2014-10-03, 14:20
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
Det kunde vara värre, vi kunde vara Leksand

Där håller jag med dig!
Citera
2014-10-03, 15:23
Medlem
VSVPs avatar
Är det nån som vet när Ollas är tillbaka i Brynäs?
Citera
2014-10-03, 15:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Robin Jacobsson lånas ut från Leksand. Några av Salos värvningar de två senaste säsongerna och antalet matcher de spelat innan de fått lämna:

Dan Spang - 0
Mike Seidel (try-out) - 0
Robin Jacobsson - 6
Joel Gistedt - 13
Jens Jakobs - 28
Matt Fornataro - 29

Tänk nu att Leksand omsätter ganska lite i förhållande till övriga SHL-lag. Man har inte alltid råd att värva bättre.
Citera
2014-10-03, 16:06
Medlem
m4tt145s avatar
Synd, jag tycker inte Jacobsson har varit så dålig om man jämför med Rönnberg och Svedberg. Menmen.
Citera
2014-10-03, 16:30
Bannlyst
Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp här jag ska betta en stor summa imorgon på hockey 9000:- Varför kan jag inte gå in på men jag är stort behöv av pengar fram till måndag! Vet att man inte ska spela för pengar men det är verkligen allt eller inget som gäller för mig. Då jag inte är så kunnig i hockey men har kollat så gott jag kan så har jag tänkt mig 2 lag.

Leksand- Örebro där tror jag på Örebro någon som har lite tips att ge mig skador något speciellt att spela om osv?

Luleå-hv71 tror stark på Luleå där men tydligen så är det inte säkert att Per Ledin och Stephen Dixon ska spela imorgon någon som sitter på något där?

All tips om lagen är guld värt för mig
Citera
2014-10-03, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Hejsan! Jag skulle behöva lite hjälp här jag ska betta en stor summa imorgon på hockey 9000:- Varför kan jag inte gå in på men jag är stort behöv av pengar fram till måndag! Vet att man inte ska spela för pengar men det är verkligen allt eller inget som gäller för mig. Då jag inte är så kunnig i hockey men har kollat så gott jag kan så har jag tänkt mig 2 lag.

Leksand- Örebro där tror jag på Örebro någon som har lite tips att ge mig skador något speciellt att spela om osv?

Luleå-hv71 tror stark på Luleå där men tydligen så är det inte säkert att Per Ledin och Stephen Dixon ska spela imorgon någon som sitter på något där?

All tips om lagen är guld värt för mig

Imorgon är en sådan dag där matcherna kan sluta precis hur som helst. Hade jag varit du hade jag absolut aldrig spelat 9k på någon av dessa matcher, speciellt inte på Leksand - Örebro.

Har du planerat att göra det så skulle jag köra x2 på Örebro. Vågar inte uttala mig om vilka som vinner uppe i Luleå, alldeles för tidigt på säsongen för att kunna säga vilka som ska och bör vinna mot just det och det laget. Hade jag dock spelat hade jag nog kört 1x på den.

Lycka till
Citera
2014-10-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flip1
Imorgon är en sådan dag där matcherna kan sluta precis hur som helst. Hade jag varit du hade jag absolut aldrig spelat 9k på någon av dessa matcher, speciellt inte på Leksand - Örebro.

Har du planerat att göra det så skulle jag köra x2 på Örebro. Vågar inte uttala mig om vilka som vinner uppe i Luleå, alldeles för tidigt på säsongen för att kunna säga vilka som ska och bör vinna mot just det och det laget. Hade jag dock spelat hade jag nog kört 1x på den.

Lycka till

Lät ju inte allt för bra! Ska köra lången
Citera
2014-10-03, 17:11
Medlem
Vem fan spelar på SHL öht nuförtiden? Tala om bortkastade pengar. Alla lag slår alla(nåja, Leksand gör ju ingen glad) samtliga trupper är jämnlika och det är helt omöjligt att sia om utgången. Första gången på många år som det känns att minst 9 av 12 lag har chans att vinna guld. Det lite tråkiga är att när Skellefteå får upp farten så lär dom bli ostoppbara i år igen.
Citera
2014-10-03, 19:42
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det lite tråkiga är att när Skellefteå får upp farten så lär dom bli ostoppbara i år igen.
Jag hörde rykten om att farten är högre på årets träningar jämfört med tidigare år.
Citera
2014-10-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag hörde rykten om att farten är högre på årets träningar jämfört med tidigare år.
Det sjukaste är ju ändå att många härinne inför säsongen var knallsäkra på att Skellefteås storhet skulle försvinna den här säsongen. Visst, säsongen har bara börjat men faktum är att Skellefteå kommer vara ett topplag även i år oavsett om dom vinner ett tredje raka guld eller ej.
Citera
2014-10-03, 19:54
Bannlyst
Citat:
Vem fan spelar på SHL öht nuförtiden? Tala om bortkastade pengar. Alla lag slår alla(nåja, Leksand gör ju ingen glad) samtliga trupper är jämnlika och det är helt omöjligt att sia om utgången. Första gången på många år som det känns att minst 9 av 12 lag har chans att vinna guld. Det lite tråkiga är att när Skellefteå får upp farten så lär dom bli ostoppbara i år igen.

Förstår förstår men med tanke på att Luleå har vunnit 4/5 senaste hemma och Hv71 har förlorat 5/5 borta, Hur skulle dom kunna spöa Luleå? Eller är hockey rent ut sagt lotto! Att mitt knattelag på gatan hade kunnat vinna över Luleå ena dagen med 9-0 och förlora andra dagen med 3-1?
Citera
2014-10-03, 19:57
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Det sjukaste är ju ändå att många härinne inför säsongen var knallsäkra på att Skellefteås storhet skulle försvinna den här säsongen. Visst, säsongen har bara börjat men faktum är att Skellefteå kommer vara ett topplag även i år oavsett om dom vinner ett tredje raka guld eller ej.
Som jag skrev tidigare i tråden: vinner Skellefteå i år så betyder det, antagligen, att det inte enbart handlar om stjärnspelare utan snarare om överlägsen fysträning och ett spelsystem där ingen, hittills, har hittat akilleshälen.

Vi ska såklart inte underminera de som lämnat. Men någonstans måste vi såklart börja fundera på hur Skellefteå kan vara så överlägsna samtidigt som exporterna sällan lyckas slå sig in i NHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in