2014-10-05, 15:30
Medlem
Fjolssons avatar
Jag vet inte vad som är fel på spelet gällande fps! Jag har en helt hyffsad dator som klarar av rätt krävande spel, men WoT ta mig fan är något som sänker min burk mest. Allt i grafikinställnigar är nere på Low, ändå kan det sjunka till 7 fps?!

Man kan ju tycka att nån gång skulle de ordna up skiten
Citera
2014-10-05, 15:38
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Jag vet inte vad som är fel på spelet gällande fps! Jag har en helt hyffsad dator som klarar av rätt krävande spel, men WoT ta mig fan är något som sänker min burk mest. Allt i grafikinställnigar är nere på Low, ändå kan det sjunka till 7 fps?!

Man kan ju tycka att nån gång skulle de ordna up skiten

Låter snarare som att felet ligger hos dig, ingen annan har sånna problem.
Citera
2014-10-05, 15:55
Medlem
Fjolssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Låter snarare som att felet ligger hos dig, ingen annan har sånna problem.

Snabb sökning på google och i WoT forum gav mycket bättre svar än ditt helt onödiga svar.
Citera
2014-10-05, 23:38
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du ska absolut inte köra autoloadern på bulldog, den vanliga kanonen är helt jävla sick.

Ser att den vanliga bössan har en RoF på 17 skott i minuten utan alla bonusar, inte helt fel nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Tja, den nya US light linjen tog kål på påståendet att autoloaders alltid är OP.
Fast det visste vi redan med Chi-Ri.

T37, nya tier6 light är mer eller mindre exakt samma tank som gamla Chaffeen och jag flyttade över min crew dit.

Hur gjorde de det menar du? autoloaders som effekt ÄR op, precis som alla andra 1-shot mechanics i spelet är. Chi-ri med sin låga skada är ju inte arketypen för en autoloader
heller.
Citera
2014-10-06, 05:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
T-54 himmelsdorf, hamnar mitt i skiten när resten av laget som följde efter bara stannar innan dom ens ser fienden så skiter i spelandet, kör bara runt och skjuter lite här, skjuter lite där och minikarta, vad är det för nåt...
Nån gång skulle jag vilja veta varför jag kan lyckas så bra när jag skiter i att spela seriöst och istället kör mitt egna race?

4157 skada, nästbäste båda lagen 2526
3144 xp, 4716 med premiumkonto

Spartan
Steel wall
High Caliber

Fire for effect
Shellproof
Master Gunner 14

5903 wn8
3340 potential skada mottagen
2:a klassens mastery badge
Citera
2014-10-06, 08:52
Medlem
Måste man göra uppdraget om Type 62 5 ggr om för att få vagnjäveln eller vad fan är det frågan om??
Citera
2014-10-06, 09:43
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Hur gjorde de det menar du? autoloaders som effekt ÄR op, precis som alla andra 1-shot mechanics i spelet är. Chi-ri med sin låga skada är ju inte arketypen för en autoloader
heller.

Knappast.
Autoloaders är ingen 1-shot mechanic av fullständigt uppenbara skäl.

Och har du spelat en AMX 50 100 så vet du hur osäker träffbilden är, och du behöver ha både GLD och Vert på för att minimera aim bloom.
WTF100 var ett speciellt fall, men den har dels nerfats dels slås den ut direkt om den blir spottad.
Autoloaders är extremt kraftfulla i rätt händer, men det är långtifrån alla som kan hantera dem rätt, vilket borde vara uppenbart för alla som sett dålig BatChat förare.

För övrigt skulle jag säga att låg skada är lika vanligt för autoloaders. Det är enbart Foch 155, WTF100, T57 Heavy, T54E1, AMX 50 120, AMX 50B, Bat Chat som har hög skada och alla dessa tanks är tier 9-10.
Autoloaders med mellan skada är i princip enbart Lorraine, AMX 50 100, AMX 13 90 och T69.
Låg skada är nya US lights (M41, T37), T71, AMX 13 75, Chi-Ri, 59-16, AT7 samt X antal tier1-5 tanks.
Det är knappast att alla tanks jag räknar upp här är OP.
Citera
2014-10-06, 10:26
Medlem
..och nu när jag skjuter på andra lyser de inte upp som röda objekt i buskar och skit längre.

