2014-09-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Då får väl du hålla en tyst minut för honom då och vi som inte bryr oss struntar i det. För mig är Gabbe Karlssons pensionering eller Jens Bergenström i största allmänhet en miljard gånger större än Johan Davidsson.
Klart som tusan jag fattar att du som leksing ser en sån grej som en mycket större grej än den i Jönköping igår, men om vi vänder på det: Om nu någon av dom du nämner skulle få sin tröja upphissad i Ejendals Arena och vi säger att ni ska möta Brynäs. Skulle du låtsas som ingenting om några ur deras klack skulle skrika ramsor eller dylikt under den ceremonin? Respekt kallas det.
Citera
2014-09-28, 15:15
Medlem
.-.-.s avatar
Vilket hån mot Davidsson när halva läktaren stod med sina klappor och klapprade på för att hylla honom, man såg riktigt tårarna vara på väg, han skämdes.
Citera
2014-09-28, 15:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om nu någon av dom du nämner skulle få sin tröja upphissad i Ejendals Arena och vi säger att ni ska möta Brynäs. Skulle du låtsas som ingenting om några ur deras klack skulle skrika ramsor eller dylikt under den ceremonin?

De får göra vad de vill. Det är ju inte deras spelare som hissas i taket och jag förväntar mig väl mer att de ska håna än hylla motspelare egentligen.

Alltså. Varför ska man hylla motståndare? Jag önskar dem olycka.
Citera
2014-09-28, 15:29
Medlem
von_Ss avatar
Dessutom tycker jag att man på en hyllningsceremoni ska just hylla en person. Inte hålla käft.
Citera
2014-09-28, 15:37
Medlem
Citat:
Troll? Varför ska jag visa mer respekt för Johan Davidsson än mot vem fan som helst? Det är du som har fått för dig att man ska vara tyst bara för att "det ska vara så". Egentligen har du ingen aning om varför du ska tvingas hylla hockeyspelare i andra lag.

Om jag sa åt dig att hålla tyst i fem minuter nu för att hylla Bergenström skulle du inte göra det. Du skulle snarare tycka att jag är helt blåst. Det beror på att du inte kan tänka själv. Du har ingen aning om varför du ska hylla en spelare för att en sportchef säger åt dig att göra det men inte hylla samma spelare när en supporter säger till dig. Du bara gör så ändå.

Jag vill inte hylla människor vars yrke är att förstöra för Leksand så mycket det bara går.
Du snackar bara goja. Jag är en väluppfostrad människa och är det tänkt att en klubb ska hylla/hedra en spelare och ska göra detta på ett respektfullt sätt så bör man även som motståndarsupporter göra detta. Och du känner inte mig så ge fan i att påstå saker som du inte vet något om. skulle jag befinna mig på en bortamatch och det andra laget har en hyllningsceremoni och speakern ber mig/oss att vara tysta så är jag det. End of story. Du är bara bitter för att ditt Leksand är så himla dåliga för tillfället och tröstar dig på att sprida massa skit på Flashback, åtminstone känns det så.
Citera
2014-09-28, 15:50
Medlem
whaks avatar
Citat:
Troll? Varför ska jag visa mer respekt för Johan Davidsson än mot vem fan som helst? Det är du som har fått för dig att man ska vara tyst bara för att "det ska vara så". Egentligen har du ingen aning om varför du ska tvingas hylla hockeyspelare i andra lag.

Om jag sa åt dig att hålla tyst i fem minuter nu för att hylla Bergenström skulle du inte göra det. Du skulle snarare tycka att jag är helt blåst. Det beror på att du inte kan tänka själv. Du har ingen aning om varför du ska hylla en spelare för att en sportchef säger åt dig att göra det men inte hylla samma spelare när en supporter säger till dig. Du bara gör så ändå.

Jag vill inte hylla människor vars yrke är att förstöra för Leksand så mycket det bara går.

