2014-09-17, 13:20
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Blir kul att se DIF-LIF ikväll. 12000 sålda biljetter ryktas det om.

Hur många krävs det för fullt hus?

12 500? Eller?

Vinner inte Leksand ikväll bör Salo, Appelgren, Ryno och hela styrelsen avgå.
Citera
2014-09-17, 13:26
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
12 500? Eller?

Vinner inte Leksand ikväll bör Salo, Appelgren, Ryno och hela styrelsen avgå.
13 850 vill jag minnas är antalet som går in i Globen. Fast de kanske brukar stänga av några sektioner högst upp?
Citera
2014-09-17, 14:11
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
13 850 vill jag minnas är antalet som går in i Globen. Fast de kanske brukar stänga av några sektioner högst upp?

Din siffra stämmer. Vet inte vart jag fick 12 500 ifrån...
Citera
2014-09-17, 14:22
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Din siffra stämmer. Vet inte vart jag fick 12 500 ifrån...
VM i våras? Ingen ståplats osv. Nu är vi lite väl OT dock.
Citera
2014-09-17, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det känns helt säkert. Frågan är vem man spelar med Ryno. Har en rätt bra känsla inför ikväll.

Samma här , hoppas ryno spottar upp sig efter kritiken han fått av Appelgren, tippar 1-4.
Citera
2014-09-17, 15:59
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Hur fan ligger det till med Fiala egentligen? Kommer han spela något i HV den här säsongen? Har inte följt sillyn sedan i april ungefär men jag antar att det diskuterats om honom här på forumet. Någon med koll?
Citera
2014-09-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inget verkar vara klart, men om så skulle ske så är det en grym förstärkning. Billigare också då det ju lär bli bortkastade pengar ifall vi skulle panikvärva framöver och och värvningen blir misslyckad. Så låt oss hoppas på att Lööv och Nylander kommer tillbaka.

Nylander? Altelius heter han väl. Han skriver på för HV 71 inom kort som ersättare för Fiala.
Senast redigerad av sportisen 2014-09-17 kl. 16:28.
Citera
2014-09-17, 16:05
Moderator
sm910difs avatar
Har Leksand spelat genuint dåligt i säsongsinledningen, eller är det bara dåliga resultat? Vi har ju - förväntat - varit klasser sämre än både LHC och framförallt Lakers, finns det något som tyder på något annat idag?

Citat:
Blir kul att se DIF-LIF ikväll. 12000 sålda biljetter ryktas det om.

Hur många krävs det för fullt hus?
strax över 12 500 igår eftermiddag är väl den senaste siffran, men fullt hus blir det nog inte. Dels för att inte så mycket folk kommer, dels för att vårt säsongsretursystem håller nere siffrorna (eftersom antal sålda istället för besökare räknas). Vet inte om det är mest pinsamt för oss eller Leksand/Mora att de senare sålde fler biljetter till Globen.
Citera
2014-09-17, 16:12
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Hur fan ligger det till med Fiala egentligen? Kommer han spela något i HV den här säsongen? Har inte följt sillyn sedan i april ungefär men jag antar att det diskuterats om honom här på forumet. Någon med koll?

Han är på camp i Nashville. Förmodligen kommer han "hem" för ett år i HV men risken finns att han stannar. Dem är väldigt nöjd med honom hittills.
Citera
2014-09-17, 16:27
Medlem
Citat:
Han är på camp i Nashville. Förmodligen kommer han "hem" för ett år i HV men risken finns att han stannar. Dem är väldigt nöjd med honom hittills.

Han stannar borta i nordamerika för spel i AHL. William Altelius lånas däremot ut från Toronto till HV.
Citera
2014-09-17, 16:30
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Han stannar borta i nordamerika för spel i AHL. William Altelius lånas däremot ut från Toronto till HV.

Nej.
Citera
2014-09-17, 16:39
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Har Leksand spelat genuint dåligt i säsongsinledningen, eller är det bara dåliga resultat? Vi har ju - förväntat - varit klasser sämre än både LHC och framförallt Lakers, finns det något som tyder på något annat idag?
Problemet har varit att man inte har kunnat spela bra över tre perioder. Mot FBK var en period jättebra, medans laget helt fokuserade på att behålla ledningen resten av matchen och sjönk ner. Brynäsmatchen såg jag inte men den ska ha varit jämn fram till deras mål. Så jag skulle nog vilja säga en blandning av dåliga resultat och genuint dåligt.

Ska bli intressant att se matchen ikväll. Om det gynnar Djurgården att ha matchtempo i benen eller om dom är trötta efter två rätt tuffa matcher? Leksand får vi hoppas kommer ut flygande efter den taskiga inledningen. Hoppas finnekedjan får spela ihop bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in