[quote=Eremona|50606005]
Citat:
Ursprungligen postat av
storkmor
Enligt vilken källa "smög" någon iväg för att ta av huvudet? Och oavsett vilken källan var så förvarades ju kraniet öppet, japp, javisst, absolut, och "smygandet" du pratar om är ju helt meningslöst. Och oavsett hur denna kropp behandlades så har den aktuella hanteringen ingenting att göra med Catrines död. Det du surrar om är ett klassiskt sidospår, en paranoid trådända, och den brukar debattrådens få foliehattar koppla samman med A-C:s död, vandringssägner från folkdjupen och en incesthistoria, och låt mig påminna om att TA aldrig dömdes för sexualbrott. Hela denna soppa är fylld av lögner sedan urminnes tider, och det är djupt fascinerande att debattera med livs levande HO-kramare år 2014

Det är väl skillnad på ett kranium och ett huvud som sitter kvar på kroppen?!? När kraniet väl står där i bokhyllan eller var det nu var, är det väl inte identifierbart bara genom att titta på det. Ett kranium i mängden så att säga (för det fanns visst fler...). Att det förvarades öppet var inte poängen med det hela, utan att det togs på ett olovligt sätt. Bara det faktum att det inte dokumenterades är bevis nog för att man "smög" med det. Detta kan knappast kallas en liten förseelse, ett slarvfel...då hade det aldrig hamnat som prydnad i bokhyllan. Så nej, det jag pratar om är inte alls helt meningslöst.
Jo, jag anser att det är av betydelse hur man behandlar döda kroppar generellt, när man bedömer detaljer i Catrine da Costas fall. Det handlar om att studera beteendemönster. Trovärdigheten påverkas överlag när man konstaterar att människan i fråga har ljugit(eller undanhållit ngt).
A-C:s död kopplas självklart ihop med CdC, det fallet stinker riktigt, och det är något som alla vet men långt ifrån alla inser konsekvensen. Vissa (rätt många)inser att det var mord, men säger att det inte betyder att mannen är skyldig till CdC:s styckning (och död). Vilket självfallet är sant. MEN det säger ett och annat om karaktär o personlighet. Detta bör man beakta som envis PL-kramare, då denne använt sig av Mannen Själv som källa.