2014-10-02, 22:55
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Varför har HV så fula tröjor idag?

Jag blev förvånad över hur häftiga tröjor hv har.
Tummen upp för deras ställ denna säsong.
Citera
2014-10-02, 23:30
Medlem
Strobeliciouss avatar
Wallson var oerhört generös utan att veta om det.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/wallson-rakade-ge-bort-10-000-kronor/
Citera
2014-10-03, 06:49
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Imponeras inte av DIF Hockey

Jag har sett alla matcher DIF spelat i årets SHL och blir inte imponerad. Visst, de verkar svårslagna men det beror mest på att laget har två bra målvakter, hade de haft "vanliga" målvakter har puckarna trillat in i mer normal takt. Framåt ser det oerhört tunt ut och klarar man inte av att göra fler mål än i snitt två per match så blir det svårt att vinna.

Det jag har problem med är när människor inte visar känslor, speciellt i en aggressiv sport som hockey. Jag tänker närmast på när Säcken (tränaren) sa inför tredje perioden att han tycker de spelat en bra match så långt. Hur kan man göra det när man knappt producerar något framåt? Jag tänker också på hur spelarna agerar när de släppte in ett mål - knappt någon drämde klubban i sargen och vrålade ut sin ilska. Alla känns så förbannat svala. Jag gillar adrenalin och jävlar anamma, människor som vågar ryta till - då vinner man matcher.

Är du imponerad över DIF än så länge?
Citera
2014-10-03, 07:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Jag har sett alla matcher DIF spelat i årets SHL och blir inte imponerad. Visst, de verkar svårslagna men det beror mest på att laget har två bra målvakter, hade de haft "vanliga" målvakter har puckarna trillat in i mer normal takt.
Visst är Tellan den mest erfarna och rutinerade målvakten i hela ligan. Han har gjort kanske tolv otroliga räddningar. Men om du verkligen har sett samtliga matcher så har du även sett att försvaret har gjort sitt för att hålla ute de farliga skotten. I straffavgöranden skulle jag dock alltid sätta oss som favoriter mycket tack vare våra målvakter men även för Sören och några andra kompetenta skyttar.
Citat:
Framåt ser det oerhört tunt ut och klarar man inte av att göra fler mål än i snitt två per match så blir det svårt att vinna.
Du ser dig blind på snitt, se hellre på hemma/borta-statistik.
Citat:
Det jag har problem med är när människor inte visar känslor, speciellt i en aggressiv sport som hockey. Jag tänker närmast på när Säcken (tränaren) sa inför tredje perioden att han tycker de spelat en bra match så långt. Hur kan man göra det när man knappt producerar något framåt?
Uppenbarligen fattar du absolut ingenting. Du påstår att du sett alla matcher men ändå förstår du inte spelidén.
Citat:
Jag tänker också på hur spelarna agerar när de släppte in ett mål - knappt någon drämde klubban i sargen och vrålade ut sin ilska. Alla känns så förbannat svala. Jag gillar adrenalin och jävlar anamma, människor som vågar ryta till - då vinner man matcher.
Fokus. DIF är allt annat än svala, halva laget är spelare som lever på att fajtas. Alla visste att Sammes utvisning orsakade oordning i försvaret.
Citat:
Är du imponerad över DIF än så länge?
Ja, jag var säker på att vi skulle ligga långt efter alla efter fem omgångar.
Citera
2014-10-03, 08:00
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Visst är Tellan den mest erfarna och rutinerade målvakten i hela ligan. Han har gjort kanske tolv otroliga räddningar. Men om du verkligen har sett samtliga matcher så har du även sett att försvaret har gjort sitt för att hålla ute de farliga skotten. I straffavgöranden skulle jag dock alltid sätta oss som favoriter mycket tack vare våra målvakter men även för Sören och några andra kompetenta skyttar.

Du ser dig blind på snitt, se hellre på hemma/borta-statistik.

Uppenbarligen fattar du absolut ingenting. Du påstår att du sett alla matcher men ändå förstår du inte spelidén.

Fokus. DIF är allt annat än svala, halva laget är spelare som lever på att fajtas. Alla visste att Sammes utvisning orsakade oordning i försvaret.

Ja, jag var säker på att vi skulle ligga långt efter alla efter fem omgångar.