Nu får du för fan ge dig.
Att vara tyst under en cermoni är innebär inte att man hyllar någon, däremot om du jublar och applåderar vid rätt tillfälle så hyllar du spelaren.
Om du åker till tex Kinnarps och dom har en cermoni där dom ska hissa en tröja så ska du som GÄST bara vara tyst och se på.
Citera
2014-09-28, 17:00
Medlem
Mikojans avatar
Snäll och välartad hockeytävlare hyllas i Jönköping. Utdraget tråkig hyllningsceremoni, men jag hade nog kunnat tänka mig att klappra med en klappa för Davidsson
Citera
2014-09-28, 17:06
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Har lite tankar om Mats Bäcklin, kollar man lite på hans trackrecord så måste han ju vara sanslöst otursförföljd/sopig då han drar ner varenda klubb han tränar i skiten:

Första året i allsvenskan för DIF får väl ses som en skitsäsong med det spelarmaterialet man hade ändå klarade man inte att ta sig vidare från förkvalet.

Året efter skrev Bäcklin på för råttorna som kom toksist i SHL och sedermera spelade upp DIF och ner sig själva till Allsvenskan.

Nu till denna säsongen dyker han upp i lyxfällans if som ass tränare, resultatet? Noll inspelade och krisstämpel efter bara sex omgångar.

Andra åsikter om denna man?

Det är ju helt omöjligt att veta hur bra Bäcklin är på sitt jobb, men man kan ju enkelt konstatera att han kanske inte åtagit sig de enklaste uppdragen sedan han lämnade Brynäs juniorverksamhet. Det är väl lite som Tomas Montén, han är säkert en duktig tränare men han har ju tränat hopplöst dåliga lag med dåliga resultat som följd, vilket i sig inte är konstigt, men det gör honom inga tjänster direkt.
Citera
2014-09-28, 17:09
Medlem
Citat:
Alltså. Varför ska man hylla motståndare? Jag önskar dem olycka.

Jag sällar mig till skaran som tycker man ska vara tyst under tröjhissningar som dom för Janne Larsson och Johan Davidsson igår. Men man känner väl olika där, helt enkelt. För mig kommer det naturligt att jag respekterar alla spelare som är sådär extra överjävligt bra, oavsett vilket lag dom spelar för. Inte när dom möter mina favoritlag dock, men jag uppskattar alla bra hockeyspelare annars liksom. Elitserien/SHL hade under dessa år varit fattigare och tråkigare utan Janne Larsson och Johan Davidsson, t.ex.
Citera
2014-09-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Det är ju helt omöjligt att veta hur bra Bäcklin är på sitt jobb, men man kan ju enkelt konstatera att han kanske inte åtagit sig de enklaste uppdragen sedan han lämnade Brynäs juniorverksamhet. Det är väl lite som Tomas Montén, han är säkert en duktig tränare men han har ju tränat hopplöst dåliga lag med dåliga resultat som följd, vilket i sig inte är konstigt, men det gör honom inga tjänster direkt.
Fast Bäcklin är ju bara assisterande i Leksand så därför har han ju inte lika stor skuld i det. Nog för att varken han eller Monten är särskilt framgångsrika men lite taskigt att dra Bäcklin i smutsen då han nästan bara varit assisterande tränare under sin tränarkarriär. Jag erkänner att han inte har det lätt med "Äpplet" i båset men att sparka tränarna är inte en lösning enligt mig.
Citera
2014-09-28, 17:19
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast Bäcklin är ju bara assisterande i Leksand så därför har han ju inte lika stor skuld i det. Nog för att varken han eller Monten är särskilt framgångsrika men lite taskigt att dra Bäcklin i smutsen då han nästan bara varit assisterande tränare under sin tränarkarriär. Jag erkänner att han inte har det lätt med "Äpplet" i båset men att sparka tränarna är inte en lösning enligt mig.
Vad menar du med "inte har det lätt med Äpplet i båset"?
Citera
2014-09-28, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Vad menar du med "inte har det lätt med Äpplet i båset"?
Ja alltså, dom kämpar och kämpar och gör hela tiden sitt bästa för att få igång laget men likförbaskat vill det sig inte. Jag tror helt enkelt inte det är dom det är fel på utan att laget helt enkelt är för svagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in