Extremt irriterande, och totalt omöjligt att få in en bra träff på 5 meter med 2 buskar emellan, vad har hänt?
Citera
2014-10-06, 10:45
Medlem
Hej!

verkar som att man vill investera i sin clans stronghold då det kommer gå att köpa unika tanks, camo och emblems där. + alla andra bonusar man redan kan få. mitt problem, jag har en egen clan med mig, min bror och min kompis. lär ju bli slaktade på strongholdfronten.

så jag undrar om någon här har plats för tre spelare i sin clan. vi är casual players med bra stats.lär inte kunna lira CW med någon särdeles stor regelbundenhet dock. för mycket irl just nu.

Om ni vill kolla upp våra profiler för att se om vi platsar så har ni dem här.
jag -> Scorchling
bror min -> Yalihazaad
min vän -> WickedLynx

ser gärna att er clan har spelare på samma nivå som oss.
Citera
2014-10-06, 10:56
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargpappan
Hej!

verkar som att man vill investera i sin clans stronghold då det kommer gå att köpa unika tanks, camo och emblems där. + alla andra bonusar man redan kan få. mitt problem, jag har en egen clan med mig, min bror och min kompis. lär ju bli slaktade på strongholdfronten.

så jag undrar om någon här har plats för tre spelare i sin clan. vi är casual players med bra stats.lär inte kunna lira CW med någon särdeles stor regelbundenhet dock. för mycket irl just nu.

Om ni vill kolla upp våra profiler för att se om vi platsar så har ni dem här.
jag -> Scorchling
bror min -> Yalihazaad
min vän -> WickedLynx

ser gärna att er clan har spelare på samma nivå som oss.
Tror ni kommer att få svårt att hitta en casualklan där spelarna motsvarar era stats. Två av er hade ju platsat i en riktigt bra CW-klan och det är ju även där de välutvecklade Stronkholdsen finns. Är det en svensk klan ni letar efter finns det ju inte så många alternativ och jag skulle tro att de flesta svenska casualklanerna mer än gärna gör plats för er.
Citera
2014-10-06, 11:22
Medlem
ja, där ligger ju problemet. vill inte leecha någon cw-clans stronghold då vi inte kommer kunna vara aktiva på cw-fronten. sitter på ett par tier 10 tanks upplåsta och credits att köpa dem men inte bestämt mig än vilka jag ska ha :P

spelar mest solo men platoonar gärna när chans finns. team battles är jag sugen på men inte kommit mig för att lira det än. får väl ta en funderare på vad man ska göra. kanske får se till att bli en mercenary clan. beror på hur de utvecklar den biten.

jaja, får väl ge det hela en funderare.
Citera
2014-10-06, 11:31
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargpappan
ja, där ligger ju problemet. vill inte leecha någon cw-clans stronghold då vi inte kommer kunna vara aktiva på cw-fronten. sitter på ett par tier 10 tanks upplåsta och credits att köpa dem men inte bestämt mig än vilka jag ska ha :P

spelar mest solo men platoonar gärna när chans finns. team battles är jag sugen på men inte kommit mig för att lira det än. får väl ta en funderare på vad man ska göra. kanske får se till att bli en mercenary clan. beror på hur de utvecklar den biten.

jaja, får väl ge det hela en funderare.
De flesta lite större klanerna har ju flera olika underklaner med olika ambitionsnivå. Det brukar sällan vara ett problem att plutona klanerna emellan och det finns så gott som alltid en subklan för casualspelare/inaktiva cw-spelare. Frågan är ju dock om de klanerna har välutvecklade strongholds, det tar ändå en del tid och aktivt spelande av många medlemmar för att bygga upp hela sitt SH.

Jag tycker du ska inhandla några tior och börja lira CW, det är riktigt roligt och man måste ju inte spela varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in