2014-10-01, 22:44
Medlem
JayGatsbys avatar
Happ, 0-1...
Ett kryss för Calcio denna vecka...

Får se vad EL-lagen presterar imorgon.
Citera
2014-10-01, 22:55
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Happ, 0-1...
Ett kryss för Calcio denna vecka...

Får se vad EL-lagen presterar imorgon.
De skulle ju haft två straffar i slutet, märklig insats av domaren.
Citera
2014-10-01, 23:03
Medlem
Spinnacers avatar
Bra att Juventus förlorade, de förtjänade inte att vinna med sånt gris-spel. Sämsta matchen i CL 2014.
Nu ligger alla på 3 poäng . Blir det 2 i rad nu med förlust mot Roma? Hoppas.
Citera
2014-10-01, 23:36
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
De skulle ju haft två straffar i slutet, märklig insats av domaren.

Mjo, men Juventus kom undan från en hel del situationer i första (slapp både en och två straffar) så det gick nog jämt ut.
Citera
2014-10-02, 02:05
Medlem
Jag tycker att Juventus gjorde en bra match spelmässigt, inte minst defensivt, men det var uddlöst längst fram. Vet inte om det var Godin och Miranda som var ruggigt bra eller Tévez och Llorente som var kassa. Jag tror mest på det förstnämnda, Godin är ju fan en kandidat till Ballon d'Or.

Pogba var läcker att beskåda, han gjorde väl inget fenomenalt idag, men man ser i hans bollbehandling att det finns så sjukt mycket klass där.

Som väntat sög Juventus-klacken. Märktes varken innan eller under matchen. Annat var det när Lazio gästade för ett par år sedan: www.youtube.com/watch?v=5tD8AdWEvmI

Atlético-fansen var överlag inte högljudda, men det fanns stunder där hela Calderón gungade, typ Pippi Långstrump-ramsan. Även Simeone-ramsorna (som jag och min vän såklart vrålade med till) skapade ett skönt tryck. Komiskt att myten om prasslandet från foliet till medhavda mackor i halvtid och havet av utspottade nötter på spanska läktare visade sig vara 100% sanning.
Senast redigerad av viwil002 2014-10-02 kl. 02:37.
Citera
2014-10-02, 09:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Jag tycker att Juventus gjorde en bra match spelmässigt, inte minst defensivt, men det var uddlöst längst fram. Vet inte om det var Godin och Miranda som var ruggigt bra eller Tévez och Llorente som var kassa. Jag tror mest på det förstnämnda, Godin är ju fan en kandidat till Ballon d'Or.

Pogba var läcker att beskåda, han gjorde väl inget fenomenalt idag, men man ser i hans bollbehandling att det finns så sjukt mycket klass där.

Som väntat sög Juventus-klacken. Märktes varken innan eller under matchen. Annat var det när Lazio gästade för ett par år sedan: www.youtube.com/watch?v=5tD8AdWEvmI

Atlético-fansen var överlag inte högljudda, men det fanns stunder där hela Calderón gungade, typ Pippi Långstrump-ramsan. Även Simeone-ramsorna (som jag och min vän såklart vrålade med till) skapade ett skönt tryck. Komiskt att myten om prasslandet från foliet till medhavda mackor i halvtid och havet av utspottade nötter på spanska läktare visade sig vara 100% sanning.

Ja, Llorente och Tevez neutraliserades effektivt. De inledde med att lägga sig alldeles för lätt, något som kan irritera en domare. För sena byten av Allegri. Pogba var bra men hade dålig riktning på ett par skott, bl.a. en frispark. Enormt kampinriktad match, otaliga närkamper, många frisparkar.
Italienarnas kroppsspråk och minspel var ibland roligt att se, malplacerat. På övertid, Llorente och Juve vill ha straff, men jag tycker han lutar sig bakåt och söker sitt fall, inbytte Morata jagar efter en spanjor, sparkar ner honom i jakt på bollen, får gult kort, förstår ingenting, oskyldigt kränkt, och Marchisio plockar upp bollen och verkar nästan vilja slå den i ansiktet på domaren medan han upprört skriker...

