2014-10-06, 07:57
Medlem
RolleFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
De funkar utmärkt till ledig klädsel.

En slät cap toe skulle jag inte köra till jeans, men allt från quarter brogue utan tvekan. En full brogue till jeans är grymt snyggt.
Citera
2014-10-06, 14:07
Medlem
Papperskatts avatar
Är det någon här som skulle vara intresserad av att vara med på en grupp-MTO från Meermin baserad på den här gamla oxfordkängan? Vi saknar fortfarande några beställningar för att komma upp i minimumordern 10 par.

http://img.photobucket.com/albums/v53/herringbonekid/main%20album/1926_russian_zps856b6e1d.jpg

Intresserade kan kontakta mig här på FB. Priset inklusive frakt är detsamma som för Meermins övriga kängor - det senaste paret som jag beställde landade på ganska exakt 2250 inklusive frakt.
Citera
2014-10-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clpto
Blir ett par bruna oxfords med full brogue (http://www.pediwear.co.uk/loake/products/6069.php) för formellt för att ha till en ledig klädsel? Personligen tycker jag oxfords är så fruktansvärt mycket snyggare än derbys, men jag vet inte om jag själv t.o.m. kanske tycker att det blir lite för fint för att ha till chinos och jeans liksom.
Med min vanliga tur så fick jag ett mail av pediwear idag där de beklagade att skon tyvärr var slut och att de inte skulle få in fler fören i Januari. I och med detta sadlar jag om lite och börjar tänka skor att ha både under höst och vinter, och har kollat in dessa lite: http://www.pediwear.co.uk/loake/products/6341.php

Som jag förstått det är dainitesula bra att ha under vintern? Jag är van vid att ha ordentliga värmande vinterkängor, kommer jag att frysa i dessa tror ni? Tror ni det skoblocket man kan få med gratis räcker eller ska jag satsa på ett bättre skoblock?
Senast redigerad av clpto 2014-10-06 kl. 17:44.
Citera
2014-10-06, 19:59
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleFC
En slät cap toe skulle jag inte köra till jeans, men allt från quarter brogue utan tvekan. En full brogue till jeans är grymt snyggt.

Fast nu är det ingen slät cap toe det handlar om.
Ett tips vore att kolla länken till den sko det handlar om samtidigt som man läser medlemmens fråga.
Citera
2014-10-06, 20:04
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Med min vanliga tur så fick jag ett mail av pediwear idag där de beklagade att skon tyvärr var slut och att de inte skulle få in fler fören i Januari. I och med detta sadlar jag om lite och börjar tänka skor att ha både under höst och vinter, och har kollat in dessa lite: http://www.pediwear.co.uk/loake/products/6341.php

Som jag förstått det är dainitesula bra att ha under vintern? Jag är van vid att ha ordentliga värmande vinterkängor, kommer jag att frysa i dessa tror ni? Tror ni det skoblocket man kan få med gratis räcker eller ska jag satsa på ett bättre skoblock?

Om du kollar här så kan du köpa Loake Heston om du fortfarande vill det.

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=7343
Citera
2014-10-06, 20:11
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Fast nu är det ingen slät cap toe det handlar om.
Ett tips vore att kolla länken till den sko det handlar om samtidigt som man läser medlemmens fråga.

Fast svarar på frågan är ju precis det han gör. Bara för att han börjar meningen med "En slät cap toe..." så betyder det väl inte att det är det enda han ger sin åsikt om i svaret. Tror det är du som behöver lösa lite noggrannare..

Citat:

Utmärkt känga för vintern. Kanske lite kall om du bor i Norrland, men annars funkar den de flesta dagarna skulle jag säga.
Senast redigerad av AlisterG 2014-10-06 kl. 20:14.
Citera
2014-10-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Utmärkt känga för vintern. Kanske lite kall om du bor i Norrland, men annars funkar den de flesta dagarna skulle jag säga.
Skåning som man är så blir det nog de kängorna i så fall!

Citat:
Om du kollar här så kan du köpa Loake Heston om du fortfarande vill det.

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=7343
Tack för tipset, det blir nog ett par Hestons till våren istället så jag ska komma ihåg att kolla in både pediwear och herringshoes då!
Citera
2014-10-06, 21:01
Medlem
Behöver lite smakråd angående lästval. Har beställt ett par GG Cantbury bal boot i vintage oak med en dubbel dainite på gg06 lästen i f-vidd . Blev lite osäker av lästval i efterhand så har pausat ordern tills imorgon. Känner att gg06 lästen blev kanske lite väl bastant och tg73 är helt uteslutet. Vilken läst skulle ni ha valt av mh71 och dg70 till dessa spec?
Citera
2014-10-06, 21:07
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz
Behöver lite smakråd angående lästval. Har beställt ett par GG Cantbury bal boot i vintage oak med en dubbel dainite på gg06 lästen i f-vidd . Blev lite osäker av lästval i efterhand så har pausat ordern tills imorgon. Känner att gg06 lästen blev kanske lite väl bastant och tg73 är helt uteslutet. Vilken läst skulle ni ha valt av mh71 och dg70 till dessa spec?

MH71 är helt klart min favorit men DG70 kanske lämpar sig bättre för känga, du funderar inte på enkel dainite?
Citera
2014-10-06, 21:34
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Fast svarar på frågan är ju precis det han gör. Bara för att han börjar meningen med "En slät cap toe..." så betyder det väl inte att det är det enda han ger sin åsikt om i svaret. Tror det är du som behöver lösa lite noggrannare..

Om man börjar med att besvara mitt inlägg med att slät cap toe inte passar till jeans när frågan gäller full brogue så bör man nog formulera om sitt inlägg.
Varken jag eller medlemmen som ställer en fråga nämner öht inte slät cap toe.
Senast redigerad av watson6669 2014-10-06 kl. 21:36.
Citera
2014-10-06, 21:36
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorkanz

Jag har fyra par G&G på alla läster utom KN14 och jag gillar alla på sitt sätt och på den modellen jag har dem på. De skor jag har är:

- Canterbury DG70 singel läder
- Arran MH71 dubbel dainite
- Gable TG73 singel läder
- Oxford GG06 singel läder

Det bara Arran som är MTO och Canterburyn var den första jag köpte för snart 3 år sedan. Har hunnit använda skorna en del och fått en bra uppfattning om de olika lästerna och om jag skulle få beställa om samtliga skor så skulle jag ta samma läster förutom på Canterburyn. På den skulle jag tagit GG06 och det är för att jag tycker att den lästen passar en känga bäst.
På bilder på alla läster ser GG06 nästan klumpig ut men i verkligheten är det en väldig slank läst, lite som EG 82. DG70 är lite rund men samtidigt ganska spetsig och jag tycker inte att det blir en bra symmetri med en dubbel gummisula.

Här är en gammal sida där Patrik Löf på Skoaktiebolaget la upp bilder på alla GG MTO:s de sålde när de hade agenturen på GG (de kanske fortfarande har det). Har sökt fram lite bilder på några Canterburys så kan du avgöra själv. http://ggmto.blogspot.se/?q=canterbury

En annan sak med Canterburyn är att den har lägre insteg än mina andra GG så om du har högt insteg så kan det vara läge att be GG att justera för det.

Lycka till.
Citera
2014-10-06, 21:37
Medlem
Citat:
Tack för tipset, det blir nog ett par Hestons till våren istället så jag ska komma ihåg att kolla in både pediwear och herringshoes då!

Om du ska använda pediwear så be dem att skicka med Royal Mail istället för UPS så slipper du krångla med UPS dåliga svenska service.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in