2014-09-28, 12:58
Medlem
von_Ss avatar
Varför ska någon öht vara tyst under en sådan ceremoni? Och som tidigare skrevs, varför i helvete skulle man vilja hylla någon i HV om man inte håller på dem?
Citera
2014-09-28, 13:17
Medlem
Embas avatar
Är ni på riktigt? Kan ni inte se storhet i andra lags spelare? IQ fiskmås på hela bunten.
Citera
2014-09-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Förstår inte varför en bortaklack förväntas vara tyst när motståndares spelare hyllas. Vem fan bryr sig om Davidsson? Om det nu ska vara så kinkigt kan man väl antingen överrösta bortaklacken med hyllningsramsor eller sätta den mot ett lag som inte har bortasupportrar.

Man behöver inte applådera och jubla, men man kan iaf vara tyst under vissa stunder för att visa respekt för en profil i hemmalaget.
Citera
2014-09-28, 13:23
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Det handlar om respekt mot en av svenska hockeyligans största. Även om man inte gillar vad man ser så ska man hålla käften under en sån ceremoni. Inte fan hade jag gapat som ett bokstavsbarn under en tröjhissningsceremoni för Jörgen Jönsson. Håkan Södergren eller Hardy Nilsson.

Tyvärr vet inte vissa idioter bättre. Alla heder åt resten av SAIK klacken som hade vett att hålla tyst.

+1

Handlar väl om avundsjuka på den hockeykultur man inte har i Skellefteå. Givetvis ska man respektera en tröjhissning. Sen har ju Davidsson gjort fantastiska insatser inte bara i HV utan även i landslaget.

Det är inte första eller sista gången inavlet från norr gör bort sig
Citera
2014-09-28, 13:41
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Det handlar om respekt mot en av svenska hockeyligans största. Även om man inte gillar vad man ser så ska man hålla käften under en sån ceremoni. Inte fan hade jag gapat som ett bokstavsbarn under en tröjhissningsceremoni för Jörgen Jönsson. Håkan Södergren eller Hardy Nilsson.

Tyvärr vet inte vissa idioter bättre. Alla heder åt resten av SAIK klacken som hade vett att hålla tyst.
Håller med!
Citera
2014-09-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Varför ska någon öht vara tyst under en sådan ceremoni? Och som tidigare skrevs, varför i helvete skulle man vilja hylla någon i HV om man inte håller på dem?
Är du seriös? Det handlar väl för fan inte om vilket lag man håller på, det handlar om en av SHL:s allra största spelare genom tiderna och som för alltid kommer vara en stor legend. Detta OAVSETT vilket lag man håller på. du får ha vilka åsikter du vill, men det där är ett klockrent pajasuttalande hur mycket man än vrider och vänder. Personligen tycker jag det var än värre när FBK-supportrarna inte var tysta under Växjös tysta minut men detta beteende är minst lika idiotiskt, punkt slut.
Citera
2014-09-28, 13:53
Medlem
Färjestads supportrar klarade iaf av att hålla tyst när Svartvadet hyllades och det måste man ju trots allt ge kudos för.
Citera
2014-09-28, 14:05
Medlem
Tror man inte att det finns hockeykultur i Skellefteå vet man inget om hockeykultur. Vi hissar inte tröjor då man inte kan jämföra spelare som Acka och Garvis med t.ex. Hardy och Krobbe, X:et och Mikaelsson eller Lindgren och Jimmie. Olika tidsåldrar, olika prestationer. Jag har dock ytterst svårt att se att Blue Crew eller vad de nu heter hade varit tysta under en skellefteåhyllning av Jimmie Ericsson och jag hade tyckt att det varit konstigt annars. Vi har haft bortaklackar som sjungit under hyllningceremonier men de hörs knappt pga hyllningsramsor och applåder. Ville de hylla karln utan möjlighet till motstånd kan ni göra en egen Davidsson dag eller varför inte ta det under första isträningen?
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Är ni på riktigt? Kan ni inte se storhet i andra lags spelare? IQ fiskmås på hela bunten.
Jag kan se att han är en stor spelare för HV. Ja oj han har lirat en massa i landslagets B-turneringar, vad roligt för landslaget.
Citera
2014-09-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Tror man inte att det finns hockeykultur i Skellefteå vet man inget om hockeykultur. Vi hissar inte tröjor då man inte kan jämföra spelare som Acka och Garvis med t.ex. Hardy och Krobbe, X:et och Mikaelsson eller Lindgren och Jimmie. Olika tidsåldrar, olika prestationer. Jag har dock ytterst svårt att se att Blue Crew eller vad de nu heter hade varit tysta under en skellefteåhyllning av Jimmie Ericsson och jag hade tyckt att det varit konstigt annars. Vi har haft bortaklackar som sjungit under hyllningceremonier men de hörs knappt pga hyllningsramsor och applåder. Ville de hylla karln utan möjlighet till motstånd kan ni göra en egen Davidsson dag eller varför inte ta det under första isträningen?

Jag kan se att han är en stor spelare för HV.
Jag blir lite besviken på dig nu faktiskt. Jag tycker du brukar vara vettig men i det här fallet så gör du bara bort dig. Ja, Davidsson är en ikon i HV, men du tror inte att många i hockeySverige ser honom som en stor spelare som den han var och inte bara i HV? För mig kommer han alltid vara en stor spelare fast jag inte är hvare, är jag en idiot för det?
Citera
2014-09-28, 14:32
Medlem
Jag förstår att Skellefteåklacken inte orkade vara tyst.
Det var ju världens längsta och mest utdragna tröjhissning, vilket gjorde att den blev riktigt tråkig och inte alls mäktigt att titta på.
Citera
2014-09-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Jag förstår att Skellefteåklacken inte orkade vara tyst.
Det var ju världens längsta och mest utdragna tröjhissning, vilket gjorde att den blev riktigt tråkig och inte alls mäktigt att titta på.
Att den tog lång tid är en sak men det skiter jag fullständigt fan i. Ska det vara så hedersamt och respektfullt så bör man även som bortasupporter respektera ett och annat. Men jag ser att du är luleåsupporter så föga oväntat att något sådant kommer från dig.
Citera
2014-09-28, 14:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag blir lite besviken på dig nu faktiskt. Jag tycker du brukar vara vettig men i det här fallet så gör du bara bort dig. Ja, Davidsson är en ikon i HV, men du tror inte att många i hockeySverige ser honom som en stor spelare som den han var och inte bara i HV? För mig kommer han alltid vara en stor spelare fast jag inte är hvare

Då får väl du hålla en tyst minut för honom då och vi som inte bryr oss struntar i det. För mig är Gabbe Karlssons pensionering eller Jens Bergenström i största allmänhet en miljard gånger större än Johan Davidsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in