Jag vet att det skulle funka på första sidan, men tar det stopp till slut (ser sms-bolag nummer, säg, fem i ordningen att jag maxar lån på de tidigare sidorna under en väldigt kort tid)?

Om detta skulle gå, har jag ytterligare en fråga.

Anta att jag då sitter med 50,000;- på banken, kan jag utan problem ta ut dessa i kontanter på min bank (man kanske måste förvarna, sett nån etikett om detta), eller kommer det väckas misstankar om, vad det nu kan vara? Banken ser att jag maxat smslån under 25 minuter, och sen plockar ut allt. Går det?

Måste du ta ut dom på banken då? Maxuttaget är väl ofta typ 15k/dygn i bankomaten, har du åtminstone två bankkort så har du dom ute i handen på 2 dygn, utan att du behöver prata med banken?
Varför ta så många smslån btw? Finns ju större banker som lånar ut typ 300k utan säkerhet, borde vara lätt att få lån där?

Vad är syftet med detta?
Citera
2014-10-01, 18:46
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsatlet
Måste du ta ut dom på banken då? Maxuttaget är väl ofta typ 15k/dygn i bankomaten, har du åtminstone två bankkort så har du dom ute i handen på 2 dygn, utan att du behöver prata med banken?
Varför ta så många smslån btw? Finns ju större banker som lånar ut typ 300k utan säkerhet, borde vara lätt att få lån där?

Vad är syftet med detta?

Tror du missuppfattat vad "utan säkerhet" innebär. Tvärtom så är det svårare att få ett blanco på 300' då banken inte har någon säkerhet.
Citera
2014-10-08, 06:06
Medlem
OnTheWeeds avatar
Smslån utan inkomst och 18+ ?

Av olika orsaker i livet just nu måste jag ta ett sms-lån.
Söker sms-lån som lånar ut till någon under 20, anmärkningar och utan jobb.

Vet ni någon?
Senast redigerad av OnTheWeed 2014-10-08 kl. 06:09.
Citera
2014-10-08, 06:08
Medlem
OnTheWeeds avatar
Summan måste gärna överstiga 9-10 papp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in