Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Byggår 2005, taxeringsår 2012. Barnen kan ha börjat flytta ut.
Tack, jag läste slarvigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Verkligen fint hus även om jag inte gillar alla träfärgade fönsterkarmar. Tyckte "balkongen" var konstigt smal, det ryms knappt en stol att sitta på men det är väl meningen att man ska sitta inne i befintliga möbler och öppna glasdörrarna för att få kontakt med luft och sol. Större uteplatser finns ju på andra ställen i fastigheten. Hade gärna bott i det huset med några få färgvalsändringar inomhus.
Smaken varierar... jag gillade särskilt snickerierna som ger värme och karaktär i allt det vita, som jag tycker funkar bra i detta fall.
Balkongen är smal av estetiska skäl tror jag, för att inte förstöra fasaden. Man kan ta en nypa luft och njuta av utsikten. Ska de duka upp med utemöbler och parasoll får de använda uteplatsen/altanen.
Man måste inte ha vräkiga uteplatser vid varje rum. Altanvansinnet (och rot) har förstört exteriören på många svenska villor.
Citat:
Som TigerKid skrev, det var verkligen dockskåpskänsla på huset från vattensidan. Jag hade ju skaffat gardinlängder eller lameller för att kunna dra för när man så vill. Hur ofta ser man inte stora kikare på stativ i hus och lägenheter med utsikt, grannarna mittemot kan ju vara värsta Peeping Tom även om de har fantastisk natur att kika på. Persienner finns i sovrumsfönstren iaf.
Jo, man vill nog ha möjlighet att dra för när det är mörkt ute och ljust inne. För känslan om inte annat - såvida man inte gillar känslan att gå naken i ett skyltfönster.