2014-10-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Han stod bara sista straffen. Av alla matcher jag har sett i år har Fernström så ser Fernström loj och ibland helt felplacerad ut. Läser spelet dåligt men kompenserar det med sin storlek. Håller helt klart med om att målvaktsposten är Frölundas svagaste lagdel.
Är just detta som kan fälla er i jakten på SM-guldet. Nu är laget iofs så pass bra att ni kommer vara guldaspirant ändå, men målvakterna är ett stort frågetecken helt klart.
Citera
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Skulle inte Appelgren bli "er Ferguson"

Jag har aldrig målat eller hållit i en sådan banderoll.
Citera
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Markström kanske vore något för oss, Brynäs nobbade ju honom och värvade Gistedt istället.
Citera
2014-10-01, 21:46
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det är just detta som är typiskt för hur Forsberg garderar sina uttalanden i media hela tiden. Han påstod väl väl att Modo gjorde en bra match ikväll också? I alla fall så verkar han extremt bitter över finalförlusten mot er fortfarande. Vad det nu skulle ha med kvällens match att göra?
Det var bara ett exempel på hans underliga uttalanden, han sa inget om det ikväll. Ikväll sa han andra konstigheter, det låter mest som bortförklaringar, Modo gjorde minsann inget fel i matchen. Enögd som sagt.

För vår egen del har vi fortfarande mycket att jobba på. Tappade ledningar, sena mål och dumma utvisningar. Boxplay är väl hyfsat såhär långt under säsongen, vilket var katastrofalt förra året. PP ser desto sämre ut å andra sidan, Gundersons frånvaro märks varje gång.
Citera
2014-10-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Markström kanske vore något för oss, Brynäs nobbade ju honom och värvade Gistedt istället.
Öhh, visserligen vore det en grym värvning för er, det erkänner jag men ni har ju Starkbaum?
Citera
2014-10-01, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Det var bara ett exempel på hans underliga uttalanden, han sa inget om det ikväll. Ikväll sa han andra konstigheter, det låter mest som bortförklaringar, Modo gjorde minsann inget fel i matchen. Enögd som sagt.

För vår egen del har vi fortfarande mycket att jobba på. Tappade ledningar, sena mål och dumma utvisningar. Boxplay är väl hyfsat såhär långt under säsongen, vilket var katastrofalt förra året. PP ser desto sämre ut å andra sidan, Gundersons frånvaro märks varje gång.
Jag vidhåller att Anders Forsberg är en väldigt skicklig och väldigt harmonisk men hans uttalanden och sätt att uttrycka sig gör mig nervös varje dag som sagt. Han verkar inte förstå vilka problem vi dras med och därför låtsas han som att problemen inte finns. Hade han åtminstone påtalat dessa problem hade vi inte slängt iväg så många matcher hela tiden. Nåväl vi är farliga framåt och det verkar vara bättre lagsammanhållning den här säsongen men Forsberg måste våga inse våra svagheter.
Citera
2014-10-01, 21:52
Medlem
Corrans avatar
Kul match i Luleå...Frölunda leker i vanlig mycket hockey, skjuter en massa. Men man undrar varför de inte gör fler mål?

Visst, det är kul att kolla på, men de gäller ju att vinna matcher med

Det är ren smärta att se Leksand...
Hoppas publik och lag ställer upp till 100% i helgen för att kunna visa upp Nåt positivt i tabellen.
Hemma mot Örebro (som visserligen gjort de bra) är en bra chans!

I allt elände ska man inte glömma att de ändå haft ganska tuffa motståndare.
Citera
2014-10-01, 22:04
Medlem
Scherbatskys avatar
Den här segern kan vi tacka Högberg för. Utan honom hade Leksand lätt haft 3-0 efter andra perioden.

Spets finns det gott om i LHC, men någon spelidé verkar inte existera. Det känns virrigt.
Citera
2014-10-01, 22:31
Medlem
Illusioners avatar
Brodecki och Lööke fortsätter att imponera. Blomqvist gör sin bästa match i Brynäs och Rödin är OK idag. Mer behövs inte.

Och så njuter vi utav Leksands säsongsinledning. "Appelgren bli vår Ferguson, stanna på livstid"
Citera
2014-10-01, 22:51
Medlem
von_Ss avatar
Idag missade jag eländet pga jobb men det verkar inte ha varit något nytt under solen.

Jag börjar härmed hålla på Hälsinggårdens AIK.
Citera
2014-10-01, 22:58
Medlem
Frågan är ju hur säkert Appelgren"Bli vår Ferguson" sitter i detta nu? För jag kollade igenom tabellen lite snabbt och tabellen är hyperjämn överlag men Leksand har hela 8 poäng upp till Färjestad som möter Skellefteå imorgon. Så har inte Leksand resultaten med sig imorgon så skulle jag vilja påstå att dom är avhängda redan efter 8 omgångar. Är det nytt rekord i så fall?
Citera
2014-10-01, 23:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Frågan är ju hur säkert Appelgren"Bli vår Ferguson" sitter i detta nu? För jag kollade igenom tabellen lite snabbt och tabellen är hyperjämn överlag men Leksand har hela 8 poäng upp till Färjestad som möter Skellefteå imorgon. Så har inte Leksand resultaten med sig imorgon så skulle jag vilja påstå att dom är avhängda redan efter 8 omgångar. Är det nytt rekord i så fall?

2005/2006 tog Leksand förvisso en poäng i omg 6 men förblev sedan poänglösa fram till omg 12.

Men jag läste att Savinainen eller vem det var hade 13 raka förluster i finska ligan den säsongen han vann guld. Så det ser bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in