2014-09-28, 17:26
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja alltså, dom kämpar och kämpar och gör hela tiden sitt bästa för att få igång laget men likförbaskat vill det sig inte. Jag tror helt enkelt inte det är dom det är fel på utan att laget helt enkelt är för svagt.
Laget är ju bättre på pappret än förra årets lag. Tror inte det är det som är felet, laget får helt enkelt inte ut sin kapacitet av någon anledning. Tror personligen det har att göra med för mycket nytt i laget.

Hoppas man kan komma igång nu när det blivit lite förändringar.
Citera
2014-09-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Nu får du för fan ge dig.
Att vara tyst under en cermoni är innebär inte att man hyllar någon, däremot om du jublar och applåderar vid rätt tillfälle så hyllar du spelaren.
Om du åker till tex Kinnarps och dom har en cermoni där dom ska hissa en tröja så ska du som GÄST bara vara tyst och se på.
Man är inte gäst, man är bortasupporter. Hade Davidsson spelat i Skellefteå förr hade man applåderat. Hade Davidsson spelat stor roll i Skellefteå hade han t.o.m. fått ett eget tifo av Skelleftefansen precis som Wernblom när hans tröja hissades i Övik. Nu har Davidsson inte det och är således inget annat än en långtida antagonist.
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För mig kommer han alltid vara en stor spelare fast jag inte är hvare, är jag en idiot för det?
Nej, du är en idiot av helt andra orsaker.
Citera
2014-09-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Laget är ju bättre på pappret än förra årets lag. Tror inte det är det som är felet, laget får helt enkelt inte ut sin kapacitet av någon anledning. Tror personligen det har att göra med för mycket nytt i laget.

Hoppas man kan komma igång nu när det blivit lite förändringar.
Mycket möjligt att det ligger en del i det du säger, men dom flesta andra lag har ju också byggt lag så det argumentet är ju lite motsägelsefullt. Men hur som helst så kommer ni nog börja leverera förr eller senare men skulle ni bli avhängda redan i oktober så är det uppenbart att att ni inte har tillräckligt bra material. Tror inte ni åker ur, men det är sjukt vilken soppa detta är med allting.
Citera
2014-09-28, 18:38
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Har lite tankar om Mats Bäcklin, kollar man lite på hans trackrecord så måste han ju vara sanslöst otursförföljd/sopig då han drar ner varenda klubb han tränar i skiten:

Första året i allsvenskan för DIF får väl ses som en skitsäsong med det spelarmaterialet man hade ändå klarade man inte att ta sig vidare från förkvalet.

Året efter skrev Bäcklin på för råttorna som kom toksist i SHL och sedermera spelade upp DIF och ner sig själva till Allsvenskan.

Nu till denna säsongen dyker han upp i lyxfällans if som ass tränare, resultatet? Noll inspelade och krisstämpel efter bara sex omgångar.

Andra åsikter om denna man?
Han skulle hålla i våra isträningar och vara så jävla bra. Det enda jag såg var ett AIK som aldrig åkte skridskor och var sega som fan. Uppenbarligen förstår han inte innerbörden av explosivitet och hög intensitet på träningar.
Citera
2014-09-28, 19:31
Medlem
11 säsonger som kapten, 17 totalt i ligan. Tongivande, ödmjuk både mot motspelare och ligan.

tror alla som är intresserade av hockey förstår att Davidsson ska hyllas och respekteras vid en ceremoni.

Sen är det nog bara en liten klick av korkade supportrar som inte förstår det.
Citera
2014-09-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Förstår inte varför en bortaklack förväntas vara tyst när motståndares spelare hyllas. Vem fan bryr sig om Davidsson? Om det nu ska vara så kinkigt kan man väl antingen överrösta bortaklacken med hyllningsramsor eller sätta den mot ett lag som inte har bortasupportrar.
Hade du tyckt samma sak om vi hade fört en massa liv under en ceremoni när ni hyllar Jimmie Ericsson t.ex? Det tvivlar jag på. Finns något som kallas respekt om ni nu fattar vad det ordet betyder
Citera
2014-09-28, 20:12
Medlem
B-Dawks avatar
Moderatorsåtgärder tas som bekant inte i tråden.

Dessutom är topic inte en användares vara eller icke vara. Så åter till hockeyn på isen.

/Mod
Citera
2014-09-28, 20:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
Hade du tyckt samma sak om vi hade fört en massa liv under en ceremoni när ni hyllar Jimmie Ericsson t.ex? Det tvivlar jag på. Finns något som kallas respekt om ni nu fattar vad det ordet betyder
Risken att det skulle vara så pass många HV-supportar där att de ens skulle höras är minimal.
Citera
2014-09-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Risken att det skulle vara så pass många HV-supportar där att de ens skulle höras är minimal.
Och vad har det med min fråga att göra?
Citera
2014-09-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawhlen
Läser du inte vad jag skriver? Jag hade förväntat mig att ni skulle göra det. Vi har som sagt haft motståndarfans på plats som skrikit när vi hyllat spelare, men sjöng och applåderade vi så det knappt hördes. Att ni börjar gråta över att motståndarsupportrar lever om i mindre än en minut är bara pinsamt.
Citera
2014-09-28, 20:45
Medlem
Citat:
Läser du inte vad jag skriver? Jag hade förväntat mig att ni skulle göra det. Vi har som sagt haft motståndarfans på plats som skrikit när vi hyllat spelare, men sjöng och applåderade vi så det knappt hördes. Att ni börjar gråta över att motståndarsupportrar lever om i mindre än en minut är bara pinsamt.
Om detta förekommit hos er tidigare så får man ju be om ursäkt om vi fått er att framstå som idioter vilket verkligen inte varit min åsikt. Men bara för att ni själva varit med om att motståndarfans gjort samma sak i eran arena betyder ju inte att ni har rätt att göra samma sak. Försök se logiken.
Citera
2014-09-28, 20:46
Medlem
Citat:
Då har du väldigt konstiga fördomar av andra lags supportrar kan jag säga. Normala supportrar som har någorlunda vett i skallen visar respekt när en hockeylegendar i svensk hockey hyllas oavsett vilket lag denne tillhör.

Men det verkar som att du har problem att acceptera det.
Senast redigerad av Pawhlen 2014-09-28 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in