Citat:
Ursprungligen postat av
Yxherren
Det känns inte ens lönt att gräma sig över rådande situation. Sverige är en bisarr teater att skåda, både på regeringsnivå och hos kreti och pleti. Det är sanslöst vilket vansinne till samhälle vi lever i, det är till att liknas vid både nazismen och kommunismens storhetstid.
Jag finner enbart hopplöshet inför Sveriges framtid, oavsett vilket parti som "vinner" valet och tillåts kompromissa med resterande stollar i riksdagen. Våra förfäder byggde upp ett respektabelt land som andra nationer såg positivt på, även om de inte idoliserade oss, som många tycks tro. Men detta lyckades dagens politiker sabotera helt och har numera lagt Sverige i ruiner. Och den skuldbördan kan inte läggas i någon annans händer än svenskens.
Den här pajasregeringen är ett naturligt steg i den självdestruktiva linjen som svenska politiker har jobbat efter under 30-40 års tid. Allt annat än förnuft, kunskap och sympati värderas i svensk politik - och samhället blir därefter. Så att invandrare, kriminella, utvikningsbrudar, karriärister, barnprogramsledare och rena rama stollar styr Sverige idag är helt inom ramarna av vad som representerar Sverige idag. Som sagt, det är en bisarr teater att skåda - synd bara att man själv tvingas uppleva den.
Förfallet i Sverige är så sorgligt att man bara vill ligga sig i fosterställning och gråta. Det Sverige jag minns från 70-80 och till viss del 90-talet är ett helt annat land. Jag har bott utomlands tidigare under många år och jag vill inte lämna Sverige igen. Saknaden av svensk mat, kultur, språk, dofter och allt det vardagliga är svårare att klara sig utan än vad många förstår. Den kollektiva tanken som förenar alla svenskar på alla möjliga vis har man inte om man bor utomlands, allt från gamla TV-program, sketcher, sånger, Stenmark, hockeyOSguld, VM-brons, julafton, midsommar, skärgården, Lucia osv. De närmaste åren avgörs väldigt mycket för väldigt många.