2014-10-05, 03:56
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugabe
Så här ser Löfven ut efter att ha skitit i det blå skåpet.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/19644611/410/normal/26667e8ee032d/04+RIKSDAGEN_11.JPG

Nu behövs det inget nyval längre. USA ska skicka drönare.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19644518.ab

Behöver USA kordinater så hjälper jag gärna till.
Citera
2014-10-05, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
En svetsare som väljer en regering, kan utgången bil något annat än en regering med inkompetenta ministrar?
Detta är förmodligen historiskt sett den svagaste regering vi överhuvudtaget haft?

Jag scrollade först ned och läste några inlägg, och tyckte genast att det fetmarkerade kändes underligt; visst måste vi ha haft påtagligare flanar sittandes i riksdagen? Sedan läste jag trådstarten, och nu kan jag inte mer än att hålla med...

Känner ni lukten av skit, gott folk? Sverige är i toaletten...
Citera
2014-10-05, 05:51
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Det känns inte ens lönt att gräma sig över rådande situation. Sverige är en bisarr teater att skåda, både på regeringsnivå och hos kreti och pleti. Det är sanslöst vilket vansinne till samhälle vi lever i, det är till att liknas vid både nazismen och kommunismens storhetstid.

Jag finner enbart hopplöshet inför Sveriges framtid, oavsett vilket parti som "vinner" valet och tillåts kompromissa med resterande stollar i riksdagen. Våra förfäder byggde upp ett respektabelt land som andra nationer såg positivt på, även om de inte idoliserade oss, som många tycks tro. Men detta lyckades dagens politiker sabotera helt och har numera lagt Sverige i ruiner. Och den skuldbördan kan inte läggas i någon annans händer än svenskens.

Den här pajasregeringen är ett naturligt steg i den självdestruktiva linjen som svenska politiker har jobbat efter under 30-40 års tid. Allt annat än förnuft, kunskap och sympati värderas i svensk politik - och samhället blir därefter. Så att invandrare, kriminella, utvikningsbrudar, karriärister, barnprogramsledare och rena rama stollar styr Sverige idag är helt inom ramarna av vad som representerar Sverige idag. Som sagt, det är en bisarr teater att skåda - synd bara att man själv tvingas uppleva den.

Ja jag börjar inse det också, Sverige är förlorat. Det är ju inte bara denna regering, det är det faktum att denna regering ens kunnat komma till. Det svenska samhället är så genomgående fördummat att det inte går att reda ut längre. Möglet har rotat sig ända in i samhällets stomme.
Citera
2014-10-05, 06:00
Medlem
Dogrusts avatar
Inkonsekvens:

Citat:
Gustav Fridolin, en av miljöpartiets mest framträdande personer, lämnar riksdagen redan efter nästa mandatperiod för att ägna sig åt något annat. Han är kritisk till hur riksdagen fungerar i dag.

– Jag har hela tiden tyckt att man inte ska vara politiker för länge. Det finns alldeles för många personer i det här huset som inte har gjort något annat i princip, jag vill inte fastna i det.

- Sveriges Radio -- Publicerat fredag 2 september 2005 kl 15:15

Synonymer till inkonsekvens
bristande följdriktighet, självmotsägelse, inre motsägelse, ologiskhet, brist på logik, oförenlighet, avvikelse, avsteg
Citera
2014-10-05, 06:06
Bannlyst
Hänger ni inte upp er lite för mycket på detta? Visst är det inkompetenta människor vi har till ministrar nu, men de är knappast ensamma om att ta besluten. Det är inte så att Kaplan imorgon kan påbörja ett bygge av 500,000 bostäder där asylinvandrare ska bo gratis medan Fridolin tar bort betyg i skolan helt och hållet och värderar studenter efter deras åsikter inom miljöfrågor.
Citera
2014-10-05, 06:47
Medlem
Snygg-Anderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
En svetsare som väljer en regering, kan utgången bil något annat än en regering med inkompetenta ministrar?
Men för i helvete... Så jävla trött på sånna här kommentarer.
Har man jobbat som svetsare är man alltså per automatik en idiot? Vår stadsminister ska alltså i det absolut bästa fallet vara någon som aldrig tagit ett spadtag i sitt liv, gick samhällsvetenskap på gymnasiet och kom med i Riksdagen som 18-åring för att sedan sitta där resten av sitt liv?

