2014-10-04, 23:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Grattis Leksand! Kändes nästan som att hockeysverige behövde de.

Intressant att dagens match mellan Leksand och Örebro innehöll två ratade Frölundamålvakter. Två som jag verkligen gillade.

Nästa är hemma mot HV71...och deras dåliga bortaspel.

Den innehöll också två svenska mästare med Skellefteå AIK. Båda backar. Skogs, Örebro, 2012-2013, Frögren, Leksand, 2013-2014

Annars var det nästan riktigt roligt att Leksand vann
Citera
2014-10-05, 00:31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Undrar om du såg matchen??? VF var ju totalt överlägsna i större delen av matchen!
Jag såg matchen och håller med om att Frölunda var bättre men inte att de var överlägsna, bara i andra perioden var de klart bättre. Första och tredje var ganska jämna spelmässigt.
Citera
2014-10-05, 07:17
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Så underbart skönt. Hade vi torskat idag hade vi blivit så gott som avhängda. Positiva intryck från Hultström (vilket mål), Lundström och Josefsson.

Idag såg man glimtar från förra årets spel, hoppas man kan fortsätta i det så kanske vi kan börja vinna mer.

Har Djurgårdens ras börjat?

Styrspelet fungerade, det såg jävligt bra ut i mittzon, precis som förra året. Hoppas de får lite självförtroende och fortsätter hålla ihop spelidén nu. Bra start för nyförvärven.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Lyssna på det här:
Luleå Hockey gör 1-0, Andreas Johansson blir fly förbannad, smäller igen båsdörren - rakt på handen på Jämtin som får uppsöka sjukhus.

Vore jävligt intressant att ser hur stämningen är i omklädningsrummet närmsta veckan. Framförallt med tanke på hur Jämtin kan vara en energitjuv.

HAHA! Det var det roligaste jag läst på länge, rätt åt Jämtin!

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
"Det är mycket roligare att vinna än att förlora" Andreas Appelgren.

Ja, det är väl självklart?

Äpplet får en korkad fråga och svarar med glimten i ögat, gick det över huvudet på dig? Eller var du för upptagen med att posthora på fb för att riktigt förstå vad han sa?
Citera
2014-10-05, 09:28
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Jag är nyfiken på vad ni FBK-fans säger om trion Anton Hedman, Linus Persson och Daniel Gunnarsson.
Citera
2014-10-05, 10:08
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Visst är Tellan den mest erfarna och rutinerade målvakten i hela ligan. Han har gjort kanske tolv otroliga räddningar. Men om du verkligen har sett samtliga matcher så har du även sett att försvaret har gjort sitt för att hålla ute de farliga skotten. I straffavgöranden skulle jag dock alltid sätta oss som favoriter mycket tack vare våra målvakter men även för Sören och några andra kompetenta skyttar.

Du ser dig blind på snitt, se hellre på hemma/borta-statistik.

Uppenbarligen fattar du absolut ingenting. Du påstår att du sett alla matcher men ändå förstår du inte spelidén.

Fokus. DIF är allt annat än svala, halva laget är spelare som lever på att fajtas. Alla visste att Sammes utvisning orsakade oordning i försvaret.

Ja, jag var säker på att vi skulle ligga långt efter alla efter fem omgångar.

Igår uppträdde Tellqvist som en mer "normal" målvakt och idag finns inga hyllningar över lagets fina försvarsspel, förlust med 1-5 hemma. Det var detta jag menade när jag skrev att försvarsspelet inte är så himla bra utan att det är målvakterna som gör att DIF kunnat vinna. Uteförsvarsspelet har inte varit bra och anfallsspelet är fortfarande uselt, både i 5 mot 5 och i numerärt överläge. Säcken måste förändra något och spelarnas attityder är fortfarande alldeles för svala för att fungera i en attitydssport som hockey.
Citera
2014-10-05, 10:46
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Och Larry Piluts grabb - jag har nog aldrig sett en spelare som är så rädd för tacklingar. Det roliga är att när du åker omkring och är rädd så råkar du oftast ut för tacklingar också. Både Lennart och Janne mosade ju pojkstackarn igår.

Vem är backcoach i HV?
Citera
2014-10-05, 11:47
Medlem
m4tt145s avatar
Är ni brynäsare nöjda med Blomqvist?

Måste även säga att Andreas Johansson vs Jämtin incidenten var mycket rolig.
Citera
2014-10-05, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Styrspelet fungerade, det såg jävligt bra ut i mittzon, precis som förra året. Hoppas de får lite självförtroende och fortsätter hålla ihop spelidén nu. Bra start för nyförvärven.

HAHA! Det var det roligaste jag läst på länge, rätt åt Jämtin!

Äpplet får en korkad fråga och svarar med glimten i ögat, gick det över huvudet på dig? Eller var du för upptagen med att posthora på fb för att riktigt förstå vad han sa?
Jag fattade mycket väl vad han sa, och jag fattar lika mycket att han var glad och lättad över segern, men när han drar till med en Hamrencitat på det så är det ju bara komiskt i sammanhanget. Vi fattar ju alla att det är mycket roligare att vinna än att förlora eller hur?
Citera
2014-10-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Är ni brynäsare nöjda med Blomqvist?

Måste även säga att Andreas Johansson vs Jämtin incidenten var mycket rolig.
Det var ju klantigt av AJ att skada sin egen spelare men att det var Jämtin som fick smällen är ju lite roligt i sammanhanget. Han ska väl ha varit upprörd för att Luleås 1-0 mål godkändes och att det låg bakom utbrottet?
Citera
2014-10-05, 12:02
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Och Larry Piluts grabb - jag har nog aldrig sett en spelare som är så rädd för tacklingar. Det roliga är att när du åker omkring och är rädd så råkar du oftast ut för tacklingar också. Både Lennart och Janne mosade ju pojkstackarn igår.

Vem är backcoach i HV?

Fredrik Olausson.
Citera
2014-10-05, 12:13
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Har bara ett ord att säga om dagens Färjestad: PINSAMT!!

Märkligt att ett lag som var så bra i Skellefteå i torsdags så totalt klappar igenom på hemmaplan.

Kanske dags att plocka in Perra igen?
Citera
2014-10-05, 13:25
Medlem
Giggsys avatar
Som det ser ut nu med 55 omgångar tycker jag är ett dåligt upplägg. Lottar dom innan eller? Vissa har fler hemmamatcher än andra och alla ska möta alla lika många gånger imo. Någon som vet hur det blir/om dom ändrar till nästa säsong då det är 14 lag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in