2014-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Frågan är enkel...
Våldet, könsmakten, porren, prostutionen. lönerna, patriarkatet, glastaken, våldtäktskulturen mm.

När jag kontemplerar de feministiska teorierna, finner jag bara att de är spunna ur en stereotyp gynocentrism avsedd att förtrycka män mer än att hjälpa kvinnor att lyfta sig till mäns nivå.

Finns det någon feministisk teori som klarar en skeptisk granskning???
I en perfekt värld skulle begreppet feminism aldrig ha uppkommit. I en perfekt värld skulle det vara självklart att kvinnor och män är exakt lika mycket värda, ha samma förutsättningar i samhället, aldrig tilltalas nedsättande av män, ha samma lön som män, för samma arbete osv. Det mest uppenbara beviset att vi har lååångt kvar till jämställd-het, är att på möten med både kvinnor och män, lyssnar alla med spetsade öron när en man tar till orda. Alla, både kvinnor och män, tar män mycket mer på allvar i samhället. Så, istället för feminism så borde det finnas humanism.
Citera
2014-09-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Det mest uppenbara beviset att vi har lååångt kvar till jämställd-het, är att på möten med både kvinnor och män, lyssnar alla med spetsade öron när en man tar till orda. Alla, både kvinnor och män, tar män mycket mer på allvar i samhället.

Var är beviset?
Citera
2014-09-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betongtrollet
Var är beviset?
Bevis!? Har du aldrig varit på nåt möte, sett på Tv eller läst en dagstidning? Ta bara en sån sak som rättegångar om våldtäkt. Hur ofta blir en man fälld, fast kvinnan berättar utförligt hur det gått till, och att det i många fall finns glasklara bevis? Även om det finns undantag, varför skulle en tjej/kvinna anmäla en kille/man för våldtäkt? För skojs skull? Tror inte det! Att dra igång en apparat om våldtäkt, jobbiga förhör etc., gör en kvinna som blivit våldtagen (och fått sitt liv förstört). Väldigt många killar/män går fria, vilket media ett flertal ggr tagit upp. Och detta är bara ETT exempel på bevis.
Citera
2014-09-27, 16:53
Medlem
Citat:
Frågan är enkel...
Våldet, könsmakten, porren, prostutionen. lönerna, patriarkatet, glastaken, våldtäktskulturen mm.

När jag kontemplerar de feministiska teorierna, finner jag bara att de är spunna ur en stereotyp gynocentrism avsedd att förtrycka män mer än att hjälpa kvinnor att lyfta sig till mäns nivå.

Finns det någon feministisk teori som klarar en skeptisk granskning???

Vad då "teorier"...lite generell frågeställning där du. Kan du t.ex berätta om den feministiska "teorin" om "porren"?
Citera
2014-09-27, 17:38
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Suffragetterna var en rörelse snusförnuftiga kvinnor, om jag ej missminner mig. Inte en feministisk teori.
Visst, jag sa inte att de var en teori, men de är baserade kring en teori, den om allmän rösträtt, vilket åtminstone jag anser är mer av en teori än prostitution är.
Citera
2014-09-27, 18:25
Medlem
MGTOWSveriges avatar
Citat:
Bevis!? Har du aldrig varit på nåt möte, sett på Tv eller läst en dagstidning? Ta bara en sån sak som rättegångar om våldtäkt. Hur ofta blir en man fälld, fast kvinnan berättar utförligt hur det gått till, och att det i många fall finns glasklara bevis? Även om det finns undantag, varför skulle en tjej/kvinna anmäla en kille/man för våldtäkt? För skojs skull? Tror inte det! Att dra igång en apparat om våldtäkt, jobbiga förhör etc., gör en kvinna som blivit våldtagen (och fått sitt liv förstört). Väldigt många killar/män går fria, vilket media ett flertal ggr tagit upp. Och detta är bara ETT exempel på bevis.

Du ger inga exempel på bevis. Du bara skriver på om hur du uppfattar saker att vara.
Varför skulle en en kvinna felaktigt anmäla en man för våldtäkt? Skadestånd och/eller hämnd t.ex.
Det är väl ingen hemlighet att detta händer titt som tätt.

