Citat:
Ursprungligen postat av
IraHayes
Nej det är inte värt det.
Lär dig spara!
På gymnasiet har du fria läromedel, fria resor och fri mat.
Idiot.
Vad är fel med att låna räntefritt om man kan betala.
Det är väl mer idiotiskt att låna ett lån av en "stor" bank på 1000SEK en vad det är att ta ett smslån räntefritt, säg en "stor" bank som ger räntefritt lån upp till 5000SEK?
Spelar väl inte hellr någon roll om man lånar av bolagen eller föräldrarna om de är räntefritt heller så länge man kan betala tillbaka.
Sms-lån är farligt om man inte kan betala tillbaka. Men då är vattenfall lika farliga?
Ni ser för mycket på lyxfällan folk. Att ta sms lån betyder inte att kronkalle står utanför.
Samma regler som på allt
Sen är ju en annan fråga om man tar ett lån som man IMTE kan betala tillbaka idiotiskt, me de är de ju i alla lägen.
PS: Har aldrig tagit ett sms-lån eller något bolån jag inte har råd att amortera på, ville bara poängtera. Jag äger min bostad också.
Orkar inte gå in på alla idioter som har en hyresrätt heller hur otroligt oekonomiskt de är, nåväl enough.
Blir så trött, folk sätter sig med bolån på flera miljoner och amorterar inte ett skit men betalar 50 000 i ränta till bankerna ( lågt räknat ), sedn lånar någon EN gång och betalar ränta på 300SEK,de är väl alla som inte har råd att amortera på sitt eget hus som borde se över sin ekonomi? Kommer skratta varje dag när bostadsbubblan kommer och alla är tvugna att amortera.
Gör om gör rätt.