Citat:
Ursprungligen postat av
vargvid
Det kan vara lite förvirrande ibörjan men som sagt, skapa en karaktär och testa den emot
ett redan skapat scenario som finns i boken. Testa ut combat emot ett monster bara för att få häng på det.

Sen lär ut till polarna.
Det kommer tyvärr inte gå, eftersom Riotminds av någon outgrundlig anledning sket i att skapa ett indrouktionsäventyr till sina tre första regelsystem (d.v.s. DoD6, DoD-Expert och DoD-Reviderad). Däremot kan jag, om det går att få tag i fortfarande rekomendera äventyret Vinterskogens hemlighet som ett bra indroduktionsäventyr åt TS. Äventyret kan man se som DoD:Rollspelets något försenade introäventyr, släpptes någon månad efter själva spelboken vill jag minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av
MisterTipp
Vad ska jag köpa till?
Om du (TS) verkligen vill köpa till grejer så håll utkik efter Vildhjarta, ett riktigt bra äventyr som kanske framför allt förmedlar den sagolika känsla som Riotminds försökt ge sitt Trudvang.
Riotminds gör idag inga tryckta produkter utan fokuserar helt på sin online-tjänst (rätt kasst om du frågar mig, bra om du frågar andra). Av den anledningen kan det bli svårt att få tag i orginalmaterial till de tryckta regelversionerna och du har dessutom köpt den äldsta, vilket gör det ännu svårare att få tag i orginalmaterial. Men om du jagar runt på tradera så bör det förr eller senare dyka upp några intressanta objekt, till skillnad från Mutant-produkter är inte heller andrahandsvärder (ännu åtminstone) lika jävla högt, så du borde kunna få tag i t.ex. Vildhjarta för under 1000-lappen iaf (kanske rent utav att du kan klara dig under en 500-hundring med lite tur)...