2014-10-06, 17:14
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Du utesluter helt en utlåning eller?
Nästintill. Tror Nylander helst kör där borta i AHL med chansen att bli uppkallad än att köra ett år till i Sverige. Han verkar inte heller ha något intresse av att återvända.

Sen ska ju Leafs säga sitt och, och så späd som Nylander är så är det inte omöjligt att det blir SHL.
Citera
2014-10-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nästintill. Tror Nylander helst kör där borta i AHL med chansen att bli uppkallad än att köra ett år till i Sverige. Han verkar inte heller ha något intresse av att återvända.

Sen ska ju Leafs säga sitt och, och så späd som Nylander är så är det inte omöjligt att det blir SHL.
Hmm, enligt Sportbladet så nobbas han spel i NHL och därför spekuleras det att han är nära SHL. Och enligt vad som spekuleras i, så ligger isåfall Modo bäst till.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19654192.ab

Nu säger inte jag att Aftonbladet är en pålitlig källa och jag förväntar mig ingenting, men i det läge vi är i just nu så skulle det vara en perfekt förstärkning för oss.
Citera
2014-10-06, 17:36
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hmm, enligt Sportbladet så nobbas han spel i NHL och därför spekuleras det att han är nära SHL. Och enligt vad som spekuleras i, så ligger isåfall Modo bäst till.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article19654192.ab

Nu säger inte jag att Aftonbladet är en pålitlig källa och jag förväntar mig ingenting, men i det läge vi är i just nu så skulle det vara en perfekt förstärkning för oss.
Skulle Nylander komma till Sverige lär det ju utan tvekan bli till det lag som betalar bäst. Men MODO torde väl ha några ören kvar.
Citera
2014-10-06, 17:41
Medlem
Giggsys avatar
Citat:

Vore ju roligt för SHL och oss fans att/om vi får se dessa unga talanger (t.ex Fiala, Vrana, Nylander) en säsong till. Lär dröja många år tills nästa gång.
Senast redigerad av Giggsy 2014-10-06 kl. 17:43.
Citera
2014-10-06, 17:46
Medlem
Citat:
Skulle Nylander komma till Sverige lär det ju utan tvekan bli till det lag som betalar bäst. Men MODO torde väl ha några ören kvar.
Ja, valet är ju hans eget, men jag tror personligen han känner mest för Modo i det här fallet,sen hänger det ju på hur Svarten resonerar. Men helt klart så blir han en tillgång för hela SHL vilket lag han än väljer.
Citera
2014-10-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vore ju roligt för SHL och oss fans att/om vi får se dessa unga talanger (t.ex Fiala, Vrana, Nylander) en säsong till. Lär dröja många år tills nästa gång.
Lill-Nyllet borde, med facit i hansd ha väntat minst ett år med att dra till NHL. Konkurrensen är stentuff i staterna och man måste dels vara helt redo och mogen för att kunna platsa där. Nu har han visserligen gjort bra ifrån sig och verkar haft ren otur att han inte platsade men jag tror han behöver något år till "hemma" innan han slår sig in i NHL.
Citera
2014-10-06, 17:48
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ja, valet är ju hans eget, men jag tror personligen han känner mest för Modo i det här fallet,sen hänger det ju på hur Svarten resonerar. Men helt klart så blir han en tillgång för hela SHL vilket lag han än väljer.
Varför bröt han sitt kontrakt med MODO från början?

Verkar som att det kan ha en del med 50-kontraktsgränsen att göra att Nylander är påväg till Sverige igen.
Citera
2014-10-06, 17:53
Medlem
Citat:

Verkar som att det kan ha en del med 50-kontraktsgränsen att göra att Nylander är påväg till Sverige igen.
Jag har ingen aning om varför han bröt det, han trodde väl att han var redo för NHL och att han skulle tjäna en bra peng där nere men jag vet inte. Svarten och övriga styrelsen gjorde verkligen allt för att behålla honom men ville inte "tjata". Förhoppningsvis har han tagit en lärdom av detta och stannar i Sverige tills han är redo både mentalt och fysiskt för NHL. Jag hoppas han funderar ordentligt på vart han själv platsar bäst, bara han verkligen är redo för NHL och när han väl platsar så kommer han lyckas där nere det är jag helt övertygad om.
Citera
2014-10-06, 17:56
Medlem
Karol.s avatar
Chris Johnston ‏@reporterchris 5 minför 5 minuter sedan
William Nylander says he's going to MODO.

45 k följare

Det verkar klart att Nylander går till Modo https://twitter.com/SportsnetSpec/status/519153128512688129
Senast redigerad av Karol. 2014-10-06 kl. 17:59.
Citera
2014-10-06, 17:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Jag har ingen aning om varför han bröt det, han trodde väl att han var redo för NHL och att han skulle tjäna en bra peng där nere men jag vet inte. Svarten och övriga styrelsen gjorde verkligen allt för att behålla honom men ville inte "tjata". Förhoppningsvis har han tagit en lärdom av detta och stannar i Sverige tills han är redo både mentalt och fysiskt för NHL. Jag hoppas han funderar ordentligt på vart han själv platsar bäst, bara han verkligen är redo för NHL och när han väl platsar så kommer han lyckas där nere det är jag helt övertygad om.
Fast hade han tagit plats i NHL så hade det väl kvittat om han hade avtal med MODO?
Citera
2014-10-06, 17:58
Medlem
Citat:
Fast hade han tagit plats i NHL så hade det väl kvittat om han hade avtal med MODO?
Ja, fast nu blev det inte så och då tycker jag att han förhastade sitt beslut. Men men, jag önskar honom all lycka vart han än hamnar sen.
Citera
2014-10-06, 17:59
Medlem
Godslayers avatar
Citat:

Hans enda mål var att draftas så högt som möjligt, genom att bryta kontraktet med Modo så fick hans klubb totalt frihet att hantera Nylander och hans situation, vilket sågs som ett plus. Kommer han tillbaka till Sverige nu så kan Toronto fritt välja vilken klubb han ska placeras in bland de som är intresserade. Hade han haft kontrakt med Modo hade Modo varit enda alternativet.

Sen ska vi inte glömma att han direkt efter säsongen drog till USA med farsan och körde stenhård fys där ända fram till draften, allt för att vara i så bra form som möjligt, fysiskt, när testerna började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in