2014-05-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odens
Jag är i behov av 300 :- som jag helst skulle ha redan nu. Måste ha pengarna inom några timmar. Är verkligen kris. Har skulder till kronofogden så jag undrar om någon sida beviljar lån ändå?

Får in pengar på fredag igen och jag har ingen jag kan låna av.

Sätt dig utanför Konsum med en pappersmugg.
Texta en skylt "Föräldrarlös och hungrig".
Senast redigerad av IraHayes 2014-05-19 kl. 16:21.
Citera
2014-05-19, 18:36
Medlem
Citat:
Jag är i behov av 300 :- som jag helst skulle ha redan nu. Måste ha pengarna inom några timmar. Är verkligen kris. Har skulder till kronofogden så jag undrar om någon sida beviljar lån ändå?

Vad för kris? Om du övertygar oss kanske någon vänlig själ kan skicka 300 kr till dig.
Senast redigerad av tago 2014-05-19 kl. 18:52.
Citera
2014-05-19, 23:57
Medlem
JeffreyLebowskis avatar
Citat:

Ingen kommer låna ut till dig, med all rätt. Försök ta tag i ditt missbruk, det finns nog någon som kan stötta dig!

Att du ens drar ihop en jävla story om att "grabben ska åka slalom" tidigare i tråden...

Ett annat inlägg av Odens från idag - ett av många i drogforumen.

Tar tillbaka det där. Har druckit handsprit säkert 50 ggr utan att det varit svårt att dricka. Men igår fick jag fan inte i mig det.

Funkar det att skjuta alcogel? Mår riktigt risigt och behöver något. Bryter ihop stundtals och det är nära snaran. Har legat i fosterställning och gråtit i sängen vilket jag inte gjort på år. Tänkt lägga in mig på psyket, tror aldrig jag mått så här dåligt förut men jag har legat där förut och jag vet att man aldrig får nån hjälp ändå. Allt känns skit, är en så jävla feg liten fitta att jag inte ens törs ta mitt liv. Har inte en krona till annat så köpa något är inget alternativ.
Citera
2014-05-21, 16:00
Medlem
d
Citera
2014-05-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ha ha, ja så sant! LÅNA till onödig konsumtion, sedan skita i att betala. Tro att man kan komma undan i all evighet! Säkert! Som sagt, mycket underhållande, skulle nog kunna göra en TV-såpa om detta.
Vart har du fått ifrån att jag skulle skita i att betala? Sluta va en sån pappskalle. Ser inget problem med det när det är räntefritt första gången
Citera
2014-06-03, 19:30
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohee
Vart har du fått ifrån att jag skulle skita i att betala? Sluta va en sån pappskalle. Ser inget problem med det när det är räntefritt första gången

Jag utgick inte enkom från dig. Men att ta denna typ av lån är något jag verkligen avråder från. Det är SÅ många som på sikt råkar ekonomiskt illa ut p g a detta. Väldigt många har hamnat hos fogden just p g a SMS -lån.

Resonera så här: Har jag inte råd att köpa kontant nu, så spara ihop först! Har man inte råd nu så är det inte mycket som talar för att man har det om 30 dgr heller.
Citera
2014-06-03, 19:36
Medlem
pepsiluls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Nej det är inte värt det.
Lär dig spara!
På gymnasiet har du fria läromedel, fria resor och fri mat.

Idiot.

Vad är fel med att låna räntefritt om man kan betala.

Det är väl mer idiotiskt att låna ett lån av en "stor" bank på 1000SEK en vad det är att ta ett smslån räntefritt, säg en "stor" bank som ger räntefritt lån upp till 5000SEK?

Spelar väl inte hellr någon roll om man lånar av bolagen eller föräldrarna om de är räntefritt heller så länge man kan betala tillbaka.

Sms-lån är farligt om man inte kan betala tillbaka. Men då är vattenfall lika farliga?

Ni ser för mycket på lyxfällan folk. Att ta sms lån betyder inte att kronkalle står utanför.

