2014-10-07, 17:46
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Fattar det inte heller. Ok när man är hemma och softar. Men när man är ute och framförallt när man rör sig tycker jag inte att det är skönt utan. Det är inte av prydhet utan obekvämhet som jag tar på den, och då hänger dom inte ens särskilt mycket. Kan DET vara gåtans lösning, varför hon är Sveriges (kanske världens) mest eftertraktade kvinna som alla "kukbärare" vill ha?

Jag är likadan, har sällan BH på mig hemma, men alltid ute då det känns naket utan. Men såklart, alla män vill väl ha självskadande, knarkande prostituerade, bara de ränner runt utan bh och med smink på ställen där smink inte ska vara.
Citera
2014-10-07, 18:18
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag är likadan, har sällan BH på mig hemma, men alltid ute då det känns naket utan. Men såklart, alla män vill väl ha självskadande, knarkande prostituerade, bara de ränner runt utan bh och med smink på ställen där smink inte ska vara.

Det var ju inte allt för ofta ändå hon lade upp bilder på dåvarande bilddagboken (numera känt som dayviews) där hon hade utsmetat läppstift (märk min ironi här).

För övrigt är det pinsamt tydligt hur angelägen hon helt plötsligt blev att förklara och rättfärdiga sin nya stil, och för vem? Oss såklart, det märks också ganska tydligt att hon läser här och emellanåt verkar hon ju bry sig förvånansvärt vad vi som skriver i tråden tycker. Annars hade hon väl aldrig skrivit ett helt inlägg om det, eller?

Sen om man börjar skala så kan man ju fråga sig vad som är Berny i det hela? Teorierna verkar stämma, hon har ju verkligen bytt stil varje gång hon bytt partner. Så vad är Berny utan någon? Så länge hon inte är tillsammans med någon och har "bättre saker för sig" så återgår hon alltid till att vara tågolyckan vi inte kan se bort från. Det är nog också ett av problemen, hon kan inte motstå att ingå i förhållanden även om det vore bäst om hon lät bli många gånger. Berny kastar sig alltid in i förhållanden, de blir alltid sambo efter typ 5 dagar, och det låter alltid likadant varje gång även om hon får det att låta som om det vore annorlunda till skillnad från någon av alla andra tillfälliga förbindelser hon haft. Sen ändrar hon alltid stil och det har varit olika för olika partners precis som någon påpekade tidigare. Alla hennes förhållanden går alltid så fort fram, hon kan verkligen inte ta ett förhållande i en lugn takt. Nu ska dom tydligen förlova sig efter att dom varit tillsammans typ i en månad liksom. Liksom snälla Berny, kan du inte anstränga dig lite mer för att förbluffa oss? Hade du åtminstone inte kunnat ordna en förlovningsfest där ni berättar för alla medans du sveper din jäger och krälar på golvet.
Citera
2014-10-07, 18:45
Medlem
donnamanloves avatar
Jag skrattade verkligen rätt ut när jag läste (och såg) hennes nya älskvärda stil. Tribalerna satte körsbäret på toppen.
Var det inte Berny som tyckte det var fult med mycket tatueringar för ett par månader sedan? Och hatade högklackade skor?
Snart är det väl dags att börja gå runt med termobyxor, skidglasögon och pjäxor också, samtidigt som hon står och brölar till "Ooa hela natten" med en Norrlands guld i näven eftersom hon "alltid ääälskat slalomstilen". Annat tänkbart scenario är ju hur hon börjar med bodybuilding för att kunna skydda sig mot alla kukbärare, och för att hon så klart alltid varit intresserad av kroppsbyggande och inte förstår varför hon väntat så länge på att börja träna. Sedan är det ju dessutom snyggt med mycket muskler och spraytan.
Citera
2014-10-07, 19:28
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Jag skrattade verkligen rätt ut när jag läste (och såg) hennes nya älskvärda stil. Tribalerna satte körsbäret på toppen.
Var det inte Berny som tyckte det var fult med mycket tatueringar för ett par månader sedan? Och hatade högklackade skor?
Snart är det väl dags att börja gå runt med termobyxor, skidglasögon och pjäxor också, samtidigt som hon står och brölar till "Ooa hela natten" med en Norrlands guld i näven eftersom hon "alltid ääälskat slalomstilen". Annat tänkbart scenario är ju hur hon börjar med bodybuilding för att kunna skydda sig mot alla kukbärare, och för att hon så klart alltid varit intresserad av kroppsbyggande och inte förstår varför hon väntat så länge på att börja träna. Sedan är det ju dessutom snyggt med mycket muskler och spraytan.

