2014-10-05, 16:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja 80 matcher är väl kanske att ta i, men det är väl bättre att utöka antalet matcher istället för tvärtom ändå?Faktum är ju att SHL kopierat NHL väldigt mycket senaste åren både kring regler och vice versa och då tycker iaf att det finns en tydlig substans kring mitt argument. Låt säga så här istället då: Utöka antalet matcher till 60 matcher per säsong och ha färre landslagsuppehåll under säsongen ? Det skulle vara rimligt i min mening. Däremot håller jag fast kring att man bör återgå till det gamla slutspelet då det skulle bli mer rättvist.

Som det är nu, med 55 omgångar, så ska en medelstor stad som t.ex. Luleå locka 10 000 betalande besökare i veckan under vissa tider på året för att det ska vara okej med publik. Det finns ingen annan underhållningsbransch som har den utmaningen.

Och nej, dra inte hit musikbranschen. När Bruce Springsteen kommer till Sverige gör han 2-3 gigs med hela landet plus grannländerna som marknad. Tänk istället att Bruce klonar sig själv, ger sex konserter samtidigt och gör så 55 gånger. Inte ens han skulle hålla SHL-siffror på publiken efter några år.

Publiken kommer knappast att flöda till arenorna om vi tar bort eller lägger till styva fem omgångar och det finns ingen som helst bärighet i Sverige för att spela 80 omgångar.
Citera
2014-10-05, 16:16
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Någon från LHC som har något att säga om Hultström? Ärligt talat visste jag inte vem det var innan han kom till Leksand men han gjorde en mycket bra debut. Framförallt tycker jag han (och Josefsson) har precis det som Leksand saknat i inledningen och även om han inte blir lagets bästa back så kan han uppenbarligen tillföra saker som vi kommer ha nytta av.
Han och Josefsson kan åka skridskor och starta anfall. Något som Jacobsson/Rönnberg/Svedberg inte har/hade som specialitet. Rätt underligt egentligen att Salo valde att bygga laget med såpass många tröga backar som är dåliga med puck. Nu är det någorlunda åtgärdat men ändå.

Hultström lirade typ 4 minuter/match i början med LHC, fick spela 19 minuter igår. Tyckte han skötte sig fint.
Citera
2014-10-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Som det är nu, med 55 omgångar, så ska en medelstor stad som t.ex. Luleå locka 10 000 betalande besökare i veckan under vissa tider på året för att det ska vara okej med publik. Det finns ingen annan underhållningsbransch som har den utmaningen.

Och nej, dra inte hit musikbranschen. När Bruce Springsteen kommer till Sverige gör han 2-3 gigs med hela landet plus grannländerna som marknad. Tänk istället att Bruce klonar sig själv, ger sex konserter samtidigt och gör så 55 gånger. Inte ens han skulle hålla SHL-siffror på publiken efter några år.

Publiken kommer knappast att flöda till arenorna om vi tar bort eller lägger till styva fem omgångar och det finns ingen som helst bärighet i Sverige för att spela 80 omgångar.
Rent konkret så spelar det nog ingen roll vad man än gör för att öka publiksnittet så vi kan nog bara tala för oss själva där tyvärr. Men vad SHL har med musikbranchen att göra fattar jag nada av. Hur kan du påstå att jag ens nämnt det?

Men kortfattat så skulle jag tycka att det vore kul med 60-65 matcher på säsongen, men definitivt inte en match mindre än nuvarande upplägg. Om man dessutom tar tillbaka det gamla slutspelet så är jag tillfreds.
Citera
2014-10-05, 16:20
Medlem
siryessirs avatar
Säga vad man vill om Per Ledin, men en bra ambassadör är han då för LHF.

http://www.kuriren.nu/sport/hjartopererade-filip-fick-en-halsning-fran-lulea-hockey-7872068.aspx
Citera
2014-10-05, 16:20
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Dags att lära killen skydda sig på riktigt istället för att stoppa huvudet i sanden när motståndarna närmar sig. Pojken kommer skada sig snart.

Visa ord från en lärd man. Har du sett Pilut mycket i år?
Citera
2014-10-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

http://www.kuriren.nu/sport/hjartopererade-filip-fick-en-halsning-fran-lulea-hockey-7872068.aspx
Fantastisk iniativ måste man säga.
Citera
2014-10-05, 16:23
Medlem
Scherbatskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Någon från LHC som har något att säga om Hultström? Ärligt talat visste jag inte vem det var innan han kom till Leksand men han gjorde en mycket bra debut. Framförallt tycker jag han (och Josefsson) har precis det som Leksand saknat i inledningen och även om han inte blir lagets bästa back så kan han uppenbarligen tillföra saker som vi kommer ha nytta av.

Han har hög potential, men de senaste 2 säsongerna har han varit en stor säkerhetsrisk. Han har fått mycket speltid och förtroende men han har inte fått det att stämma. När sedan Forsling inledde denna säsong riktigt bra är det bara naturligt att Hultström fick stå tillbaka. Det är trist, men jag är inte särskilt besviken på att han har lämnat. Han behöver en ny omgivning för att kunna ta nästa steg.
Citera
2014-10-05, 16:29
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Stackars unge, hjärtfel och Luleåsupporter, vissa drabbas då av allt.
Citera
2014-10-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Stackars unge, hjärtfel och Luleåsupporter, vissa drabbas då av allt.
Mycket begåvad kommentar

Fan har det för betydelse vilket lag han hejar på i detta fall?
Citera
2014-10-05, 16:31
Medlem
Citat:
Mycket begåvad kommentar
Citera
2014-10-05, 16:36
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Mycket begåvad kommentar

Jag uttryckte ju min medkänsla för honom. Vad är det för fel med det?
Citera
2014-10-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag uttryckte ju min medkänsla för honom. Vad är det för fel med det?
Tolkade det som att det var något negativt med hur du skrev men måste ha misstolkat det. ber om ursäkt i så fall.

Jag är själv född med hjärtfel så jag känner med denna kille väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in