Citat:
Ursprungligen postat av
Fittolin
Och så har Sverige och den svenska skolan gått som den gått under den tiden du gick i gymnasiet också. Det säger väl sig självt att det är mycket bättre att man läser en kurs i matematik istället för bild? Ska en framtida ingenjör som är urusel på att musik inte komma in på sin utbildning p.g.a. att denne tvingades att läsa musik och erhöll lägsta betyg i detta ämne, istället för högsta betyg i matematik?
När har jag påstått detta? Ingenstans i artikeln står det att han tycker att de estetiska ämnena är viktigare än matematik. Jag tror mer det handlar om en olycklig formulering från hans sida. Vidare i artikeln står det ju, som jag skrev,
"Alla gymnasieelever ska få läsa minst ett estetiskt ämne".
Att läsa en kurs av ett trettiotal, eller hur många kurser man nu läser under gymnasiet, i estetisk verksamhet tycker jag kan vara bra oavsett vad man ska bli sen. Om han nu vill avskaffa matematik till förmån för bild och musik är det en annan sak men jag uppfattar det inte som så från artikeln.
Jag ska tillägga att jag också hatar också Miljöpartiet och tycker att de är ett gäng verklighetsfrånvända muppar. Men om vi förvränger sanningen, tar citat ur dess sammanhang, påstår att folk har sagt saker de inte har sagt etc. sänker vi oss till bara till deras nivå.