2014-10-04, 17:02
Medlem
Tociizhs avatar
Hej!

Min kusin har flyttat hemifrån alldeles nyligen(eftersom han har blivit nyanställd på en byggfirma) - kollegorna som har fått håller på med droger, drogerna i sig verkar vara "crack"(dom kallar det: turbo eller något dylikt).

Jag har tagit ett snack med min kusin, vi står varandra ganska nära, och han verkade ta hela drogsituationen som:

"Jag provar bara, det är ju inte så att jag skulle gå och köpa droger själv"
(Att tillägga då att hans tjej hade hittat en påse med kanske 1-3g vittpulver.)

Han & jag kom överens om att han skulle slänga skiten, säga förlåt till tjejen & glömma drogerna, så slipper fler få reda på detta.

Idag, en månad senare, skriver hans tjej till mig igen och säger att han knappt är hemma och är bara med sina arb. kollegor.

Så den infon jag har, som kan "hota" i denna situation:
1. Killen som kusinen hänger med verkar ha både fru & barn, verkar vara han som langar.
2. Kusinens föräldrar vet ej om detta eller någon annan. (det skulle braka loss i helvetet om hans föräldrar fick veta).
3. Hans flickvän har funderingar på att lämna honom.

Hur ska jag göra, hjälp mig Flashback.
Senast redigerad av Tociizh 2014-10-04 kl. 17:09.
Citera
2014-10-04, 17:08
Medlem
Först och främst så måste du klargöra vilken drog han tar. Att du visar en sådan rädsla för alla droger visar bara hur okunnig du är, och minskar chanserna att någon lyssnar på dig eller tar dig på allvar.

Är det speed, alltså amfetamin? Eller är det crack? Eller något annat? Är du säker?

Använd information för att tackla problemet, och inte någon känslobaserad hysteri.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2014-10-04 kl. 17:10.
Citera
2014-10-04, 17:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Först och främst så måste du klargöra vilken drog han tar. Att du visar en sådan rädsla för alla droger visar bara hur okunnig du är, och minskar chanserna att någon lyssnar på dig eller tar dig på allvar.

Är det speed, alltså amfetamin? Eller är det crack? Eller något annat? Är du säker?
Han säger ju att dom "kallar det för crack" och det är faktiskt en lömsk och jävlig drog.
Citera
2014-10-04, 17:10
Medlem
Tociizhs avatar
Fick precis reda på att dom kallar det "TURBO" - Jag har noll koll på droger, vad kan det vara?
Citera
2014-10-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Han säger ju att dom "kallar det för crack" och det är faktiskt en lömsk och jävlig drog.
Nej, han säger att de kallar det "speedy". Det är TS som kallar det "crack".

Edit:
Nu säger han att de kallar det för "turbo". Antar att det är vad vi ska utgå efter. Har dock ingen aning om vad det är för drog.
Citera
2014-10-04, 17:11
Medlem
Tociizhs avatar
Citat:

Hur menar du? Om "TURBO" nu är crack, hur illa kan det bli?
Citera
2014-10-04, 17:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tociizh
Fick precis reda på att dom kallar det "TURBO" - Jag har noll koll på droger, vad kan det vara?
Turbo lär ju vara vanligt jävla amfetamin. Inte alls ovanligt i byggsvängen. Jag har svårt att se att det är ett problem innan det blir ett problem så att säga.
Citera
2014-10-04, 17:12
Medlem
Tociizhs avatar
Citat:

Uppdaterade tråden, drogen kallades Turbo. Ber om ursäkt.

Men att tillägga är att min kusin själv inte vet vad det är. Han säger bara Turbo. "Äsch, det är bara turbo. Ingen fara, typ som godis fast man tar det i näsan"
Citera
2014-10-04, 17:13
Medlem
Greeners avatar
Citat:
Uppdaterade tråden, drogen kallades Turbo. Ber om ursäkt.

Men att tillägga är att min kusin själv inte vet vad det är. Han säger bara Turbo. "Äsch, det är bara turbo. Ingen fara, typ som godis fast man tar det i näsan"

Låter ju som någon stimulant. Amfetamin eller nån rc. Det är nog knappast "crack". Det är inte så vanligt i Sverige. Dessutom röks crack.
Citera
2014-10-04, 17:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hur menar du? Om "TURBO" nu är crack, hur illa kan det bli?
Nu tror jag ju inte att det är crack utan amfetamin. Men om det är crack så är det kokain som man röker. Man blir jävligt påverkad en kort stund och sen vill man ha mer. Hela tiden.

Edit:
Det snortas? Då är det nästan garanterat amfetamin. Dom flesta smeknamn för den drogen har med hastighet att göra så turbo känns inte särskilt konstigt.
Citera
2014-10-04, 17:14
Medlem
Tociizhs avatar
Citat:
Turbo lär ju vara vanligt jävla amfetamin. Inte alls ovanligt i byggsvängen. Jag har svårt att se att det är ett problem innan det blir ett problem så att säga.

Men hur menar du, borde jag lugna ned flickvännen & låta grabben sticka iväg med sina kollegor och ta turbo?
Citera
2014-10-04, 17:17
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Men hur menar du, borde jag lugna ned flickvännen & låta grabben sticka iväg med sina kollegor och ta turbo?
Lite så faktiskt. Lite beroende på hur ofta han faktiskt hänger med kollegorna och tar det och huruvida han sköter jobb, personligen hygien och såna där saker. Det är skillnad på ett bruk och ett missbruk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in