Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-27, 12:56
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiro
Hej flashback.

Ska köpa 10gram Weed imorgon och jag och några vänner tänkte baka något speciellt. Vi tänkte brownies men jag vet inte hur mycket vi ska ha per person eftersom det är det första vi äter. Vi är 3 killar och 2 tjejer som ska dela på det.

Vet ni om doser per person för att få ut ett så bra rus som möjligt och samt, och hur vi ska göra i ordning det?

Citat:
Det är samt första gången vi äter och vi hade tänkt att spara lite till att röka. Tänker isf typ 1-2 gram.

Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
1.5-2g tycker jag är ganska lagom, det är svårt att säga beroende på hur bra weed ni kommer att ha. Om det är någon av er som inte är så erfaren av er som inte rökt särskilt mycket innan så kanske de bör ta lite mindre. Men 1.5-2 är lagom.

Lycka till!

1,5-2g första gången i bakverk är på tok för mycket för en nybörjare. Lyssnat inte på den här killen/tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
2 gram i varje tycker jag allt du ska ha i dom. Det kommer att sitta fin fint!

NEJ. Du ska ha 0,5 ca i dem för att ni ska ha det trevligt i ett par timmar. Att käka cannabis är en helt annan upplevelse än att röka då man omvandlar THC't till det 4 gånger mer psykoaktiva ämnet "11-Hydroxy-THC" och det kan fucka med väldigt många. Därför folk tror att deras kakor etc är lacade med andra saker.

Jag rekomenderar 0,5g MAX i varje brownie. Det värsta som kan hända är att ni får äta en till om ni känner er riktigt modiga. Baka fler, med mindre i.
Citera
2014-09-27, 13:10
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
1,5-2g första gången i bakverk är på tok för mycket för en nybörjare. Lyssnat inte på den här killen/tjejen.

NEJ. Du ska ha 0,5 ca i dem för att ni ska ha det trevligt i ett par timmar. Att käka cannabis är en helt annan upplevelse än att röka då man omvandlar THC't till det 4 gånger mer psykoaktiva ämnet "11-Hydroxy-THC" och det kan fucka med väldigt många. Därför folk tror att deras kakor etc är lacade med andra saker.

Jag rekomenderar 0,5g MAX i varje brownie. Det värsta som kan hända är att ni får äta en till om ni känner er riktigt modiga. Baka fler, med mindre i.

Okej tack som fan Jo vi tänkte typ baka på 8g och spara typ 2g som man kan röka under tiden. Sen så får man väl dela skiten så att alla får typ 2-3 bitar var och äta hur många man känner för
Citera
2014-09-27, 13:52
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Okej tack som fan Jo vi tänkte typ baka på 8g och spara typ 2g som man kan röka under tiden. Sen så får man väl dela skiten så att alla får typ 2-3 bitar var och äta hur många man känner för

Haha ni kommer nog inte röka mycket av de 2 gramen som blir över om ni bakar på 8.
Tänk också på att det kan ta upp till ett par timmar beroende på personen som tar kakan innan det kickar in. Så bara för ni inte kanske känner så vidare mycket efter en timme, vänta lite till då.

Återkom gärna med resultat!
Citera
2014-09-27, 14:06
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Haha ni kommer nog inte röka mycket av de 2 gramen som blir över om ni bakar på 8.
Tänk också på att det kan ta upp till ett par timmar beroende på personen som tar kakan innan det kickar in. Så bara för ni inte kanske känner så vidare mycket efter en timme, vänta lite till då.

Ska handla strax. Men vi kommer baka och äta på måndag kanske kan skriva här då under rusets gång Har rökt så jävla länge men fortfarande aldrig ätit så det känns bra att bocka av det från sin lista.
Citera
2014-09-27, 14:10
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ska handla strax. Men vi kommer baka och äta på måndag kanske kan skriva här då under rusets gång Har rökt så jävla länge men fortfarande aldrig ätit så det känns bra att bocka av det från sin lista.

Yeah det är lite speciellt! Det sitter i ett par timmar med (upp till 12) så planera dagen!
Citera
2014-09-28, 11:26
Moderator
kvm3s avatar
Citat:

Eller så gör de det klassiska misstaget:
  1. Äter mer än vad de borde från början
  2. Enas om att effekterna är svagare än väntat
  3. Röker några rejäla bongkoppar för att dämpa besvikelsen
  4. Blir horribelt bänga när det de åt börjar slå på efter ytterligare någon timme eller två
Citera
2014-09-28, 14:02
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Eller så gör de det klassiska misstaget:
  1. Äter mer än vad de borde från början
  2. Enas om att effekterna är svagare än väntat
  3. Röker några rejäla bongkoppar för att dämpa besvikelsen
  4. Blir horribelt bänga när det de åt börjar slå på efter ytterligare någon timme eller två

Haha been there done that typ.
Citera
2014-10-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hohi
Gick och lade mig halv 1 och var fortf duktigt stukad. Rekommenderas starkt!

Låter Nice. Hur mycket och hur hade du blandat?
Citera
2014-10-01, 15:12
Medlem
Har ni någon erfarenhet av hur bäng man blir när man äter brunt kontra grönt. Med samma mängd och kvalitet.
Citera
2014-10-01, 19:17
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.doingitbig
Har ni någon erfarenhet av hur bäng man blir när man äter brunt kontra grönt. Med samma mängd och kvalitet.
Om man tillagar det bra bör det inte vara någon skillnad. Personligen tycker jag dock att brunt är ENKLARE att baka med så det kan hända att man får ut lite mer p.g.a. det kanske
Citera
2014-10-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Om man tillagar det bra bör det inte vara någon skillnad. Personligen tycker jag dock att brunt är ENKLARE att baka med så det kan hända att man får ut lite mer p.g.a. det kanske

Kan bekräfta att ingen märkbar skillnad kändes efter två dagars ätande
Citera
2014-10-03, 12:52
Medlem
Åkte hem från Los Angeles i onsdags, käkade en kaka på flygplatstoaletten innan, somnade under stigning från LAX, vaknade under landning i Köpenhamn. 11h sömn, inte jetlaggad för fem öre! Rekommenderas starkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in