Citat:
Ursprungligen postat av
Deliberately
Hur ska svenskarna kunna räddas om ett alternativ som förespråkar alla rasfrämlingars deportation inte finns och kan vinna makt? Svenskarna kommer att dö om slutmålet är sverigedemokraternas politik och idévärld.
Dessutom förstår jag inte riktigt vad din kritik handlar om, då det inlägg du hänvisar till motsäger dig, och bekräftar det jag säger:
Jag förstår, och delar helt, din upprördhet och dina farhågor. För att explicit svara på din fråga vad gäller att du inte riktigt förstod vad min kritik handlade om, så svarar jag dig: Min kritik gällde ju vad
partiet skall göra, inte
rörelsen som helhet. Det betyder att
partiet skall icke gå till val på vad som är det långsiktiga målet, för det är för stort och för långt bort. Fundamentalism är idioti och harakiri! Marknadsför man ett mål alltför långt ifrån vad som för närvarande är politiskt gångbart så erhåller man noll zoll och intet vad gäller makt och påverkan! Det är det som är Kevin's och min tes.
Således, det inlägg som jag hänvisar till innehåller icke alls någon motsägelse gentemot det jag säger, och det bekräftar tyvärr inte det du i förstone propagerade för. Vad Kevin säger är att
The Progress Party’s positions on immigration are not ideal, but it is definitely a start, och notera här ordet
start. Vad gäller SvP, så har de faktiskt åstadkommit absolut ingenting alls! Om du vill radikalisera SvP ännu mer för att bättre överensstämma med det långsiktiga målet så minskar sannolikheten ännu mer att kunna åstadkomma något över huvud taget! Det är det som är tesen och poängen.
SD är verkligen inte någon favorit hos mig — jag är synnerligen kritisk till flera av SDs ageranden det senaste året. Icke desto mindre har de de facto påverkat agendan så att vissa tidigare tabu-frågeställningar nu i alla fall diskuteras istället för att bara viftas bort som rent nonsens. Jag menar, rätt bestämt, att det är själva
debatten som är det primärt väsentliga, inte eventuella mandat. SD kan inte med 13% stoppa invandringen, men de kan definitivt påverka debatten vilket i sin tur påverkar invandringen eftersom folkflertalet börjar få upp ögonen för vad som dolts och förljugits. Deras väg att påverka debatten är dock inte den enda.
SDs fjärmande från centrala frågor gör att det helt enkelt
måste komma till ett nytt parti som alternativ och motvikt, men ingen sekt, ingen fundamentalism, utan rent och avskalat professionellt. Jag hade önskat att SvP skulle få en procent i röstetal, för det hade gjort media galna, vilket hade påverkat debatten och det hade påverkat SD. Men SvPs väg tycks dock tyvärr vara nästan död.
För att återgå till Kevin MacDonald: Han talar om värdet av företeelser som TOO driver, och som bildar opinion och skapar ett problemformuleringsprivilegium. Men TOO är inte något parti som söker erhålla mandat. Satsningar av detta slag är av största vikt, men det är inget som ett parti skall gå till val på rakt av! Man
måste helt enkelt skilja på parti och aktiviteter! I inlägget
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP förklarar jag även vikten av att förmå sig till "kill your darlings", dvs rensa, renodla, förenkla, även på bekostnad av kära älskade käpphästar. Marknadsför bara det som faktiskt kan gå hem i ett val! Rasfrämlingars deportation är väl ett exempel på en sådan "darling" som man helt enkelt inte vinner några jordskredsval på idag. Den diskussionen bör tas utanför partiet.
Jag skulle även vilja knyta an till det som signaturen Operations förde fram i inlägget
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP — Judarna skapade minsann inte ett "Judarnas Parti", utan de skapade tidningar, bokförlag, filmer, akademiska program som förespråkade ideér som gynnade judar. Denna kulturella grund formade sedan uppfattningarna hos många politiska partier. På detta sätt kan man påverka tankegodset och agendan hos ett helt land, trots att gruppen är i minoritet. Judarna har sedan stött politik och partier som är påverkade av det tankegodset, vilket i sin tur påverkat lagstiftningen. USA är ett extremt exempel på det.
Lär av judarna! De är mycket smarta, och de har en flerhundraårig förfinad gruppevolutionär strategi som har visat sig vara extremt framgångsrik i att erhålla makt i minoritet. Vi kan dock inte kopiera dem, för vi äger inte finansmarknaderna. Ej heller kan vi (idag) ta över radio, tv och och tidningar. I princip kan vi påverka akademia, men det tar lång tid (först skapa många PhD-studenter, sen professorer etcetera som alla har en nationalistisk syn eller djupare kunskap inom etnocentrism). Men vad vi kan använda som vapen idag är internetmedia. Vad vi dessutom behöver är ökad makt bland lagvrängare, för makten försöker nu med lagar begränsa vem som får säga vad, och det krävs därför juridiskt artilleri för att bemöta det.
Vad som här ovan sagts om ett renodlat parti säger alltså ingenting om andra aktiviteter än partipolitik. Exempelvis vore det alldeles utmärkt med någon svensk motsvarighet till TOO, med en professor av MacDonalds rang. Martin Ekedahls artiklar om genetiskt ursprung är bra material, men det är knappast något som skall knytas hårt till ett parti, det borde vara helt fristående material, och det borde drivas av mer än en person, och dessa bör ha (eller haft) en stark akademisk anknytning. Motgift är en annan sorts aktivitet, som förvisso uppskattas av många, men som är klart problematisk genom att den uppfattas som en "utväxt" från SvP, vilket "smittar av sig" på ett ofördelaktigt sätt på partiet, och då tänker jag på sådant som Ukraina, religion, abort etcetera.
Du frågar om jag varit i Oslo — jo visst har jag det, men det var några år sen, och förra året var jag på andra ställen i Norge. Dock: jag tror att det fullständigt saknar relevans huruvida du eller jag varit där! Faktum är att både Norge och Danmark är i en smula bättre politisk situation än Sverige vad gäller debattklimatet, dvs åsiktskorridoren om vad som får och inte får sägas. Finland är radikalt bättre även vad gäller demografin. Men låt oss lämna det tills vidare.
Med oerhörd förvåning noterar jag att inte en enda person tog någon som helst notis om mitt andra inlägg som handlade just om andra mediala aktiviteter, vilka jag tror kan vara mycket viktiga komplement till nationella satsningar:
(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP. Det handlar hur man med liten budget kan nå ut, bland annat genom verkningsfull humor, men även viss sorts video.
Citat:
Ursprungligen postat av
Autochthon
Mm, du verkar onekligen ha nos för det här med politik.
Tackar för det, och jag instämmer både i det du skriver och den invändning som Eirik gav i kommentaren, även om jag ändock menar att partiet trots allt haft en positiv inverkan, om än otillräcklig. I övrigt hänvisar jag till det jag skrivit här ovan.
Alla här inser att den nuvarande situationen "inte är helt optimal", för att använda ett kraftfullt understatement, och det är därför vi är här och diskuterar saken, vilket givetvis bör göras seriöst, och inte genom megalomaniskt uppblåsta personangrepp, vilka tyvärr ofta kontaminerar många trådar här på flashback. Jag hoppas att vi i den här sakfrågan kan fortsätta på den seriösa vägen.
Jag tackar för er uppmärksamhet, och hoppas ni fått svar på era frågor.