2014-09-30, 18:52
Medlem
hushlittledarlings avatar
Intressant att Björn Söder sitter i TV och blåljuger.
Vad tror han att han vinner på det?

http://www.interasistmen.se/granskning/bjorn-soder-blaljuger-svt-jag-minns-inte-vad-jag-sagt-men-det-ar-inte-det-du-sager/

1. Han råljuger om vad han sa om Adnan Dibrani.
han påstår att han aldrig sagt att Adnan inte tillhör det svenska folket.

2. Han blåljuger om att SD faktiskt startades ur en nazistisk rörelse

3. Han är blådum när han inte vet vad järnrörskandalen är.

4. Han blåljuger om nazister Franz Schönbauber

5. Han hatar muslimer
http://expo.se/2011/samma-varldsbild_4200.html

6. Han hatar bögar och likställer med pedofili och djursex
http://expo.se/2012/sd-politiker-homosexuella-har-avloppssex_5213.html

7. Gråter för att det inte finns en sillamacka och svenska rätter på malmöfestivalen.
http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/

Killen hävdar att han inte är rasist.
Men han började sin bana inom Framstegspartiet som var ett rejält duktigt rasistparti innan han gick över till SD som på den tiden var ännu brutalare rasister.
Men han hävdar ändå att han inte är främlingsfientlig eller rasistisk.

Är det en psykopat vi har att göra med?
eller är det en strategi att provocera?
är han medveten om att allt finns nedskriver och bandat? Varför ljuger man då?

Är det så att lögner och provokationer stärker sekten så mycket att man hellre "rör om" än får trovärdighet som politiker?

Varför beter han sig som en lobotomerad tonåring med polyper?
Var är hans vinst?
Citera
2014-09-30, 18:56
Bannlyst
Tyvärr kan jag inte ta din tråd på allvar när du sitter och hänvisar till två vänsterextrema sidor.
Citera
2014-09-30, 18:58
Medlem
Har hört honom spela dum angående järnrörsskandalen flera gånger nu. Tror hana tt det inte hänt om han inte låtsas om något?

Det jag inte heller förstår är varför ingen av han motdebattörer helt enkelt redogör för det. "jadu Björne, det var när 3 högt uppsatta företrädare i erat parti kallade folk för babbe och hora för att sedan beväpna sig med järnrör"
Citera
2014-09-30, 19:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Har hört honom spela dum angående järnrörsskandalen flera gånger nu. Tror hana tt det inte hänt om han inte låtsas om något?

Det jag inte heller förstår är varför ingen av han motdebattörer helt enkelt redogör för det. "jadu Björne, det var när 3 högt uppsatta företrädare i erat parti kallade folk för babbe och hora för att sedan beväpna sig med järnrör"

Alla vet ju vad som hände, de har sett filmsekvensen och de har en klar "E G E N" uppfattning om provokationerna från vänstern. Det är bara den frälsta vänstern som blinda och döva vädrar sitt Sd hat.
Citera
2014-09-30, 19:19
Bannlyst
Citat:

Han förnekar inte att det hände, utan att det var en skandal.

-

Mitt problem med Söder är att han förnekar att SD har ett rasistiskt ursprung. Senast han gjorde det var i hans debatt mot Ullenhag på DN. Jag är typen som tror på andra chanser och SD bör precis som Socialdemokraterna förlåtas för sin rasistiska historia, men det blir problematiskt när folk som Söder blankt förnekar det.
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-09-30 kl. 19:22.
Citera
2014-09-30, 19:20
Medlem
johanjosefssons avatar
Tror att Jimmie valde att sätta Björn Söder som kandidat för andre vice talman för att slippa se honom skämma ut sig i debatter. Behöver ordning och reda i riksdagen nu och detta var första steget!

Ganska logiskt egentligen, även om Jansson hade varit ett mycket bättre alternativ om man ville framstå som seriösa. Söder som talman känns VÄLDIGT felplacerad. Aja, får se hur det går..
Senast redigerad av johanjosefsson 2014-09-30 kl. 19:22.
Citera
2014-09-30, 19:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Han förnekar inte att det hände, utan att det var en skandal.

