2014-10-04, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Styckmördaren Kristoffer Johansson har ju redovisat ett visst intresse för mord. Han uppger ju att han vet hur man tvättar bort blod och har även uttryckt en önskan om att vilja veta hur det känns att mörda.
Styckmord är svårare att klara ut.
Händerna saknas. (Vad fanns egentligen under VB naglar?)
En "planterare" hade naturligtvis inte riskerat att flytta runt kroppsdelarna, som Kristoffer Johansson gjorde.
En annan orsak skulle kunna vara att killen faktiskt är knäpp.
Det förklarar inte varför kroppen styckades när den var färdigtransporterad, och då tänker jag i första hand på benen. Dessutom fanns blod kvar.

Han var inte för knäpp för fängelse.
Citera
2014-10-04, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulla-benny
Kroppen styckades därför, som tidigare skribenten skrev för att VB åkte på en rejäl omgång i lägenheten.
Allt fastnar under naglar. Sen eskalerar händelseförloppet fort i cannabisröken.
Tånaglarna också då, tydligen, eftersom benen kapades. Och benen, inklusive tånaglar, hittades först.

PS. Varifrån har du fått att KJ skulle ha använt cannabis?
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-04 kl. 21:40.
Citera
2014-10-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det förklarar inte varför kroppen styckades när den var färdigtransporterad, och då tänker jag i första hand på benen. Dessutom fanns blod kvar.

Vad fanns/finns under naglarna på VB? Fanns det mera DNA spår efter Kristoffer Johansson på händerna?

Citat:
Han var inte för knäpp för fängelse.
Det var rättspsyk åsikt och hovrätten fick, i mitt tycke, rätta sig efter detta. Hovrätten kontrade med att rabattera påföljden allt vad den kunde.
Citera
2014-10-04, 21:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad fanns/finns under naglarna på VB? Fanns det mera DNA spår efter Kristoffer Johansson på händerna?
Jag vet inte. Jag hittade dem inte när jag var i Boden. Det kan finnas någon annans DNA under naglarna.
Citat:
Det var rättspsyk åsikt och hovrätten fick, i mitt tycke, rätta sig efter detta. Hovrätten kontrade med att rabattera påföljden allt vad den kunde.
Men du vet bättre än rättspsyk.
Citera
2014-10-04, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu är det så här. Hur många avsnitt av CSI tittade KJ på ?
Ta bort händer, fingrar så försvinner DNA. Skyldig som synden är han.
Ge upp och känn efter ordentligt, hur djupt vill du sjunka ?
Det förklarar inte varför kroppen styckades när den var färdigtransporterad. Det förklara öht inte varför benen kapades. Kom igen när du har argument.

PS. Varifrån har du fått att KJ skulle ha använt cannabis?
Citera
2014-10-04, 22:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har ju argumenterat. Händer för att göra sig av med hudceller och hår, sedan eskakerade förloppet och KJ försökte sig på att det skulle se ut som en galnings verk. Och det lyckades han med. Totalt slut i huvudet och hoppas att idioten fpr rätt vård. Han kommer inte till Boden nå mer, då slutar det inte bra.
KJ försökte det se ut som en galnings verk. Det var något nytt.
Citera
2014-10-04, 22:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Jag hittade dem inte när jag var i Boden. Det kan finnas någon annans DNA under naglarna.Men du vet bättre än rättspsyk.
Bedömningar av rättspsyk är i allmänhet ett 50/50 spel. I detta fall verkar det dock som om Kristoffer Johansson är tillräckligt väl utredd sedan tidigare. Och att rättspsyk bedömer att han var kapabel att utföra mordet och den därpå följande styckningen, utan att ta någon hänsyn till att VB var "färdig transporterad".

Därimot tycker jag att Hovrätten för övre Norrland fegar ur och inte fullföjer. Kristoffer Johansson borde, enligt mig, fått mindre rabatt och således en strängare påföljd.
Citera
2014-10-04, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bedömningar av rättspsyk är i allmänhet ett 50/50 spel. I detta fall verkar det dock som om Kristoffer Johansson är tillräckligt väl utredd sedan tidigare. Och att rättspsyk bedömer att han var kapabel att utföra mordet och den därpå följande styckningen, utan att ta någon hänsyn till att VB var "färdig transporterad".

Därimot tycker jag att Hovrätten för övre Norrland fegar ur och inte fullföjer. Kristoffer Johansson borde, enligt mig, fått mindre rabatt och således en strängare påföljd.
Det var inte alls rättspsyks bedömning. Ur HR-domen:
Citat:
Det har inte framkommit något genom den rättspsykiatriska utredningen som ger vid handen att [KJ] saknat förmåga att inse konsekvenserna av sitt handlande.
Rättspsyk säger inget om att VB var "färdigtransporterad".
Citera
2014-10-04, 22:15
Medlem
Citat:

Jag kan tycka att det är intressant att du gör hänvisningar till domslutet trots att du anser att den är felaktig...
Citera
2014-10-04, 22:18
Medlem
Citat:

Det är korrekt. Det är du som lanserar begreppet.
Citera
2014-10-04, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Jag kan tycka att det är intressant att du gör hänvisningar till domslutet trots att du anser att den är felaktig...
Det är rättspsyk jag hänvisar till, men det är bara genom domen jag har tillgång till den. Dessutom är det skuldfrågan jag är oense med domen om, inte KJ:s psyke. Utöver det bygger domen delvis på falska bevis och påståenden från åklagarsidan.
Citera
2014-10-04, 22:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är korrekt. Det är du som lanserar begreppet.
Dåså, då kom det alltså inte från rättspsyk som du påstod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in