2014-10-01, 01:40
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Ja för att man vill se, vad tror du? Står du utanför arenan under en hockeymatch också? Pucken kan ju faktiskt flyga upp på arenan och träffa dig i huvudet.
Jag hade då fan inte satt mig rinkside om det inte vore för en sarg och plexiglas.

---
Finns det inga bromsar på de här redneckskapelserna från helvetet? Var föraren full?
Citera
2014-10-01, 06:49
Medlem
MRLOXs avatar
Monster och truckar, ingen bra kombination
Citera
2014-10-01, 07:11
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Detta är helt och hållet arrangörens fel. Sätter man upp kravallstaket så nära försummar man totalt risken att något kan hända med bilen. Remote stänger bara av motorn - bilen rullar vidare men utan drivning så med kort avstånd till publik kan den åka över rätt många farbröder och barn innan den stannar. Var någon i globen när den drog rakt in i den utskjutbara läktaren?

Och nej - staketet är som några sagt för att hålla folk borta - inte för att stoppa trucken. Om man skulle ha staket som klarar en skenande monstertruck skulle inte publiken se speciellt mycket.
Citera
2014-10-01, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Jag hade aldrig ställt mig så nära... Det första jag tänkte när videon började var typ "Hur fan vågar de stå så nära???", vet inte om de var modiga eller bara dumma.
Ja, det är klart du tänker det när du vet att 3 dog.
Citera
2014-10-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flo-Ridah
Detta är helt och hållet arrangörens fel. Sätter man upp kravallstaket så nära försummar man totalt risken att något kan hända med bilen. Remote stänger bara av motorn - bilen rullar vidare men utan drivning så med kort avstånd till publik kan den åka över rätt många farbröder och barn innan den stannar. Var någon i globen när den drog rakt in i den utskjutbara läktaren?

Och nej - staketet är som några sagt för att hålla folk borta - inte för att stoppa trucken. Om man skulle ha staket som klarar en skenande monstertruck skulle inte publiken se speciellt mycket.
Snarare kommunen som måste ta ansvar och sätta upp riktlinjer, de aåg ut att stå på ett offentligt utrymme så de måste ha gjort en ansökan.
Citera
2014-10-02, 02:10
Medlem
nnnipzs avatar
Jag kollade på filmerna ett par gånger och det finns inget uppenbart som gått snett. Blev mest frågor.
  • Skulle föraren showa och vända framför publiken, bromsarna tog av någon anledning inte?
  • Blev föraren sjuk/svimmade?
  • Hade föraren dålig koll + dålig sikt och trodde det gick att köra där?

Gashäng tycker jag iaf vi kan avskriva.

Någon som har en teori om vad som gått snett? Jag har saknat den aspekten hittills i tråden.
Citera
2014-10-02, 07:56
Medlem
flugrekorders avatar
http://www.friatider.se/monster-truck-f-rare-anh-llen-f-r-dr-p
Citat:
Den 50-årige förare som körde en monster truck rakt in bland publiken under en uppvisning i Holland i söndags har nu anhållits misstänkt för dråp.
Citera
2014-10-02, 14:09
Medlem
Nog borde man ha låtit föraren få större utrymme, med åskådarna på längre avstånd. Jag antar att detta skedde i Nederländerna?
Citera
2014-10-02, 16:25
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Nog borde man ha låtit föraren få större utrymme, med åskådarna på längre avstånd. Jag antar att detta skedde i Nederländerna?
Varför så skitnödig? Att det hänt i Holland kan inte undgått dig. Säkerhetsåtgärderna verkar lika usla varthän de än sysslar med dessa fjanterier.
Citera
2014-10-02, 18:16
Medlem
brehs avatar
Var bara en tidsfråga innan något sånt här skulle hända..
Citera
2014-10-03, 02:09
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Varför så skitnödig? Att det hänt i Holland kan inte undgått dig. Säkerhetsåtgärderna verkar lika usla varthän de än sysslar med dessa fjanterier.

Hehe, tänkte samma sak när jag läste det Andreas-lundgren skrev

Fetade: Ja, och framförallt, varför har man inte lärt sig av tidigare olyckor? Tex den i mexico? Dock borde inte en olycka behöva ske för att man skall förstå att publiken skall placeras på gott avstånd och om möjligt avskärmas från "körbanan". Tycker man även kan se detta usla säkerhetsbeteende bland rally. Dags att sätta upp riktlinjer inom motorsporten för hur publikens säkerhet skall garanteras?
Citera
2014-10-05, 22:12
Medlem
Rembrandths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Ja, det är klart du tänker det när du vet att 3 dog.

Man behöver inte direkt vara professor för att kunna tänka sig att risken för att det ska ske en olycka är otroligt stor i det sammanhanget?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in