Citat:
Fast i t.ex. Finland så var det väl nån figur med judiskt påbrå som var Finlands rikaste man och som ägde mycket media och även Bonniers har tydligen ganska stort inflytande över media i Finland.
Citat:
En annan viktig skillnad är att i Finland sköts 10 000-tals potentiella mångkulturvurmare ihjäl 1918-1919, och i Norge och Danmark jagades 1000-tals potentiella mångkulturvurmare ut av tyskarna i början av 1940-talet. I Sverige blev de dock kvar, och dessutom flydde många mångkulturvurmare till Sverige så att de samlades här och blev till råga på allt fler och fler för varje ny liknande episod (t.ex. Ungern 1956 och Polen 1968). Därför är Sveriges situation så speciell.
Jag tror också att Sveriges speciella mediala och politiska klimat till stor del beror på att judar har mycket större inflytande i Sverige än i vissa andra länder i vårt närområde. Det verkar finnas ett tydligt samband mellan andelen judar och vilket inflytande de har i ett samhälle och hur drabbat detta samhälle är av massinvandring, mångkultur och andra sjukligheter.
Citat:
Personligen är jag dock av den uppfattningen att ett politiskt parti skall sträva efter att vinna så stort politiskt stöd som möjligt, hos den intressegrupp det riktar sig till. T.ex. ett bondeparti ska försöka vinna alla bönderna, ett svenskparti ska försöka vinna alla svenskarna osv. Man ska här använda sig av den taktik (=politik) som fungerar, och inte av någon sorts ideologisk-religiös dogma. Det är, anser jag, andra organisationer än partier som ska lära folket rätt ideologi.
SvP och deras anhängare har styrts mycket av ideologisk-religiös dogma, som t.ex. de "nationalistiska principer" som fick en del att tro på Ukraina-tramset, och har i Motgift haft en annan organisation (dock med tydliga kopplingar till partiet) som har lärt folket fel ideologi. Två fel av två möjliga med andra ord.
Det är tydligen mer intressant att sitta ett gäng idioter, dricka whiskey och stamma om aborter, bögar och om vem som är mest katolsk än att ha ambitionen att bli en nationalistisk rörelse för den breda massan.