2014-10-05, 12:12
Medlem
För jag har internet
Citera
2014-10-05, 12:13
Bannlyst
Samma här.

Jag slutade titta på tv när Internet kom runt 1993. Använder bara tv:n som sömnmedel vid läggdags.
Citera
2014-10-05, 12:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Tänk att du fick ett rätt där.
Du missade den delen av mitt inlägg som dröp av sarkasm va? Hint: det var hela inlägget.
Citera
2014-10-05, 12:42
Medlem
Adikatpws avatar
Finns ingen anledning för mig att kolla på tv. Dels så är det reklam stup i kvarten, sen så vill jag se mina filmer och tv serier exakt när jag vill och vill inte anpassa mig efter några tv tider. Vill kunna ta paus när jag vill och inte när tvn vill det.

Har dock en tv som jag använder som bildskärm, så till viss del ser jag på tv
Citera
2014-10-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Jag tittar inte på tv annat än högtidligt vid Jul. Dock kikar jag eventuellt på fotbolls VM samt OS ibland.

Annars tittar jag inte alls på tv, jag följer inte Big Brother eller Paradise Hotel eller något annat program. Jag tittar inte på tv på internet heller. Livet är kort och jag tänker inte låta några värdelösa program på tv sno min tid.

Varför tittar/tittar inte du på tv?

livet är tillräckligt långt för att glo på tv minst 5 timmar per dygn
Citera
2014-10-05, 12:51
Medlem
ragingcows avatar
Kollar enbart om det är fotboll eller hockey och tittar lite innan jag ska sova.

Kommer inte ihåg senast jag såg en hel film på tv orkar inte med att se en film på tex tv4 med deras nyhetssändning emellan.
Citera
2014-10-05, 13:40
Medlem
Skohornets avatar
Har inte haft någon egen TV i hela mitt vuxna liv, hade fiber redan på 90-talet och har tankat det jag velat se. Hatar dessutom reklam, fyfan. Måste väl erkänna att jag utnyttjar andras tv-apparater när det vankas hockey dock, självfallet i deras sällskap
Citera
2014-10-05, 14:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Har inte haft någon egen TV i hela mitt vuxna liv, hade fiber redan på 90-talet och har tankat det jag velat se. Hatar dessutom reklam, fyfan. Måste väl erkänna att jag utnyttjar andras tv-apparater när det vankas hockey dock, självfallet i deras sällskap
Det är dock ljusår trevligare att kolla filmer och serier i soffan framför tv:n istället för i datorstolen.
Citera
2014-10-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är dock ljusår trevligare att kolla filmer och serier i soffan framför tv:n istället för i datorstolen.

Jag ser inte på tv men jag har givetvis en 55" tv och en "tv soffa", inte fan sitter jag i datorstolen och kollar serier/filmer med polarna.

Ledtråd ----.Streaming,mediacenter eller dator+sladd
Citera
2014-10-05, 15:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Jag ser inte på tv men jag har givetvis en 55" tv och en "tv soffa", inte fan sitter jag i datorstolen och kollar serier/filmer med polarna.

Ledtråd ----.Streaming,mediacenter eller dator+sladd
Jag tror att vi får börja särskilja "tittar på tv-utsändningar" och "jag har en tv som jag använder som monitor" för att slippa såna här missförstånd.
Citera
2014-10-05, 15:22
Medlem
thestalkerdudes avatar
Ser inte på tv mest pga all satans reklam om att man ska köpa det ena eller det andra för att uppehålla dagens konsumtion pyramidspel.

Sen kan man inte välja när och hur man vill se sina program i jämförelse med att tanka ner det. Plus att det mesta som sänds nu för tiden är bara skräp med alla dessa jävla matprogram och realityshows där man får se samhällets bottenskrap skämma ut sig. Fuck that!
Citera
2014-10-05, 15:27
Medlem
SVT bojkottar jag pga den uppenbara propaganda och vinkling som sker där trots att organisationen enligt lag ska vara opartisk. Jag bojkottar även SVT pga Radiotjänst-skandalen ang. datorer. Hade jag fått välja skulle jag inte betala ett öre i skatt till svensk media!

Resten av kanalerna har inget intressant utbud och lika mycket reklam som program. Jag har internet med Netflix, torrents och YouTube, varför ska jag låta någon annan bestämma vad jag tittar på när jag kan göra det själv och dessutom helt gratis?

TV tillhör snart en svunnen tid, vilket är bra, för TV:n fördummar bara folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in