Citat:
Ursprungligen postat av
viwil002
Jag tycker att Juventus gjorde en bra match spelmässigt, inte minst defensivt, men det var uddlöst längst fram. Vet inte om det var Godin och Miranda som var ruggigt bra eller Tévez och Llorente som var kassa. Jag tror mest på det förstnämnda, Godin är ju fan en kandidat till Ballon d'Or.
Pogba var läcker att beskåda, han gjorde väl inget fenomenalt idag, men man ser i hans bollbehandling att det finns så sjukt mycket klass där.
Som väntat sög Juventus-klacken. Märktes varken innan eller under matchen. Annat var det när Lazio gästade för ett par år sedan:
www.youtube.com/watch?v=5tD8AdWEvmI
Atlético-fansen var överlag inte högljudda, men det fanns stunder där hela Calderón gungade, typ Pippi Långstrump-ramsan. Även Simeone-ramsorna (som jag och min vän såklart vrålade med till) skapade ett skönt tryck. Komiskt att myten om prasslandet från foliet till medhavda mackor i halvtid och havet av utspottade nötter på spanska läktare visade sig vara 100% sanning.
Ja, Llorente och Tevez neutraliserades effektivt. De inledde med att lägga sig alldeles för lätt, något som kan irritera en domare. För sena byten av Allegri. Pogba var bra men hade dålig riktning på ett par skott, bl.a. en frispark. Enormt kampinriktad match, otaliga närkamper, många frisparkar.
Italienarnas kroppsspråk och minspel var ibland roligt att se, malplacerat. På övertid, Llorente och Juve vill ha straff, men jag tycker han lutar sig bakåt och söker sitt fall, inbytte Morata jagar efter en spanjor, sparkar ner honom i jakt på bollen, får gult kort, förstår ingenting, oskyldigt kränkt, och Marchisio plockar upp bollen och verkar nästan vilja slå den i ansiktet på domaren medan han upprört skriker...
Pirlo saknades verkligen i denna match.