2014-09-30, 20:06
Medlem
Järnrörshändelsen är snarare en Publicistisk succé än en skandal, om man skall vara objektiv.

Så mycket uppmärksamhet skulle kosta miljoner att köpa i pressen.

Vänstern har rötter i en ideologi som dödat fler människor än nazismen.

Sossarna la grunden till Nazismen via skapandet av "Rasbiologiska institutet".

Långt in på 1900 talet steriliserade Sossarna människor som inte passade in i bilden av den "Perfekta svensken".

Vad vi pratar om är preskriptionstid. Inte handling.
Citera
2014-09-30, 20:16
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ja, bortsett från folkvett och tankesättet att "det är något alla vet" så kan man googla fram källor relativt snabbt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraternas_historia

Som motpol till din länk så finns här en annan uppfattning.

http://sdkuriren.se/sverigedemokraterna-25-ar-jubileumsskrift/

http://www.ne.se/rasism

Jag tror inte folk vet vad rasism är och det används helt fel bara för att visa ett förakt. Det har blivit urvattnat. Det är lätt att anklaga folk för saker men svårare att bevisat att så är fallet.
Citera
2014-09-30, 20:19
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloseShave
SD är ett demokratiskt parti. Jag har mkt svårt att tro att det var aktiva nazzar som startade partiet. Samma gamla vänsterlögner.

Som att tala med en förintelseförnekare.

Antar att du inte var med när Sverigedemokraterna vara öppna med sin rasism och nazistiska vurmande?
Citera
2014-09-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ja, bortsett från folkvett och tankesättet att "det är något alla vet" så kan man googla fram källor relativt snabbt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraternas_historia

Återigen, jag säger inte att SD är ett rasistiskt parti idag och jag tror inte att lejonparten av väljarna är det men bara för att det är rumsrent idag så innebär det inte att det inte är grundat av rasister, nationalister och nazister.

Argumentet från Söder där hade antagligen varit att personerna startade SD just för att komma bort ifrån de tidigare rasistiska organisationerna till en utan det bagaget, och därför har inte SD en rasistisk bakgrund. Jag tycker det argumentet känns lite ihåligt, bättre att säga att allt sådant är bakom dem.

Järnrörs/aluminiumrörsgrejen stör inte mig så mycket. Om nån kriminell fjant började hota mig och där låg sådana på marken är det mycket möjligt jag med plockat upp dem i försvarssyfte. De angrep ju aldrig någon.

Dimarco snackade något om nazister, vem menar hon?
Citera
2014-09-30, 20:33
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Intressant att Björn Söder sitter i TV och blåljuger.
Vad tror han att han vinner på det?

http://www.interasistmen.se/granskning/bjorn-soder-blaljuger-svt-jag-minns-inte-vad-jag-sagt-men-det-ar-inte-det-du-sager/

1. Han råljuger om vad han sa om Adnan Dibrani.
han påstår att han aldrig sagt att Adnan inte tillhör det svenska folket.

2. Han blåljuger om att SD faktiskt startades ur en nazistisk rörelse

3. Han är blådum när han inte vet vad järnrörskandalen är.

4. Han blåljuger om nazister Franz Schönbauber

5. Han hatar muslimer
http://expo.se/2011/samma-varldsbild_4200.html

6. Han hatar bögar och likställer med pedofili och djursex
http://expo.se/2012/sd-politiker-homosexuella-har-avloppssex_5213.html

7. Gråter för att det inte finns en sillamacka och svenska rätter på malmöfestivalen.
http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/

Killen hävdar att han inte är rasist.
Men han började sin bana inom Framstegspartiet som var ett rejält duktigt rasistparti innan han gick över till SD som på den tiden var ännu brutalare rasister.
Men han hävdar ändå att han inte är främlingsfientlig eller rasistisk.

Är det en psykopat vi har att göra med?
eller är det en strategi att provocera?
är han medveten om att allt finns nedskriver och bandat? Varför ljuger man då?

Är det så att lögner och provokationer stärker sekten så mycket att man hellre "rör om" än får trovärdighet som politiker?

Varför beter han sig som en lobotomerad tonåring med polyper?
Var är hans vinst?

Så om man vill ha en ansvarsfull invandringspolitik är man rasist?
Då är Finland, Norge och Danmark rasistiska länder enligt dig?

Använder du Expo som källa? Är du helt förvriden människa?

Du skriver något om en sekt, är det något som är en sekt så är det PK-ismen som är en sekt.

Järnrörsskandalen du nämner, var det järnrörsskandalen där Doudou Ahoka med järnrör slog ihjäl en 14-årig pojke och en 54-årig kvinna?

SD har aldrig varit ett rasistiskt parti, däremot ett nationalistiskt parti med en svans av extremister.

Numera är det ett nolltoleransmotrasismparti med socialkonservativa värderingar.

Däremot försvarar jag inte hans uttalanden om homosexuella, om de är sanna.
Inte på en punkt eller komma. Hat mot homosexuella är inte något SD försvarar.
Men om påståendena är sanna är en annan historia med tanke på de källor du använder dig av.
Citera
2014-09-30, 20:38
Medlem
NorthPorts avatar
Adnan Dibrani är inte svensk. Det hör man ju på hans blattenamn. För att undvika sex månaders dagliga löpsedlar i kvällspressen är det däremot nog klokt att inte köra för hårt på den linjen.