FÖRSVARSSPELET: Om vi hade haft en annan målvakt så hade puckarna trillat in oftare och då hade ingen tyckt att försvarsspelet varit bra. Det är tack vare att Tellan och Mantas i snitt släpper två per match som det SER bra ut. Ställ en annan målvakt i kassen och vi får fyra i baken, då ser försvaret helt plötsligt bra ut.

HEMMA/BORTA: Om jag tittar på hemma- och bortastatistiken så ser jag att vi inte har en enda trepoängare borta, en massa uddamålsförluster och vinster, knappt några gjorda mål framåt när vi spelar borta om man bortser från matchen mot Örebro där det rann in mål under de två sista minuterna (innan dess var målfabrikationen usel) samt att publiktillströmningen är i världsklass. Sett till spelet är laget stundtals bra hemma men borta är de mer sällsynta.

SPELIDÉN: Jag tror mig förstå idén med att säkra hemåt och skapa framåt när tillfälle ges. Den tanken har jag inget emot men när passningarna inte sitter på bladet, när det inte finns någon tanke framåt mer än dump-and-chase så känns det inte bra. Vad spelidén är i power play tror jag inte ens spelarna vet eftersom vi knappt vinner en enda tekning, får börja med att hämta puck i egen zon, spiller en minut med att försöka etablera spel i anfallszon, har låg puckhastighet och nästan alltid skjuter på förste täckande försvarare eller flera meter utanför målet - då finns ingen vettig idé.

ATTITYD: Jag tycker inte man måste banka skiten ur sargen i tid och otid men när spelarna knappt ser ut som om de bryr sig när man får ett mål emot sig när det återstår 1,30 min eller som mot FBK tre sekunder - då är något fel. En tränare som alltid säger att spelet ser bra ut även om man tillbringat 18 av 20 min i försvarszon - då känns det fel.

SÄSONGEN SÅHÄR LÅNGT: Jag förstår att DIF kommer att ligga på nedre halvan i år men varför skulle laget behöva göra det? Målvakterna är förmodligen de bästa i hela serien, tunga meriterade nyförvärv, behållt större delen av laget från förra året, världens bästa publik och unga talangfulla spelare. Varför kan man inte ligga i mitten av tabellen? Med bättre attityd, mer anamma i laget och resolutare anfall så hade DIF legat där och redan inkasserat sin första bortavinst.
Citera
2014-10-03, 08:23
Medlem
Codens avatar
Citat:

Det kunde vara värre, vi kunde vara Leksand
Citera
2014-10-03, 08:32
Medlem
Embas avatar
Jag tycker Djurgården gör det bra. Ganska snarlikt hur det såg ut i Leksand förra säsongen. Man spelar ett bra försvarsspel och glimtar till när läge ges, tillika har man en jävligt stabil målvakt som själv kan avgöra matcher.
Citera
2014-10-03, 09:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Det kunde vara värre, vi kunde vara Leksand

Såsom den moderna ishockey blivit kan ett lags spelare ganska snart spela för ett annat lag. Klubb och lag är olika saker.
Citera
2014-10-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jag tycker Djurgården gör det bra. Ganska snarlikt hur det såg ut i Leksand förra säsongen. Man spelar ett bra försvarsspel och glimtar till när läge ges, tillika har man en jävligt stabil målvakt som själv kan avgöra matcher.
Håller med till stor del. Man får dock passa sig så man inte blir lika dåliga som Leksand säsong 2.
Citera
2014-10-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Wallson var oerhört generös utan att veta om det.

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/wallson-rakade-ge-bort-10-000-kronor/
http://norran.se/hockeybloggen/pengamysteriet-fortsatter-276723
"yeah right"
Citera
2014-10-03, 12:54
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
http://norran.se/hockeybloggen/pengamysteriet-fortsatter-276723
"yeah right"

Haha, läste det. Jag hade nog inte klarat ljuga nån i ansiktet om det, ifall hon nu gör det.
Citera
2014-10-03, 13:08
Medlem
von_Ss avatar
Robin Jacobsson lånas ut från Leksand. Några av Salos värvningar de två senaste säsongerna och antalet matcher de spelat innan de fått lämna:

Dan Spang - 0
Mike Seidel (try-out) - 0
Robin Jacobsson - 6
Joel Gistedt - 13
Jens Jakobs - 28
Matt Fornataro - 29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem