2014-11-19, 17:32
Medlem
Loke.Os avatar
Skaffa ett äventyr där du har möjlighet att få drakhud, bra som sköld i framtiden.
Citera
2014-11-19, 18:59
Medlem
shrimpflavors avatar
Vad är det för version? Kanske har några äventyr på datorn.
Citera
2014-11-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loke.O
Skaffa ett äventyr där du har möjlighet att få drakhud, bra som sköld i framtiden.
Äh, om man ska power-gamea är det väl lika bra att köra på DnD på en gång?

Själv är jag väl lite väl snål, men har under min spelledarkarriär (ca 10-15 år lite beroende på hur man vill räkna) ALDRIG låtit spelarna komma över rokkjärn, brotbestben eller drakhud. Vad gäller magiska föremål har jag kanske haft med en 3-4 stycken totalt. Själv tycker jag det blir mycket roligare med low-fantasy istället för att fylla världen med magiska föremål, då tappar dessa sin magiska charm och stämningen som DoD försöker skapa går helt förlorad. Jag tycker faktiskt Riotminds i sina officiella äventyr varit på tok för generösa med magiska artefakter och liknande.
Citera
2014-12-05, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shrimpflavor
Vad är det för version? Kanske har några äventyr på datorn.

Kommer inte ihåg vad torrent hette men det fanns en innan på tpb som innehöll mycket till rollspel.
Någon som kommer ihåg vad den hette?
Citera
2015-04-07, 23:37
Medlem
Nahibos avatar
Tjabba tjena hallå flashback

Jag och kusinen har precis tagit upp Drakar & Demoner återigen och det är om jag ska vara helt ärlig, buskul!

Dock så har alla gamla rollpersonsformulär både varit med en två och sjutton gånger så jag har tittat lite på internet efter några mallar som man skulle kunna skriva ut.
Det här har tyvärr gått väldigt dåligt så jag tänkte kolla om det är någon av er rävar som har någon koll på var jag skulle kunna kolla? Har också kommit på att jag är helt borta i vad det egentligen är som vi spelar, inte fan är det Chronopia iallafall.

Skulle gissa att det är Drakar&Demoner -91 som vi kör då första boken har en gröna framsidan.. fjärde utgåvan typ?

Bokens framsida, sen har vi magikerns, lönnmördaren, krigaren osv också om det skulle vara till någon hjälp =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in