2014-09-28, 21:45
Medlem
Är det nåååån som reflekterat över kistbilden?
På kistan står en takeaway kaffemugg, snus, solglasögon och en AloeVera dryck??!?
Är dom sponsrade eller vad det här det enda de visste om sin son?
Hur opersonliga får man vara?
Eh.. ja min son gillade.. snus och kaffe.. och solglasögon...ehhh...
Det här går verkligen över mitt förstånd.. varför lägga sånt på en kista?
gaaaah
http://stoppapressarna.se/svenskt/magdalena-graaf-i-sorg-efter-sonens-dod
Citera
2014-09-28, 23:30
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
På kistan står en takeaway kaffemugg, snus, solglasögon och en AloeVera dryck??!?
gaaaah

Det ar val inte ett dugg markligt, om det nu var grejer han gillade ? Vi kan nog utga ifran att de har koll pa vad han gillade.
Citera
2014-09-28, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
En del blir rent av "lyckliga" när dom väl bestämt sig att begå självmord. Många är sen helt oförstående inför det faktum. Men nu säger ju Magdalena att det handlar om en tragisk olycka. Olyckor brukar ju utredas så att man kan utesluta allt annat. Men här verkar det ha konstaterats med en gång. Vad som hände är väl en cliffhanger till nästa bok.....

Sen kan jag inte låta bli att skratta åt alla naiva idioter i tråden som gick igång när någon skrev något här om händelsen då Magdalena bad i sin blogg att inte citera eller kopiera inlägget. Att det sedan hamnade på expressen, aftonbladet, hänt extra, se & hör , mm ( som fått tillstånd ) av henne nämndes inte med ett ord. Vilken dubbelmoral !!

Konstaterar bara att hennes fans är duperade idioter.
Betalade tidningarna för det?
Senast redigerad av ulvan 2014-09-28 kl. 23:32.
Citera
2014-09-29, 01:33
Medlem
Hannah graafs son skriver på sin instagram att han ramlade/hoppade från ett sjuvåningshus. Någon frågar vad som hände och han svarar : ett sjuvåningshus
Citera
2014-09-29, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Hannah graafs son skriver på sin instagram att han ramlade/hoppade från ett sjuvåningshus. Någon frågar vad som hände och han svarar : ett sjuvåningshus
Vad har han för instagram?
Hittar inte
Citera
2014-09-29, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Vad har han för instagram?
Hittar inte

miograaf. Under andra fotot på deras mormor och familjen så frågar någon och han svarar.
Citera
2014-09-29, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
miograaf. Under andra fotot på deras mormor och familjen så frågar någon och han svarar.
Hmmm ser inte dom kommentarerna alls. Är dom borta tro?
Citera
2014-09-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hmmm ser inte dom kommentarerna alls. Är dom borta tro?

Nej de är där. Du får trycka på +så du får fram alla kommentarer
Citera
2014-09-30, 08:42
Medlem
L1992s avatar
Citat:
gaaaah

Varför ses det som så konstigt?

Den här killen kanske varje dag gjorde i ordning sin kaffe på sitt sätt? Hade ALLTID sina solglasögon på? Det är förmodligen något som symboliserar just honom? Inget märkligt alls.

OM du lämnade livet lite tidigare än tänkt, tror du någon skulle ifrågasätta vad som låg på DIN kista? nej tror inte det jag heller. Sponsrade... Dummaste jag läst.
Citera
2014-09-30, 12:14
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
gaaaah

Läste någonstans att han tydligen var en sucker för cafe latte som han drack varje morgon så gissar att även dom andra grejerna var något han gillade mycket.
Att bedöma vad som är personligt vs opersonligt för en utomstående är väldigt svårt då man inte känner personen.

Som anhörig har man saker man starkt sammankopplar den avlidne med och ofta väljer man att låta detta genomsyra begravningen på olika sätt.

När min mormor gick bort för några år sedan valde jag och min mor musik som vi båda förknippade med henne.
Sången jag valde var en sång hon nästan alltid gick och nynnade på.
Sången min mor valde var en hyllning från dotter till sin mor.
Blommorna vi valde att smycka kistan med var min mormors favoritblommor
Vi gjorde också iordning hennes naglar och hår då vi vet att sådant var viktigt för henne.

Kände man inte henne kanske man skulle tycka att t. ex låtvalen var udda, men för oss som stod henne nära var det fullt logiska val som bidrog till en fin begravning.

Sakerna på Isaks kista var troligtvis sådant som hans familj sammankopplade honom med och ville att han skulle få med sej dessa till sista vilan.
Citera
2014-09-30, 20:17
Medlem
Citat:
gaaaah

När min pappa dog la vi hans snusdosa på kistan och lite annat som fick oss att tänka på honom. Jag tycker inte det är opersonligt alls. Man lägger, om man vill, några saker som får en att tänka på personen. Varför ens bli så upprörd eller komma med en sådan onödig kommentar. Varför ens lägga ner energi på att klaga på hur någon vill ha sin sons begravning? Ganska lågt tycker jag!
Citera
2014-09-30, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mmm, och då mest om hur HON mår(surprise...!), o. s. v. Inte ett ord om hur denne unge pojken måste ha mått för att inte endast planera sitt självmord utan även genomföra ett(sitt) självmord?!
Men det kanske kommer? Och då med hjälp utav denne Eberhard, han som anser att föräldrar skall ha just makt(smaka på ordet- "Makt"..)över sina barn.
Ganska avslöjande att inte ens ställa sig den, annars så givna, frågan "varför" när ngn i ens omedelbara närhet tar sitt liv.
Verkar således inte ha kommit som ngn överraskning detta självmordet.
Men som mamma vill hon vara liten gnm att söka sig till sin egen mamma, så mamma hon själv faktiskt är.
Får väl hoppas att hon själv och som då en mamma har en bättre mamma än hennes egen son hade.

Och hur kan du veta att hon inte frågar sig den frågan varje dag? Varje sekund. Varför tog min son sitt liv?

Jag hade också gjort mig lite och sökt mig till min mamma i ett sånt här läge. Undra hur du själv skulle göra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in