Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Ja 80 matcher är väl kanske att ta i, men det är väl bättre att utöka antalet matcher istället för tvärtom ändå?Faktum är ju att SHL kopierat NHL väldigt mycket senaste åren både kring regler och vice versa och då tycker iaf att det finns en tydlig substans kring mitt argument. Låt säga så här istället då: Utöka antalet matcher till 60 matcher per säsong och ha färre landslagsuppehåll under säsongen ? Det skulle vara rimligt i min mening. Däremot håller jag fast kring att man bör återgå till det gamla slutspelet då det skulle bli mer rättvist.
Som det är nu, med 55 omgångar, så ska en medelstor stad som t.ex. Luleå locka 10 000 betalande besökare i veckan under vissa tider på året för att det ska vara okej med publik. Det finns ingen annan underhållningsbransch som har den utmaningen.
Och nej, dra inte hit musikbranschen. När Bruce Springsteen kommer till Sverige gör han 2-3 gigs med hela landet plus grannländerna som marknad. Tänk istället att Bruce klonar sig själv, ger sex konserter samtidigt och gör så 55 gånger. Inte ens han skulle hålla SHL-siffror på publiken efter några år.
Publiken kommer knappast att flöda till arenorna om vi tar bort eller lägger till styva fem omgångar och det finns ingen som helst bärighet i Sverige för att spela 80 omgångar.