Du, don't get her started alltså! Såhär excited blev hon dagen då hon fick mjölka en ko:
[VARNING EXPLICIT CONTENT]

Dagen efter ser vi exempel på hur Bernys shopping beroende tar sig uttryck.

Här ser vi exempel på Bernys Ikea besatthet

Berny, du är en alkis:

Med tissarna halverst framme, mäster spektaklet själv

Bilderna är från 2007 men var det inte det eller något av dom närliggande åren hon sket i att betala hyran för lägenheten som hon och Jonas bodde i? Hur kan då skulderna vara hans fel som hon sa då? Om det var hon som sket i hyran menar jag. (Det är väl det som utgör den större delen av hennes skuld, samt "kärleksnästet" hon hade med Amelia.) Det förklarar ju isf hur hon hade råd att ha "kärlekssemester" som det så fint heter på bernyanska och shoppa hejdlöst både kläder, parfymer och på Ikea.

Edit:

"JagEgerDej sön 18 nov 2007 18:14
har ni funderat på att skaffa barn eller nått i framtiden?
berny sön 18 nov 2007 18:15
ja det har vi, men jag anser inte att jag tillräckligt frisk för det än på några år. jag anser att barn är heliga, skaffar man dom ska man vara säker på vad man gör, det är ingenting man skyndar med, och ett barn kommer förmodligen räcka för oss.men det får framtiden visa. först ska jag kämpa för att bli friskare."

Och idag är hon tillsammans med en kille som har skyndat fram 5 barn med andra kvinnor Dessutom är hon enligt egen utsago gravid om hon nu inte fått ett lägligt missfall pga allt supande och pillertrillande. Någon abort har jag då inte hört om. Hon borde ta en P-spruta and be done with it, om nu barn är så heliga för henne, men det är mycket hon borde göra men aldrig gör så. Grejen är den att om man kollar igenom gamla bilder på typ dayviews så märker man att hon alltid följer samma mönster, allt från shopping beroende till alkoholberoende, partnerberoende. Hon är inte ett dugg annorlunda idag, trots hemlösheten, ej heller beter hon sig bättre. Fortfarande lika bortskämd som när hon debuterade med sina böcker, fortfarande lika kaxig. Alltid samma visa
Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-07 kl. 20:18. Anledning: Tillägg
Citera
2014-10-07, 19:37
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Du, don't get her started alltså! Såhär excited blev hon dagen då hon fick mjölka en ko:
[VARNING EXPLICIT CONTENT]

Cheesus!
http://dayviews.com/berny/45242773/
Man undrar om någon då sa till henne, det där ser VERKLIGEN inte bra ut, inte din kropp som helhet, inte dina tuttar, nej ingenting egentligen, men det glittrar! Sen noterar jag ännu en IKEA-soffa i bildsvepet. Jag har under 35 år gått igenom 2 soffor (jaja, vi kan räkna från 18). Vad är det med B. och soffor? Hur många UNDERBARA soffor har hon haft?
Citera
2014-10-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Att dom ska förlova sig tycker jag låter så konstigt. Brukar folk tillkännage att de planerar en förlovning?

Rätta mig gärna om jag har fel, men brukar det inte vara följande ordning i ett sådant scenario:
Vi har förlovat oss. Vi planerar alltså att gifta oss! (Vem som nu uttalar sig exakt så vet jag inte, men ni fattar)

Berny verkar lite för rastlös/otålig/dramakåt för att gå igenom planeringen av ett bröllop. Kommer förhållandet ens hålla fram till stora dagen? Vem ska betala det förresten? Vem ska komma dit, hennes torskar och ex samt As baby mamas? Antar alltså att OM det blir en förlovning så stannar väl förhållandet på den nivån.

Å andra sidan verkar ju hennes senaste stora kärlek förlova sig lika ofta som folk blev ihop och gjorde slut på skolrasterna i mellanstadiet. Har han någonsin varit gift ens?

Alltså, jag tror du misstar dig.
Förlovning betyder typ att man ska satsa mer än ett år och väldigt gärna vill att omvärlden ska förstå det innan det gått ett halvår.

