2014-09-28, 17:13
  #1813
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var ju lite udda dock att han helt avfärdade allsvenskan för att den var för dålig för att sen gå till Celtic. Fast det är kanske så att han tycker att han syns mer i Celtic jämfört med AIK till exempel..
Ja, Celtic är väl ett bättre skyltfönster än toppklubbarna i Allsvenskan.
Citera
2014-09-28, 17:18
  #1814
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, Celtic är väl ett bättre skyltfönster än toppklubbarna i Allsvenskan.
Möjligtvis bättre för brittiska klubbar men vill du till andra länder typ tyskland spanien osv sa skiter de nog högaktningsfullt om du lirat i skottland eller sverige innan
Citera
2014-09-28, 17:55
  #1815
Medlem
Calogeros avatar
Celtic är trots allt en storklubb och han får dessutom spela i Europa League. Givetvis ett mycket mer lockande alternativ än att vända hem till Allsvenskan. Ja, det skulle väl vara om Malmö FF hade knipt honom då, men det kändes ju föga troligt.
Citera
2014-09-28, 18:18
  #1816
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Celtic är trots allt en storklubb och han får dessutom spela i Europa League. Givetvis ett mycket mer lockande alternativ än att vända hem till Allsvenskan. Ja, det skulle väl vara om Malmö FF hade knipt honom då, men det kändes ju föga troligt.
Dessvärre får han inte det då det slarvades med tidsfönstret vid övergången, Celtic kunde aldrig registrera honom för Europaspel den här säsongen...

I nio fall av tio kniper ju Celtic den där Europaplatsen och inte MFF, det här året var väl den tionde gången.
Citera
2014-09-28, 18:20
  #1817
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Dessvärre får han inte det då det slarvades med tidsfönstret vid övergången, Celtic kunde aldrig registrera honom för Europaspel den här säsongen...

I nio fall av tio kniper ju Celtic den där Europaplatsen och inte MFF, det här året var väl den tionde gången.


Skulle Celtic gå långt har de väl möjlighet att lägga till honom senare? Brukar inte den möjligheten ges runt 8-delsfinalerna?
Citera
2014-09-28, 18:27
  #1818
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Skulle Celtic gå långt har de väl möjlighet att lägga till honom senare? Brukar inte den möjligheten ges runt 8-delsfinalerna?
Jag vet inte riktigt hur det ser ut, men vad jag läst så verkar det vara rätt kört med Europaspel den här gången... Nån som kan/vet UEFAs regelverk kring detta?
Citera
2014-09-28, 18:33
  #1819
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag vet inte riktigt hur det ser ut, men vad jag läst så verkar det vara rätt kört med Europaspel den här gången... Nån som kan/vet UEFAs regelverk kring detta?

Man kan lägga till och ta bort från EL/CL-truppen efter gruppspelet.
Citera
2014-09-29, 13:39
  #1820
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var ju lite udda dock att han helt avfärdade allsvenskan för att den var för dålig för att sen gå till Celtic. Fast det är kanske så att han tycker att han syns mer i Celtic jämfört med AIK till exempel..

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, Celtic är väl ett bättre skyltfönster än toppklubbarna i Allsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
Möjligtvis bättre för brittiska klubbar men vill du till andra länder typ tyskland spanien osv sa skiter de nog högaktningsfullt om du lirat i skottland eller sverige innan


Iom att JG har samma brittiska agentur som Steven Gerrard är chanser ganska klara att det är bättre för honom att stanna på öarna. Går det bra där kan han ju satsa på Hull eller Norwhich de har tidigare värvat ordinarie anfallare från toppklubbarna i Skottland...
Citera
2014-09-29, 13:42
  #1821
Medlem
L-illuminatos avatar
http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/09/29/nu-staller-sig-guidetti-pa-celtic-laktaren-kan-lara-mig-ett-par-sanger-och-sjunga-med/

hahaha nu låter det som att han kommer stå i "kurvan" med hardcore suppotrarna. Fortf samma publikfrieri från JG detta är ju än icke-artikel. Då spelaren kommer sitta på spelarläktaren tillsammans med andra skadade och avstängda spelare. Det är ju egentligen snudd på tjänstefel att inte gå på matcherna även om det finns spelare som kommer undan med det.

Vore trevligt om han verkligen gick och ställde sig med hardcore suppotrarna
Citera
2014-10-05, 15:54
  #1822
Medlem
Idag hade han inte mycket att komma med men så är också Hamilton några snäpp upp ifrån St Mirren och Hearts.
Citera
2014-10-05, 18:40
  #1823
Medlem
Ja men alltså skotska ligan. Herregud. Man vet ju genom åren att svenska lag mycket enkelt har avfärdat de där skräplagen i europasammanhang. Det är bara när de svenska lagen ställts mot Celtic som det blivit stopp.
Citera
2014-10-18, 00:58
  #1824
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
http://www.fotbolldirekt.se/blog/2014/09/29/nu-staller-sig-guidetti-pa-celtic-laktaren-kan-lara-mig-ett-par-sanger-och-sjunga-med/

hahaha nu låter det som att han kommer stå i "kurvan" med hardcore suppotrarna. Fortf samma publikfrieri från JG detta är ju än icke-artikel. Då spelaren kommer sitta på spelarläktaren tillsammans med andra skadade och avstängda spelare. Det är ju egentligen snudd på tjänstefel att inte gå på matcherna även om det finns spelare som kommer undan med det.

Vore trevligt om han verkligen gick och ställde sig med hardcore suppotrarna

Minns när han berättade i någon studio någon gång hur han var på Derby mellan aik och djurgården när Stefan Batan precis bytt klubb på något kontroversiellt vis inom Stockholmslagen så ställde han och hela norra inklusive halva sittplats upp och sjöng "Stefan Batan en hora". Det var tydligen fett enligt honom och då ville han spela där på planen. Blev en riktigt Guidetti-berättelse av det hela som bara han kan göra.

Det jag vill säga är att han verkar gilla hardcore fans och passion överlag kring fotbollen. Han går ju med Feyernoords fans i någon march som man kan se på tuben. Snackar alltid högt om supportrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in