Citat:
Ursprungligen postat av
U-166
Tårarna är inte långt bort av den besvikelse som uppstår då man testar sig själv på den kvantitativa delen och man förstår hur pass jävla värdelös man är på allt som har med siffror att göra. Jag måste vara utrustad med en sällan skådad dålig matteförmåga, totalt inkapabel till att genomföra det allra enklaste av räkneuppgifter, en retarderad analfabet från 6000talet före kristus är den skarpaste av matematiker i jämförelse med mig. Min tala hängivelse till trots får jag inte mer än knappt hälften rätt XYZ och KVA-gång på gång. Läran om siffor och dess "logiska" följder får mig att spy, det återfinns ingen logik. Ingen alls.
Har du lärt dig matte a än då? Nu menar jag inte om du fått godkänt på det för några år sedan i gymnasiet, utan jag menar ifall du har lånat en matte a bok nyligen och jobbat igenom samtliga uppgifter från pärm till pärm och verkligen förstått alla?
Är man inte matematiskt lagd/begåvad så tar ovanstående tid. Jag har pluggat matte flera timmar om dagen i nästan ett år nu och det är först nu som jag börjar nå höga resultat på kvant-delen. Jag har alltid själv haft svårt för matten, men gav mig fan på att lära mig. Det finns inga genvägar för sånna som oss. Bara nöta sig till resultat
Grunderna bör sitta som berget innan man får bra resultat på kvant-delen. Eftersom man bara har cirka minuten att besvara varje uppgift så måste man direkt man ser den känna igen vad som ska göras.