Ingen av dom har ens gjort kopplingen
Förlovning - Bröllop.
Därmed inte sagt att B inte drömmer om att gifta sig med A (november ut i alla fall).
Men förlovning betyder nog mer: ringar i borstat stål och ett datum för mousserande vin och fler bilder i bloggen.
Citera
2014-10-07, 20:29
Medlem
habilgerbils avatar
Bytena av partner och därmed livsstil fullständigt utan att tyckas ha en egen identitet, en sann kärna liksom, tycker jag är klockrent för de punkter i kriterierna för borderline som talar om en kronisk känsla av tomhet och en påtaglig instabilitet i självbild och känsla av identitet. Berny klamrar sig fast vid yttre markörer som "gör" henne till någon i brist på en stabil inre självkänsla. Sorgligt när man tänker efter.
Citera
2014-10-07, 21:08
Medlem
Denosynliges avatar
Från hennes senaste "krönika" som jag länkade till tidigare:
(Notera bilden från det härliga 2007 jag länkade längre bak där hon kallar sig själv för "flickkvinna")

"Faktiskt kallades jag också för kvinnobarn som barn. Jag var aldrig en flicka. Jag var ett kvinnobarn. Det var så jag som barn kallades av sekten jag växte upp inom, Opus dei.
När jag nu ser på fotografiet
ser jag att jag gjorde en stil av mina övergrepp..................

När jag nu som vuxen ser detta iscensättande, en scen, ett fotografi, jag har skapat ett mörker, eller rättare sagt detta är skapat av eller ur ett mörker, och minns att mina ögon inte har mörkerseende, så anar jag något som jag, mitt medvetande vill uttrycka med ett språk som jag inte riktigt hade tillgängligt, det språket var inte tydligt för mig själv, jag är flera medvetanden som brottas om ett och samma språk, men jag anar och ser och känner ett samband. Jag känner det som finns i mörkret.

Om jag skall försöka närma mig detta Gurleska så kan jag inte låta bli att tänka på komplex traumatisering som har ett upprepningstvång i sig.

Jag ser bilden av vad jag har upprepat, jag har upprepat ett trauma på detta fotografi och trauma betyder sår, precis som mina armar pryds av läkta ärr som jag har tillfogats och tillfogat mig själv. Det groteska.

Traumat ligger i grunden för mina Gurleska beteenden, det ena efter det andra.

Då vill jag INTE ens veta vad hon iscensatte på dessa bilder:
[VARNING]

När jag nu ser dessa bilder kan jag inte se något som är upphetsande med dem, det hela blev faktiskt bara väldigt obehagligt att se på.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-10-07 kl. 21:17.
Citera
2014-10-07, 22:21
Medlem
I inlägget i bloggen, ang sina tatueringsplaner, skriver hon att hon ska göra "cover up på den gamla". Menar hon då att hon ska ta bort de mytomspunna sista ord som Nicklas sa precis innan han dog (i hennes armar, icke att förglömma!!)?
Den tatueringen tjatade hon ju om i ett par år att hon skulle göra, och så äntligen fullföljde hon sina planer för en gång skull. Synd att ta bort nåt så efterlängtat och välplanerat kan jag tycka.

Inte för att jag tror att det någonsin kommer att bli några tatueringar gjorda av den begåvade Andreas (som kan förvandla information till verklighet eller hur var det?). Men det hade varit roligt. Speciellt om de i fyllan och villan går loss på tattoomaskinen.
Citera
2014-10-07, 22:29
Medlem
Infanterists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
I inlägget i bloggen, ang sina tatueringsplaner, skriver hon att hon ska göra "cover up på den gamla". Menar hon då att hon ska ta bort de mytomspunna sista ord som Nicklas sa precis innan han dog (i hennes armar, icke att förglömma!!)?
Den tatueringen tjatade hon ju om i ett par år att hon skulle göra, och så äntligen fullföljde hon sina planer för en gång skull. Synd att ta bort nåt så efterlängtat och välplanerat kan jag tycka.

Inte för att jag tror att det någonsin kommer att bli några tatueringar gjorda av den begåvade Andreas (som kan förvandla information till verklighet eller hur var det?). Men det hade varit roligt. Speciellt om de i fyllan och villan går loss på tattoomaskinen.

Tror att hon menar hjärtat med vingar som hon har på ryggen som hon gjorde som en "systertatuering" med sina babydoll-systrar. Har för mig att hon har nämnt/gett intryck av att hon ångrar den.
Citera
2014-10-07, 22:34
Medlem
Citat:

visst har hon väll en tatuering bak på ryggen/nacken som alla i hennes babydoll-familj gjorde? det kanske är den hon menar?
Citera
2014-10-07, 22:36
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:

Jag tror hon syftar på den hon har mellan skuldrorna , den som är ett hjärta med vingar eller vad fan det nu var. Men hon kan ju göra en cover-up som är en TRIBAL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in