2014-09-12, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Varför är han isolerad, och får bara prata med personal. Någon sorts observation? Eller för att skydda honom?
Normalt är man det de första veckorna. Här är det extra viktigt, eftersom RPU:n kom fram till att han inte lider av en allvarlig psykisk störning. Det finns inget färdigt behandlingsprogram för honom utan han är nog dygnet-runtövervakad.
Citera
2014-09-12, 22:17
Medlem
Sisofyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Dina "funderingar" är bland de mest korkade jag läst här på flashback och det vill inte säga litet.

Det undrar jag! Men visst, mitt inlägg speglar mer mitt känslomässiga plan gentemot en person som JS snarare än huruvida han kan, bör eller måste vårdas och rehabiliteras, eller hur det går till. Och jag har absolut inte för avsikt att förtala personal vid dessa inrättningar. Med andra ord hade mitt inlägg ej här att göra. Ber om ursäkt för det.
Citera
2014-09-13, 02:50
Medlem
Formsvackas avatar
Det bästa med den här äckliga smalis-bögen är att han aldrig mer kommer att få peta på underåriga kön. Hans hjärna skriker efter barn men det går inte, eftersom han är inlåst.

Det bästa straffet är att låta han hållas.. låt hans smala kuk aldrig mer vidröra någon överhuvudtaget.
Citera
2014-09-13, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisofys
Det undrar jag! Men visst, mitt inlägg speglar mer mitt känslomässiga plan gentemot en person som JS snarare än huruvida han kan, bör eller måste vårdas och rehabiliteras, eller hur det går till. Och jag har absolut inte för avsikt att förtala personal vid dessa inrättningar. Med andra ord hade mitt inlägg ej här att göra. Ber om ursäkt för det.

Javisst du är ursäktad och mitt inlägg var väl också känslomässigt präglat. Jag menar egentligen bara att Strankes offer mår inte bättre för att han har det förjävligt på avdelningen. De har nytta av att veta att han finns på en plats där han inte kommer ut på mycket, mycket länge. OM han kommer ut ska han vara i ett sådant skick, att han inte utgör någon fara för andra barn,
Citera
2014-09-15, 12:38
Medlem
Jag har sökt och sökt och sökt och ber om ursäkt i förväg för att jag frågar om något som säkert har frågats om redan. Men finns FUP och/eller dom att tillgå någonstans i tråden?
Citera
2014-09-16, 22:31
Bannlyst
Kommunen får kritik för att de inte granskat förskolan i Ruda. Enligt deras egna regler ska förskolorna granskas vart femte år, men innan Stranke åkte fast var senaste inspektionen 2005.
http://www.barometern.se/nyheter/hogsby/skolinspektionen-kritiserar-hogsby(4452384).gm
Citera
2014-09-19, 13:01
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag ber om ursäkt för om frågan har ställts tidigare men jag undrar om det har framkommit uppgifter om eventuella skador på barnen då äcklet föregripit sig på dom? Jag kan ju bara själv försöka tänka mig in om jag var i de utsatta barnens situation och skador som då skulle ha kunnat uppkommit vid tex analöppning.

Vidrigt är bara förnamnet och jag hoppas att barnen och deras anhöriga får den hjälp och stöd som behövs. Fan att bli förnedrad på det sättet och sedan utlagd på nätet.
Citera
2014-09-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakelspektalek
Jag har sökt och sökt och sökt och ber om ursäkt i förväg för att jag frågar om något som säkert har frågats om redan. Men finns FUP och/eller dom att tillgå någonstans i tråden?

Dom finns här:

http://kriminellt.com/joakim-stranke-hogsby/

Längst ner på sidan.
Citera
2014-10-01, 14:21
Medlem
Någon som vet vart han sitter? Fick nyligen höra att en pedofil fått stryk på avdelningen i vadstena där en bekant sitter.
Citera
2014-10-01, 15:47
Medlem
YoungGirls4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag ber om ursäkt för om frågan har ställts tidigare men jag undrar om det har framkommit uppgifter om eventuella skador på barnen då äcklet föregripit sig på dom? Jag kan ju bara själv försöka tänka mig in om jag var i de utsatta barnens situation och skador som då skulle ha kunnat uppkommit vid tex analöppning.

Vidrigt är bara förnamnet och jag hoppas att barnen och deras anhöriga får den hjälp och stöd som behövs. Fan att bli förnedrad på det sättet och sedan utlagd på nätet.

Enligt de uppgifter jag har så har det inte förekommit några skador alls på barnen. Tycker hela den här historien verkar otroligt överdriven, det blir lite "Vargen kommer.." över det hela. Barnen är ju så pass små att de kanske inte förstår vad som hänt och de kanske till och med tyckte handlingen var njutbar, men det är klart om föräldrar, psykologer och andra pk-moralister hjärntvättar och indoktrinerar barnen att det är "fel" och "fult" det som hänt då är det klart att de kommer att må dåligt och känna skam. Släpp allt och gå vidare bara, säger jag.
Citera
2014-10-01, 16:25
Medlem
KushKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungGirls4ever
Enligt de uppgifter jag har så har det inte förekommit några skador alls på barnen. Tycker hela den här historien verkar otroligt överdriven, det blir lite "Vargen kommer.." över det hela. Barnen är ju så pass små att de kanske inte förstår vad som hänt och de kanske till och med tyckte handlingen var njutbar, men det är klart om föräldrar, psykologer och andra pk-moralister hjärntvättar och indoktrinerar barnen att det är "fel" och "fult" det som hänt då är det klart att de kommer att må dåligt och känna skam. Släpp allt och gå vidare bara, säger jag.

Eh, smått överdriven? Han har ju för fan begått sexuella övergrepp på SEXTON barn, men det vet ju du. För du var säkerligen en av dom äckliga människorna han delade bilderna med och du hejade säkert glatt på. Ditt patetiska, pinsamma, äckliga gubbäckel.
Citera
2014-10-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungGirls4ever

Du behöver ju söka hjälp! Tror du på fullaste allvar att dom skulle njuta av det? Släpp och gå vidare. Ja blir du våldtagen så hoppas jag folk skiter i det! Det blir ju bara värre för dig om han skulle råka åka dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in