2014-10-03, 15:50
Medlem
Ja, som rubriken lyder. Om får något kontokort/internetbank eller inte är irrelevant.
Citera
2014-10-03, 15:56
Medlem
Jag har Avanza, och de är helt avgiftsfria. Öppnar du konto och bara sätter in pengar så kostar det ingenting.
Citera
2014-10-03, 16:09
Medlem
Tror listan skulle bli kortare om du efterfrågade banken som faktiskt tog ut avgifter. Ingen bank jag har haft har någonsin gjort detta.
Citera
2014-10-03, 17:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Ja, som rubriken lyder. Om får något kontokort/internetbank eller inte är irrelevant.
Du blandar nog ihop det med årsavgift för internetbank som några banker fortfarande tar ut?
Eller tänker du på skatten som dras på dina tillgångar?
Citera
2014-10-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Tror listan skulle bli kortare om du efterfrågade banken som faktiskt tog ut avgifter. Ingen bank jag har haft har någonsin gjort detta.

Hur menar du?. Jag har Nordea och betalar en avgift varje månad.
Citera
2014-10-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du blandar nog ihop det med årsavgift för internetbank som några banker fortfarande tar ut?
Eller tänker du på skatten som dras på dina tillgångar?

Nu vet jag inte om avgiften är för internetbanken eller för VISA-kortet (eller för båda?), men hos Nordea dras en avgift varje månad.
Citera
2014-10-03, 18:30
Medlem
Citat:
Hur menar du?. Jag har Nordea och betalar en avgift varje månad.

Avgiften gäller antagligen ditt kort eller internetbank och inte ditt konto.
Citera
2014-10-03, 18:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Nu vet jag inte om avgiften är för internetbanken eller för VISA-kortet (eller för båda?), men hos Nordea dras en avgift varje månad.
Nordea tar ut årsavgift för både internetbank och VISA så säger du upp internetbanken och kortet blir det inga fler avgifter ...här själv kvar ett gammalt konto där som jag inte använder.

Vill du att internetbank och VISA skall vara utan avgift så kan du byta till t.ex Forex Bank
Citera
2014-10-03, 20:04
Medlem
Ja det finns ju några olika faktiskt. Bland annat danske bank (om du är under 28 år).

http://www.danskebank.se/sv-se/priva...irekt-Ung.aspx
Citera
2014-10-03, 21:12
Medlem
Både Nordea och Swedbank (och nästan alla andra banker) har gratis Internetbank och det kostar inget att ha konton där heller. Det som kostar är kort i alla dess former och möjlighet att betala räkningar. Vill du bara ha konton som du kan sätta in på och överföra till egna eller andras bankkonton så är det gratis. Ett tag har jag för mig att det kostade 3 kr att överföra till annan bank men den avgiften är nog borttagen.
Citera
2016-08-02, 09:58
Medlem
Ha-meshuggahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashknow
Ja det finns ju några olika faktiskt. Bland annat danske bank (om du är under 28 år).

http://www.danskebank.se/sv-se/priva...irekt-Ung.aspx

Tack för upplysningen, du sparade mig 39:- i månaden ett tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in