2014-10-05, 13:47
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Som det ser ut nu med 55 omgångar tycker jag är ett dåligt upplägg. Lottar dom innan eller? Vissa har fler hemmamatcher än andra och alla ska möta alla lika många gånger imo. Någon som vet hur det blir/om dom ändrar till nästa säsong då det är 14 lag?
Det blir 52 omgångar nästa säsong. Alla lag möter alla 4 gånger.
Citera
2014-10-05, 13:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Det blir 52 omgångar nästa säsong. Alla lag möter alla 4 gånger.
Det är väl inget som är sagt officiellt, utan alla tror bara det. Jag tror inte klubbarna vill ha färre matcher.
Citera
2014-10-05, 14:18
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är väl inget som är sagt officiellt, utan alla tror bara det. Jag tror inte klubbarna vill ha färre matcher.
Själv sitter jag och hoppas på 65 omgångar. Alltså man möter alla lag fem gånger som det är nu. Sex möten med varje lag landar på 78 omgångar. Hoppas verkligen att det inte blir 52.
Citera
2014-10-05, 14:26
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Är ni brynäsare nöjda med Blomqvist?
Väldigt blek hittills. Spelat upp sig något de sista två matcherna dock. Får väl hoppas att det håller i sig.

Hur var han i Leksand? Svårstartad?
Citera
2014-10-05, 14:36
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Fredrik Olausson.

Dags att lära killen skydda sig på riktigt istället för att stoppa huvudet i sanden när motståndarna närmar sig. Pojken kommer skada sig snart.
Citera
2014-10-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Själv sitter jag och hoppas på 65 omgångar. Alltså man möter alla lag fem gånger som det är nu. Sex möten med varje lag landar på 78 omgångar. Hoppas verkligen att det inte blir 52.
det verkar ju dessvärre som att det kommer bli 52 omgångar från och med nästa säsong utifrån vad jag läst tidigare. Men jag hoppas inte att det stämmer. Jag tänker mig att spela runt 80 matcher som i NHL och sedan går tillbaka till det gamla slutspelet. Skulle vara mycket bättre. Och skulle säsongsstarten ske i oktober istället för september så är det skitsamma. Bara vi får tillbaka publiken och fler lag i serien så är jag nöjd. Det tråkiga är att SHL i stort sett är en stängd liga numera så det lär bli kärvt vad man än gör.
Citera
2014-10-05, 14:41
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
det verkar ju dessvärre som att det kommer bli 52 omgångar från och med nästa säsong utifrån vad jag läst tidigare. Men jag hoppas inte att det stämmer. Jag tänker mig att spela runt 80 matcher som i NHL och sedan går tillbaka till det gamla slutspelet. Skulle vara mycket bättre. Och skulle säsongsstarten ske i oktober istället för september så är det skitsamma. Bara vi får tillbaka publiken och fler lag i serien så är jag nöjd. Det tråkiga är att SHL i stort sett är en stängd liga numera så det lär bli kärvt vad man än gör.

80 matcher, är på riktigt?

Vet du hur många människor det bor i en genomsnittlig NHL-stad jämfört med Sverige?

Inte för att vara sån men du framstår ofta som väldigt naiv.
Citera
2014-10-05, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Var det inte tydligt att han har sett matchen och inte håller med om ditt påstående?

Då måste man ha bra färgade glasögon....
Citera
2014-10-05, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag såg matchen och håller med om att Frölunda var bättre men inte att de var överlägsna, bara i andra perioden var de klart bättre. Första och tredje var ganska jämna spelmässigt.
Jag såg matchen och kan bara hålla med om att SAIK var jämbördiga sista 6-8 minuterna. Även radiosporten tyckte detsamma.
Citera
2014-10-05, 14:50
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Jisses. Det var inte många rätt där inte, till och med för att vara du var det där ett korkat inlägg.
80 matcher? Jo tjena, serielunken är lång och det är svårt att locka folk som det är.
SHL är i stort sätt en stängd liga? På tio år har 1/3 av lagen i serien bytts ut. Det är allt annat än stängt!
Citera
2014-10-05, 14:53
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Fler omgångar=mindre publik. Om det blir 78 omgångar kommer publiksnittet sjunka ytterliggare, törs jag garantera.
Citera
2014-10-05, 14:56
Medlem
Ja 80 matcher är väl kanske att ta i, men det är väl bättre att utöka antalet matcher istället för tvärtom ändå?Faktum är ju att SHL kopierat NHL väldigt mycket senaste åren både kring regler och vice versa och då tycker iaf att det finns en tydlig substans kring mitt argument. Låt säga så här istället då: Utöka antalet matcher till 60 matcher per säsong och ha färre landslagsuppehåll under säsongen ? Det skulle vara rimligt i min mening. Däremot håller jag fast kring att man bör återgå till det gamla slutspelet då det skulle bli mer rättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in