Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är ju en intressant uppgift.

Nej, det är ingen intressant uppgift. Det är en totalt obekräftad uppgift i en anonym kommentar som av allt att döma är författad av någon som, precis som du, ljuger systematiskt om SvP och Motgift i syfte att skada. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det var du som skrev kommentaren i syfte att ge näring åt den konspirationsteori som du lanserade redan igår i det här inlägget:

Citat:
Hur förankrat i partiet var beslutet att stänga ner Realisten? Vem tog beslutet? Visste alla i partistyrelsen om det?

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP

Citat:
Om det är sant blir ju hela den här soppan ännu sjukare.

Det som har hänt är att Björn Björkqvist blev chefredaktör för Realisten för ett och ett halvt år sedan, men inte orkade hålla igång sajten på grund av problem på det personliga planet. Nu lägger man ned Realisten eftersom man inte har någon som kan driva den. Det är beklagligt, men knappast någon "sjuk soppa". Däremot är det ganska talande att du väldigt gärna vill skapa intrycket av att det är någon slags konspiration som lett till att Realisten lagts ned, trots att ingenting tyder på det.
Citera
2014-10-03, 17:31
Medlem
Jag läste en artikel på nationell.nu om att smr ska bilda ett parti. Det fanns mängder negativa kommentaren kring svp.

Vad är det vissa har emot svp, någon som vet? Att vissa är kristna? Så banalt kan det väl inte vara?
Citera
2014-10-03, 17:33
Bannlyst
Stämmer det att Dan och Stefan tagit beslutet själva, borde dom kastats ut med huvudet före.

Stefan bör förvisso uppmanas att avgå eller sparkas efter katastrofvalet.
Citera
2014-10-03, 17:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tygfisk
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det var du som skrev kommentaren i syfte att ge näring åt den konspirationsteori som du lanserade redan igår i det här inlägget:
Och du ska snacka om konspirationsteorier...
Citera
2014-10-03, 17:38
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Och du ska snacka om konspirationsteorier...

Fast det är väl inte helt otänkbart att någon som driver en agenda på ett forum även gör det på ett annat? Och om man kan, varför skulle man inte utnyttja chansen att påverka de båda på samma gång? Det hade jag gjort.
Citera
2014-10-03, 17:42
Bannlyst
Citat:
SvP brände av så mycket pengar i valrörelsen, som visade sig bli ett rent fiasko, att man nu helt enkelt inte har råd att fortsätta driften av tidningen.

Eller rättare sagt, det var SvP:s partitopp som brände av med det mesta av pengarna i valrörelsen på extravaganta utsvävningar. De pengar som folk bland annat donerat till SvP:s valfond hamnade uppenbarligen i partitoppens egna fickor enligt vad Slutpixlats källor anger.

Inte ett förvånande beteende med tanke på hur andra nazistiska partier och organisationers partitoppar genom tiderna tidigare agerat när det kommer till just bidrag och donationer som egentligen var avsedda att komma hela partiet till godo men av ren girighet hamnade i toppens egna fickor.

http://slutpixlat.blogspot.se/2014/10/nazisajten-realisten-gar-i-graven.html#.VC7DY1PLcy8

Vad tror vi om detta? Lögner, eller information som läckt?
Citera
2014-10-03, 17:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Fast det är väl inte helt otänkbart att någon som driver en agenda på ett forum även gör det på ett annat? Och om man kan, varför skulle man inte utnyttja chansen att påverka de båda på samma gång? Det hade jag gjort.
Nej, det är väl inte otänkbart. Men för mig skulle det kännas jävligt konstigt att skriva något på en sajt för att sedan länka till den kommentaren härifrån när jag lika gärna kan skriva samma sak direkt här. Dessutom driver jag ingen agenda. Jag diskuterar ämnen jag är intresserad av.
Citera
2014-10-03, 17:45
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackman1891
http://slutpixlat.blogspot.se/2014/10/nazisajten-realisten-gar-i-graven.html#.VC7DY1PLcy8

Det bör betraktas som en lögn i syfte att skada partiet. Om det är sanning så kan dom presentera riktiga bevis.
Senast redigerad av RexGermania 2014-10-03 kl. 17:48.
Citera
2014-10-03, 17:53
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackman1891

Jag säger som RexGermania. Fram med bevis.

Citat:
Nej, det är väl inte otänkbart. Men för mig skulle det kännas jävligt konstigt att skriva något på en sajt för att sedan länka till den kommentaren härifrån när jag lika gärna kan skriva samma sak direkt här. Dessutom driver jag ingen agenda. Jag diskuterar ämnen jag är intresserad av.

Det är klart det hade känts konstigt. Men samtidigt så ger det dig en möjlighet att peka på något som någon annan skrivit och diskutera det som en "neutral" part, utan att direkt möta mothugg riktade mot din egen person. Dessutom skulle det ju i så fall ge sken utav att det är fler än bara du som anat/vet att det ligger till på det viset som kommentaren påstår.

Du är väl nationalist? Bara där har du ju en agenda, och det är som någon (kanske du?) skrivit ett par gånger här på Flashback - om man som nationalist ser SvP som kontraproduktivt för den nationalistiska saken, så ligger det i ens intresse att motarbeta SvP. Detta går utmärkt att kombinera med intressanta diskussioner.

Men allt detta är så klart bara hypotetiskt.
Citera
2014-10-03, 17:55
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Det bör betraktas som en lögn i syfte att skada partiet. Om det är sanning så kan dom presentera riktiga bevis.

Ja. Men när presenteras redovisningen av hur valfonden har spenderats? Dröjer det till höstkonferensen?
Citera
2014-10-03, 18:00
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Ja. Men när presenteras redovisningen av hur valfonden har spenderats? Dröjer det till höstkonferensen?

Så har det väl funkat förut? Hoppas att det även leder till en debatt inom partiet om hur pengar bör användas i valkampanjer.
Citera
2014-10-03, 18:01
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Antagligen så kommer man att diskutera valrelaterade frågor där. Men det är ju inte hos SvP som ansvaret ligger utan anklagelserna får "slutpixlat" stå för och lägga fram bevis om man ska ta dom seriöst.

Citat:
"Det kommer också att läggas tid vid att summera valrörelsen och valresultatet samt att diskutera det."
https://www.svenskarnasparti.se/2014/10/01/hostkonferensen-2014/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in