-

Mitt problem med Söder är att han förnekar att SD har ett rasistiskt ursprung. Senast han gjorde det var i hans debatt mot Ullenhag på DN. Jag är typen som tror på andra chanser och SD bör precis som Socialdemokraterna förlåtas för sin rasistiska historia, men det blir problematiskt när folk som Söder blankt förnekar det.

Vilken är din källa som säger att SD har ett rasistiskt ursprung?
Citera
2014-09-30, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Vilken är din källa som säger att SD har ett rasistiskt ursprung?

Ja, bortsett från folkvett och tankesättet att "det är något alla vet" så kan man googla fram källor relativt snabbt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraternas_historia

Citat:
Sverigedemokraterna bildades lördagen den 6 februari 1988. Partiets grundare och tidiga förgrundsgestalter utgjordes till viss del av personer tidigare verksamma i nationalistiska och rasistiska partier och organisationer som Framstegspartiet,[1] Sverigepartiet, vit makt-rörelsen och -band,[2] och Bevara Sverige Svenskt (BSS), däribland Leif Ericsson.[3][4][5][6] En av partiets tidiga ordförande, Anders Klarström, var tidigare aktiv i det nazistiska Nordiska Rikspartiet.[7] I partiets första partistyrelse ingick även Bevara Sverige Svenskt förste ordförande Sven Davidsson samt andra från en rad fascistiska och nazistiska organisationer. Partiet kännetecknades inledningsvis av högerextremism och aktivism.

Återigen, jag säger inte att SD är ett rasistiskt parti idag och jag tror inte att lejonparten av väljarna är det men bara för att det är rumsrent idag så innebär det inte att det inte är grundat av rasister, nationalister och nazister.
Citera
2014-09-30, 19:47
Medlem
mrtowlies avatar
Jag småler mest åt Åkesson och hans arme av järnrörstomtar, men den där Björn Söder är fan creepy på riktigt. Ryser bara jag ser hans blekfeta bebisansikte.

http://www.interasistmen.se/granskning/det-har-ar-sveriges-andre-vice-talman-en-rasist-och-homofob-av-rang/
Senast redigerad av mrtowlie 2014-09-30 kl. 19:49.
Citera
2014-09-30, 19:50
Medlem
B´stards avatar
Citat:

1. Björn Söder var inte inblandad

2. De inblandade slog aldrig någon, de var inte i närheten av att slå någon.

3. Det var aluminiumrör

4. Erik Almqvist har avgått, Ekeroth filmade bara.

5. Det var en grovt kriminell person (som polisen tog senare under den aktuella kvällen) som de tog upp rören i försvar mot.

6. Ekeroth kallade inte någon för "babbe" eller "hora", det var Almqvist, och han har som sagt avgått. Den tredje personen är inte högt uppsatt i partiet.
Citera
2014-09-30, 19:52
Medlem
CloseShaves avatar
SD är ett demokratiskt parti. Jag har mkt svårt att tro att det var aktiva nazzar som startade partiet. Samma gamla vänsterlögner.
Citera
2014-09-30, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
1. Björn Söder var inte inblandad

2. De inblandade slog aldrig någon, de var inte i närheten av att slå någon.

3. Det var aluminiumrör

4. Erik Almqvist har avgått, Ekeroth filmade bara.

5. Det var en grovt kriminell person (som polisen tog senare under den aktuella kvällen) som de tog upp rören i försvar mot.

6. Ekeroth kallade inte någon för "babbe" eller "hora", det var Almqvist, och han har som sagt avgått. Den tredje personen är inte högt uppsatt i partiet.

Jag hoppas att du fortfarande tycker att Ekeroths beteende var olämpligt. Så vitt jag vet så tillrättavisade han inte Almqvist när denne kallade Soran för babbe eller tjejen för hora. En person som ser orättvisa men inte agerar emot den trots att h*n kan göra något utan att själv komma till skada är en rätt vidrig person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in