Jag håller med om att det är svårt att fälla en man för våldtäkt, just pga att dessa saker sällan händer inför publik. Men ord mot ord MÅSTE gälla om inga andra bevis kan läggas fram. Det räcker inte med att kvinnan bölar lite i rättssalen och lovar dyrt och heligt att det hon säger är sant.
Anledningarna till detta bör även du förstå.
Citera
2014-09-27, 22:00
Medlem
Citat:
Bevis!? Har du aldrig varit på nåt möte, sett på Tv eller läst en dagstidning?

Nä.

Vad är det för sektmöten du går på egentligen?

Jo det var en kärring som råkade slå på en TV när jag käkade men de visade bara någon form av feministiskt forum eller liknande. Det var en panel bestående av uteslutande kvinnor men vissa såg ut som jag vet inte vad. De försökte ge någon form av seriöst intryck. Det var bara det att en av dem hade som hobby att smygfilma män i skrevet på tunnelbanan. Det kanske säger något om nivån på dagens feminism.
Citera
2014-09-28, 00:25
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
I en perfekt värld skulle begreppet feminism aldrig ha uppkommit. I en perfekt värld skulle det vara självklart att kvinnor och män är exakt lika mycket värda, ha samma förutsättningar i samhället, aldrig tilltalas nedsättande av män, ha samma lön som män, för samma arbete osv. Det mest uppenbara beviset att vi har lååångt kvar till jämställd-het, är att på möten med både kvinnor och män, lyssnar alla med spetsade öron när en man tar till orda. Alla, både kvinnor och män, tar män mycket mer på allvar i samhället. Så, istället för feminism så borde det finnas humanism.

Med tanke på att män dör och alltid dött som flugor i förhållande till kvinnor och feminismen fått göra statsideologi över kvinnligt offerskap, visar hur lite männen är värda i förhållande till kvinnor.

Med lååångt från jämställdhet misstänker jag att du ej syftar på t.ex. Självmord och dödsfall på arbetsplatser mm.
En feministisk lösning vore att kvotera... Skall vi kvotera kvinnor till självmord?

Lönerna, bra... Var tjänar kvinnor mindre än män för samma mängd utfört arbete?
Citera
2014-09-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Visst, jag sa inte att de var en teori, men de är baserade kring en teori, den om allmän rösträtt, vilket åtminstone jag anser är mer av en teori än prostitution är.

Hmmm... Var det inte så att alla män fick rösträtt strax före vi fick allmän rösträtt???
Inget feminister vill berätta misstänker jag. Att inte män generellt heller kunde rösta, strax före...

Mer männens förtjänst att alla kvinnor fick rösträtt, än några suffrabaguetters. Om du frågar mig.
Citera
2014-09-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Bullgren
Vad då "teorier"...lite generell frågeställning där du. Kan du t.ex berätta om den feministiska "teorin" om "porren"?

Porren...
Som inte var värdig annat än att jämställas med våldtäkt mm. Att titta på porr var våldtäkt
Skulle bidra med en lavinartad ökning av våldtäkter mm.
Borde förbjudas då den kraftigt skulle försämra kvinnosynen.

Nu har det gått 30 år...porren har flödat fritt länge. Friare än någonsin. Alla tittar på porr t.o.m. feminister.

Hmmm... Nu är vi alla våldtäktshen. Sug lite på ordet våldtäktsfeminist.
Citera
2014-09-28, 00:45
Medlem
Eller teorin kring hur generellt mer priviligierat det är att vara man... Håller den teorin???
Citera
2014-09-29, 11:28
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Hmmm... Var det inte så att alla män fick rösträtt strax före vi fick allmän rösträtt???
Inget feminister vill berätta misstänker jag. Att inte män generellt heller kunde rösta, strax före...

Mer männens förtjänst att alla kvinnor fick rösträtt, än några suffrabaguetters. Om du frågar mig.
Nu frågade du inte efter vilka personer som varit aktiva eller instrumentala, utan vilka teorier som var bra. Om du ska vara så petig att du behöver kopplingen mellan suffragetterna och kvinnlig rösträtt förklarad för dig borde du hålla dig till din egen frågeställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in