2014-09-19, 23:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Måste hålla med där. Frölunda kunde inte ta HV71 och skickade sin fetaste och förmodligen sämsta spelare ut för att göra Dirty work. Misslyckades för att den tröga Persson a.k.a CP inte hann med att pricka Tedenby med sin armbågstackling.
Nä Frölunda 14/15 blir nog fiasko. (som vanligt då).

Nja, tror knappast det blir fiasko med det tämligen unga laget. Att media igen hissar Frölunda kan knappast laget rå för. Svårare för Luleå då som har hissat Rönnqvist som fick lämna med svansen mellan benen. Luleå som för övrigt vinner SM-guld tämligen sällan. Fast Ledin har tre SM-guld, (den enda Lövenspelaren som har det?) dock inte som spelare för Luleå.
Citera
2014-09-20, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Jag undrar och undrar sa fru pilleplundra vart tog Fälth, Persson och lille stackars Hittepå-Joel vägen när runkaren drog något om det där med (o)nödvändiga utvisningar på genomgången, smiley som kliar sig på huvudet.

Om du klipper dej och börjar tvätta dej så kanske du kan få en flickvän! Någon mer bitter jävel som du är svårt att hitta i den här tråden! Jag har läst dina gråtdrypande kommentarer år ut och in i dessa hockeytrådar, kan ju bara bero på en sak.... (Se ovan)
Hockey handlar inte om att slåss utan att spela bra hockey! Frölunda hade totalt fel inställning igår efter ha haft en lysande start. Ta ett "grattis"" som en man och sluta gnälla för helvete!
Citera
2014-09-20, 01:53
Medlem
Leksingens avatar
tror fan leksand tar alla 3 poängen imöra haha laget ser bra ut
Citera
2014-09-20, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
tror fan leksand tar alla 3 poängen imöra haha laget ser bra ut
Lycka till på väg mot allsvenskan där ni hör hemma!
Citera
2014-09-20, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Om du klipper dej och börjar tvätta dej så kanske du kan få en flickvän! Någon mer bitter jävel som du är svårt att hitta i den här tråden! Jag har läst dina gråtdrypande kommentarer år ut och in i dessa hockeytrådar, kan ju bara bero på en sak.... (Se ovan)
Hockey handlar inte om att slåss utan att spela bra hockey! Frölunda hade totalt fel inställning igår efter ha haft en lysande start. Ta ett "grattis"" som en man och sluta gnälla för helvete!
Du var mig en obitter jävel. Hmm, vet du vad om du kopplar in den där ignorefunktion då inträder det någon slags avancerad datafunktion som gör att du slipper vara obitter på mig år ut och in i framtiden, och en spysmiley som visar långfingret på det.

Hur som så vill jag minnas att av 5 möten förra säsongen så klådde hv-laget upp MoDo i tre möten. Nu var ju MoDo riktigt bra borta i Karlstad så det här lär bli en bra och spännande match och en kan ju tänka sig att hockeyflytkingarna Önerud och Torp vill visa upp sig lite extra en sån här match.

Av MoDo i och med att de spelar hemma så förväntar jag mig att de gå för fullt. Det intressanta med HV71 är ju de om ha samma frenesi på bortaplan som på hemma plan. Blir det skridskoåkning av guds nåde från Tedenby på bortaplan? Kommer Laine orka mangla 1200 tacklingar på bortaplan? Kommer Mackan att visa att smockan även hänger i luften på bortaplan? Apropå mackor orkar Christensen med att leverera dem även på bortaplan?

Vi får avvakta och se men om HV71 känner och har disciplinen nog att även knoga på bortaplan så blir det här en kul tillställning och troligen vinst med stora siffror. Om HV71 är sådär håglösa som bara de kan vara då blir det en förnedringstorsk för oss.

Bara att hoppas att hv-laget denna säsongen har kraften och viljan att vara HV71 på bortaplan oxå. Var ju lite si och så med det borta mot Växjö.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-09-20 kl. 09:05.
Citera
2014-09-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Måste hålla med där. Frölunda kunde inte ta HV71 och skickade sin fetaste och förmodligen sämsta spelare ut för att göra Dirty work. Misslyckades för att den tröga Persson a.k.a CP inte hann med att pricka Tedenby med sin armbågstackling.
Nä Frölunda 14/15 blir nog fiasko. (som vanligt då).

Gå vidare nu va! Det är en helt korrekt tackling av Persson.
Dessutom blev det ingen utvisning eller avstängning av Persson. Så helt korrekt alltså.

Ska bli kul och se vad siffrorna blir i Växjö i kväll. Tippar att Nihlstorp står och håller nollan.
Citera
2014-09-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan

Feg-Ledin hade gjort nåt skit när lagen hade mötts innan.

Skulle aldrig Ledin göra

Citera
2014-09-20, 15:18
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Skulle aldrig Ledin göra

Och med samma lättsamma attityd tog alla skoterraggare Enterfeldts danska skalle mot Ölvestads armbåge!
Citera
2014-09-20, 18:10
Medlem
m4tt145s avatar
Leksand spelar bra idag, men med noll självförtroende och noll medstuds blir det inga mål. Surt.
Citera
2014-09-20, 18:13
Medlem
Är ju egentligen för tidigt att prata om kris efter 4 omgångar men Appelgren lär ju ha satt sin sista potatis snart om Leksand fortsätter torska.
Citera
2014-09-20, 18:19
Medlem
Scherbatskys avatar
Skönt med vinst mot Örebro, det var ju lite sådär med det förra säsongen. Lite många klantiga utvisningar, men överlag ganska bra. Dessutom fantastiskt kul att se Gustav Forsling!
Citera
2014-09-20, 18:22
Medlem
Pendeks avatar
Begravningsstämning i Leksands omklädningsrum.

Annars tycker jag att Leksand gjorde en okej match, men det fattas spets. Tre mål på fyra matcher är under all kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in