Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det fetstilta är trovärdigt med tanke på att mannen hade tankar på annat, utan att han för den delen behöver ha kört trafikfarligt. Han mindes inte kvinnan.
HR tror på iakttagelsen, men inte att det var VB hon såg. Hur hänger det ihop med ditt resonemang? Gick det en kvinna där eller inte?
Jag är ytterst tveksam till iakttagelsen och trovärdigheten i vittnets utsaga. Personen går i riktning från bilen för att sedan i nästa förhör gå mot bilens färdriktning.
Kan det vara så att man kan knappast säga att det är en asiatisk kvinna som man ser gående om denne går i samma riktning från bilen, man ser bara personen bakifrån.
Sen ändrar man riktning på damen för då kan man säga sig se en asiatisk kvinna komma emot bilens riktning.
Jag skall inte kommentera mer vad jag tror om vad vittnet sett och inte sett, ej heller det märkliga att mannen inte ser eller ens kommer ihåg en förnimmelse om någon flicka/dam.
Jag är absolut säker på att VB har aldrig gått denna väg, definitivt inte utan mobiltelefon som var ett med henne själv. Att hon skulle lämna den i lgh utan ett jäkla liv och eventuell strid är osannolikt.
Om hon flydde så skulle hon aldrig fly ut på en ödeväg mot ingenstans utan givetvis hålla sig där det fanns trafik och människor och bege sig snabbaste vägen mot hemmet och säkerheten.