Pirlo saknades verkligen i denna match.
Citera
2014-10-02, 10:07
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Mjo, men Juventus kom undan från en hel del situationer i första (slapp både en och två straffar) så det gick nog jämt ut.
Åhå, såg enbart andra halvlek.
Citera
2014-10-02, 16:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Gigi Di Biagio tog ut dessa spelare i det U21-lag som ska spela avgörande kvalmatcher mot Slovakien om några dagar:

Citat:
GK: Bardi (Chievo), Cragno (Cagliari), Leali (Cesena);
D: Antei (Sassuolo), Bianchetti (Empoli), Biraghi (Chievo), Goldaniga (Perugia), Murru (Cagliari), Romagnoli (Sampdoria), Sabelli (Bari), Zappacosta (Atalanta);
M: Baselli (Atalanta), Battocchio (Virtus Entella), Benassi (Torino), Crisetig (Cagliari), Dezi (Crotone), Molina (Atalanta), Sturaro (Genoa), Viviani (Latina);
F: Belotti (Palermo), Berardi (Sassuolo), Bernardeschi (Fiorentina), Longo (Cagliari), Trotta (Fulham)
Citera
2014-10-02, 19:16
Medlem
Ferry31s avatar
Så Italien har inte tagit ut sin trupp för kommande kvalmatcher än?
Citera
2014-10-02, 20:31
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Så Italien har inte tagit ut sin trupp för kommande kvalmatcher än?

Conte gör det på lördag tror jag.
Citera
2014-10-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Gigi Di Biagio tog ut dessa spelare i det U21-lag som ska spela avgörande kvalmatcher mot Slovakien om några dagar:
Återigen fyra spelare från Cagliari. En i varje lagdel. Cragno, Murru, Crisitig och Longo. Av dessa är det främst Crisitig som imponerat denna säsong i Cagliari. Han har lyckats ta en startplats på Cagliaris mittfält, kanske främst för att Nainggolan lämnat och Cossu numera ingår i il tridente. Och han spelar tillsamman med Conti och Ekdal i Cagliaris tremanna-mittfält. Finns sämre spelare att kriga tillsammans med.

Och vi kan också konstatera att Bernardeschi gjorde mål för Fiorentina i EL ikväll. Häftigt att ta med sig till U-21.

Fiorentina vann med 0-3 och Napoli med 0-2, efter att veteraner i reservbetonade lag visade vägen. Aquilani och såklart Hamsik. Jag tjatar om det angående Rosenberg i Malmö FF, och njuter såklart av det då ”italienarna” gör samma sak.
Senast redigerad av Brille68 2014-10-02 kl. 21:12.
Citera
2014-10-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Återigen fyra spelare från Cagliari. En i varje lagdel. Cragno, Murru, Crisitig och Longo. Av dessa är det främst Crisitig som imponerat denna säsong i Cagliari. Han har lyckats ta en startplats på Cagliaris mittfält, kanske främst för att Nainggolan lämnat och Cossu numera ingår i il tridente. Och han spelar tillsamman med Conti och Ekdal i Cagliaris tremanna-mittfält. Finns sämre spelare att kriga tillsammans med.

Och vi kan också konstatera att Bernardeschi gjorde mål för Fiorentina i EL ikväll. Häftigt att ta med sig till U-21.

Fiorentina vann med 0-3 och Napoli med 0-2, efter att veteraner i reservbetonade lag visade vägen. Aquilani och såklart Hamsik. Jag tjatar om det angående Rosenberg i Malmö FF, och njuter såklart av det då ”italienarna” gör samma sak.

Den enda av Cagliari-spelarna som inte spelade mot Inter var Murru, som är den med i särklass mest erfarenhet från Serie A, trots att han såklart är yngst.

Har faktiskt inte riktigt koll på varför Zeman föredrar Avelar före Murru. Jag anser att de är ganska jämna rent kvalitetsmässigt om än något olika till spelstil. Men Di Biagio har tidigare straffat Murru för den "etiska koden". Hoppas innerligt att det inte beror på det som Zeman är tveksam till talangen.

Ragatzu var en sällsynt stor talang som många, inklusive jag, trodde skulle spela en roll inom Calcio på hög nivå. Numera spelar han i Pro Vercelli, men tror inte att han fått någon speltid denna säsong? Tragisk utveckling. Hoppas att han finner tillbaka och visar vad han kan.
Senast redigerad av Brille68 2014-10-02 kl. 21:37. Anledning: stavar som en turk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in