SD startade inte som en nazistisk rörelse. Man utgick redan från början från allas lika värde. Det är helt enkelt rena lögner från kommunister och liberaler.

Den så kallade järnrörsskandalen handlade om att tre raska svenskar blev överfallna och hotade av kriminellt slödder från OG, samt antastade av en kvinnlig vänsterkommunist. Självklart gör man vad som krävs för att avstyra en attack när man blir attackerad.

Är Frans snubben som Björn pratade med en gång? Vem fan bryr sig?

Vilken sann människovän hatar inte muslimer? Islam är en kvinnoförtryckande dödskult och dess anhängare är sinnessjuka. Många av dem vill dessutom göra pedofili lagligt.

Tycker man bögsex är något positivt borde man rimligtvis även tycka att incest är något vackert. Bögsex är helt enkelt en vidrig sexuell perversion.

Björn Söder är en riktig svensk hjälte som står upp för det han tror på.
Citera
2014-09-30, 20:40
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
kan någon förklara för mig vad som är rasistiskt med SDs politik?

(någon som verkligen tycker den är rasistisk)

Svara även på, är man rasist för att man inte vill ha hit mer folk?

Om man är kritisk till massinvandringen är man per definition rasist enligt Mp, V, PK-ister, Expressen, Aftonbladet, DN, SvD, SVT och postmarxisterna.

Att förespråka en ansvarsfull invandringspolitik är att likställa med att vara rasist.

Snacka om att förstöra ett ord för alltid.
Om man är rasist då, då har ordet förlorat sin innebörd helt.
Från och med 2014. Det var året då ordet rasist förlorade sin ordinarie betydelse.

Jag har till och med hört en invandrare som säger följande: "fan vad det är kallt idag, det är rasistiskt väder idag len...".

Då har ordet förlorat sin betydelse. Allt som är jobbigt eller negativt är rasist, rasism.

Citera
2014-09-30, 20:46
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Adnan Dibrani är inte svensk. Det hör man ju på hans blattenamn. För att undvika sex månaders dagliga löpsedlar i kvällspressen är det däremot nog klokt att inte köra för hårt på den linjen.

SD startade inte som en nazistisk rörelse. Man utgick redan från början från allas lika värde. Det är helt enkelt rena lögner från kommunister och liberaler.

Den så kallade järnrörsskandalen handlade om att tre raska svenskar blev överfallna och hotade av kriminellt slödder från OG, samt antastade av en kvinnlig vänsterkommunist. Självklart gör man vad som krävs för att avstyra en attack när man blir attackerad.

Är Frans snubben som Björn pratade med en gång? Vem fan bryr sig?

Vilken sann människovän hatar inte muslimer? Islam är en kvinnoförtryckande dödskult och dess anhängare är sinnessjuka. Många av dem vill dessutom göra pedofili lagligt.

Tycker man bögsex är något positivt borde man rimligtvis även tycka att incest är något vackert. Bögsex är helt enkelt en vidrig sexuell perversion.

Björn Söder är en riktig svensk hjälte som står upp för det han tror på.

Det är skillnad på att ogilla bögsex och att hata homosexuella. Stor skillnad.
Jag skulle aldrig kyssa en man. Men jag hatar inte män som tycker om att kyssa andra män.
Stor skillnad.
Jag accepterar att vi tycker olika, men jag behöver inte gå med i Pride-paraden för det.
Jag hatar inte religiösa, men jag behöver inte gå i moskén för det.
Citera
2014-09-30, 20:46
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
kan någon förklara för mig vad som är rasistiskt med SDs politik?

Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Så om man vill ha en ansvarsfull invandringspolitik är man rasist?

Citat:
Om man är kritisk till massinvandringen är man per definition rasist enligt [...]

Vi försökte tala om Björn Söder. Inte huruvidare någon är rasist eller inte. Men kritik på partiföreträdare väcker uppenbarligen en lust hos SD-sympatisatörer att få bekräftelse om man är rasist eller inte.
Citera
2014-09-30, 20:52
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Det är skillnad på att ogilla bögsex och att hata homosexuella. Stor skillnad.
Jag skulle aldrig kyssa en man. Men jag hatar inte män som tycker om att kyssa andra män.
Stor skillnad.
Jag accepterar att vi tycker olika, men jag behöver inte gå med i Pride-paraden för det.
Jag hatar inte religiösa, men jag behöver inte gå i moskén för det.

Nu säger du ju emot dig själv. När har Björn Söder hatat homosexuella menar du? Han har påstått att homosexualitet är en sexuell avart, inte att han hatar bögar.
Citera
2014-09-30, 20:54
Medlem
Beemos avatar
Citat:
Jag hoppas att du fortfarande tycker att Ekeroths beteende var olämpligt. Så vitt jag vet så tillrättavisade han inte Almqvist när denne kallade Soran för babbe eller tjejen för hora. En person som ser orättvisa men inte agerar emot den trots att h*n kan göra något utan att själv komma till skada är en rätt vidrig person.

Som att du tillrättavisar din "vän" varje gång hen talar illa om något/någon. Hycklare
Citera
2014-09-30, 20:55
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Nu säger du ju emot dig själv. När har Björn Söder hatat homosexuella menar du? Han har påstått att homosexualitet är en sexuell avart, inte att han hatar bögar.

Om han inte hatar, vad han anser vara en avart, kan vi gissa med viss felmarginal att han inte betraktar avarten som beundransvärt i alla fall?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-09-30 kl. 21:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in