Samma regler som på allt

Sen är ju en annan fråga om man tar ett lån som man IMTE kan betala tillbaka idiotiskt, me de är de ju i alla lägen.

PS: Har aldrig tagit ett sms-lån eller något bolån jag inte har råd att amortera på, ville bara poängtera. Jag äger min bostad också.

Orkar inte gå in på alla idioter som har en hyresrätt heller hur otroligt oekonomiskt de är, nåväl enough.

Blir så trött, folk sätter sig med bolån på flera miljoner och amorterar inte ett skit men betalar 50 000 i ränta till bankerna ( lågt räknat ), sedn lånar någon EN gång och betalar ränta på 300SEK,de är väl alla som inte har råd att amortera på sitt eget hus som borde se över sin ekonomi? Kommer skratta varje dag när bostadsbubblan kommer och alla är tvugna att amortera.

Gör om gör rätt.
Senast redigerad av pepsilul 2014-06-03 kl. 19:43.
Citera
2014-06-03, 19:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsilul
Idiot.

Vad är fel med att låna räntefritt om man kan betala.

Det är väl mer idiotiskt att låna ett lån av en "stor" bank på 1000SEK en vad det är att ta ett smslån räntefritt, säg en "stor" bank som ger räntefritt lån upp till 5000SEK?

Spelar väl inte hellr någon roll om man lånar av bolagen eller föräldrarna om de är räntefritt heller så länge man kan betala tillbaka.

Sms-lån är farligt om man inte kan betala tillbaka. Men då är vattenfall lika farliga?

Ni ser för mycket på lyxfällan folk. Att ta sms lån betyder inte att kronkalle står utanför.

Samma regler som på allt

Sen är ju en annan fråga om man tar ett lån som man IMTE kan betala tillbaka idiotiskt, me de är de ju i alla lägen.

PS: Har aldrig tagit ett sms-lån eller något bolån jag inte har råd att amortera på, ville bara poängtera. Jag äger min bostad också.

Orkar inte gå in på alla idioter som har en hyresrätt heller hur otroligt oekonomiskt de är, nåväl enough.

Blir så trött, folk sätter sig med bolån på flera miljoner och amorterar inte ett skit men betalar 50 000 i ränta till bankerna ( lågt räknat ), sedn lånar någon EN gång och betalar ränta på 300SEK,de är väl alla som inte har råd att amortera på sitt eget hus som borde se över sin ekonomi?

Gör om gör rätt.

Detta håller jag med om!

Men jag anser ändå att det bästa är att betala "kontant" vid köpetillfället.
Citera
2014-06-03, 19:45
Medlem
pepsiluls avatar
Sjävfallet, det är det alltid.

Men alla kan vara fattiga en månad eller ha någon räkning som man inte har råd med, då är det inget dåligt altenativ så länge han är säker på att betala vilket han sa att hab var så förutsätter de, var mer för att påpeka alla idiotiska kommentarer i tråden. Lite empati vore på sin plats, hen söker råd.

I detta fallet handlade det om en räkning och ingen konsumtion.
Senast redigerad av pepsilul 2014-06-03 kl. 19:47.
Citera
2014-06-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsilul
Sjävfallet, det är det alltid.

Men alla kan vara fattiga en månad eller ha någon räkning som man inte har råd med, då är det inget dåligt altenativ så länge han är säker på att betala vilket han sa att hab var så förutsätter de, var mer för att påpeka alla idiotiska kommentarer i tråden. Lite empati vore på sin plats, hen söker råd.

I detta fallet handlade det om en räkning och ingen konsumtion.

Jubelåsna!
Hur har du fantiserat ihop att det handlade om en räkning? Det stod det inget om.
Och exakt vad skiljer en räkning från konsumption?
Citera
2014-06-10, 08:14
Bannlyst
Sms lån på 60 000 kr

Jag undrar vad sidan heter där man kan låna upp till 60 000kr. Inte för att jag vill låna 60k men där man kan låna 20k iaf. Så länka gärna om ni vet
Citera
2014-06-10, 08:59
Medlem
Ratis avatar
20 000 genom sms lån? Hujedamej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in