Ett jävla skitsnack det här, pluggar själv civilingenjörsutbildning och kan säga att någon högskoleexamen verkligen inte är något intyg på intelligens utan bara på studiedisciplin. Känner många intelligenta "arbetare" och känner många helt jävla puckade akademiker.
Ens yrke definierar inte ens person.
Själv tycker jag det är skönt med en politiker som faktiskt har jobbat ett vanligt jävla jobb med vanligt jävla folk och inte någon curlad idiot från Danderyd.

Håll käften.

EDIT: On topic så verkar den nya regeringen vara helt proppfylld med riktiga idioter. Helt jävla fantastiskt.
Senast redigerad av Snygg-Anders 2014-10-05 kl. 06:49.
Citera
2014-10-05, 06:54
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan du styrka dina äreröriga påståenden genom att länka till ett vårdintyg för Kaplan eller en dom där Shekarabi döms för någon typ av brottslighet?

Behövs vårdintyg för att någon sinnesslöa? Vårdintyg behövs när vederbörande skall låsas in på idiotanstalt.

Det börja höra när Kaplan öppna käften, han är förståndshandikappad. Shekarabi har tom pressen skrivit om att han var grovt kriminell i SSU.
Citera
2014-10-05, 06:56
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det hör kanske bara delvis till diskussionen, men 1809 års regeringsform upphävdes den sista december 1974. Att återgå till denna blir svårt, men framför allt tar det litet drygt fyra år, ty tidigaste torde den kunna få laga kraft 1 januari 2019.

Så, i avbidan på realiserandet av allehanda konstitutionella reformer, så får vi nog koncentrera oss på det parlamentariska läget vid för dagen har för handen.

Backa alla lagar och regler som gällde fram 1809 år regeringsform. Återinför ståndsriksdagen. Att låta kriminella svartingar i miljonprogramen ha rösträtt är ett misstag.
Citera
2014-10-05, 06:57
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Men för i helvete... Så jävla trött på sånna här kommentarer.
Har man jobbat som svetsare är man alltså per automatik en idiot? Vår stadsminister ska alltså i det absolut bästa fallet vara någon som aldrig tagit ett spadtag i sitt liv, gick samhällsvetenskap på gymnasiet och kom med i Riksdagen som 18-åring för att sedan sitta där resten av sitt liv?

Ett jävla skitsnack det här, pluggar själv civilingenjörsutbildning och kan säga att någon högskoleexamen verkligen inte är något intyg på intelligens utan bara på studiedisciplin. Känner många intelligenta "arbetare" och känner många helt jävla puckade akademiker.
Ens yrke definierar inte ens person.
Själv tycker jag det är skönt med en politiker som faktiskt har jobbat ett vanligt jävla jobb med vanligt jävla folk och inte någon curlad idiot från Danderyd.

Håll käften.

EDIT: On topic så verkar den nya regeringen vara helt proppfylld med riktiga idioter. Helt jävla fantastiskt.

Riktigt bra text

Även om jag nu avskyr Sveriges regering. Tänk om det var krav på tio års arbetslivserfarenhet.
Citera
2014-10-05, 06:58
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aboristen
FYI:
1809 års regeringsform upphörde 1975.

Inte hela.. Finns delar 1809 år regerings form som gäller fortfarande. Den förändrades kraftig på 70 talet.
Citera
2014-10-05, 07:00
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Nu har jag inte särskilt stort förtroende för Fridolin men den där bilden gör varken till eller från. Fylla är väl om något en sak som tyder på att han åtminstone har lite "svenskhet" i sig...

Bilden visa att Fridolin har dåligt omdöme. Sedan borde vara åldersgräns, ingen under 45 kan bli minister.
Citera
2014-10-05, 08:40
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Ja jag börjar inse det också, Sverige är förlorat. Det är ju inte bara denna regering, det är det faktum att denna regering ens kunnat komma till. Det svenska samhället är så genomgående fördummat att det inte går att reda ut längre. Möglet har rotat sig ända in i samhällets stomme.

Ja, "vår" nya regering är ofattbart dålig. Usel. Jag är väldigt glad att "landsfader" (landsförr...) Reinfeldt försvinner men detta var inte bättre.
Vad som behövs är ett fullständigt nytt styre av landet. Uppifrån och ned. Inte bara regeringen och andra styrande politiker utan även tjänstemän inom statlig och kommunal förvaltning, polis och militär ledning m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in