2014-09-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Finns det info om vem som stod på hyreskontraktet för fryshallen på E-vägen och/eller finns info om fastighetsskötaren som hittade delarna vid Karlberg hade uppdrag (jobb) på E-vägen?

Varsågod, här är adresslistor

http://imageshack.us/photo/my-images/843/ibmj.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/822/x3z2.jpg/

Exakta ägarförhållande kan Bolagsverket eller liknande instans hjälpa till med, men skriv inte i tråden när du besöker externa sajter, av säkerhetsskäl. Att hämta uppgifter om Billiga Andersson var inte svårt kan jag säga.

Fastighetsskötarens eventuella kontakt med E-vägen har ingen undersökt, och en persons exakta anställningsförhållanden är svåra att undersöka i efterhand, såvida det inte rör sig om en företagare.
Senast redigerad av Eremona 2014-09-26 kl. 11:34.
Citera
2014-09-26, 12:58
Medlem
felpost, sorry
Citera
2014-09-26, 12:59
Medlem
Jag har skrivit mycket utförligt om fyndplatserna i inlägg #13993: (FB) Fallet Catrine da Costa 1984

På FP1 hittades bla ett trappstädningskvitto (det är lätt att associera kvittot med flyttning och fastighetsskötsel, men detta behöver inte betyda ngt alls såklart) , men det fanns inga namnuppgifter på kvittot, som var sönderrivet när det hittades. Restaurang Dali låg på Rörstrandsgatan på Kungsholmen, inte alls långt från FP1. Personen som tappat kvittot hade bara druckit en öl. Precis intill FP2 fanns en låst manskapsvagn, vars interiör aldrig undersöktes av polisen, men vagnens ägarförhållanden noterades tydligen, och fanns i "protokollform", men jag har inte hittat några uppgifter om manskapsvagnen när jag plöjt igenom utredningen. Huruvida vagnen användes för seriöst arbete, slummig övernattning eller kanske tom sexköp får vi aldrig veta. En låst manskapsvagn som står nära ruttnande likdelar, på en parkeringsficka där torskar brukar stanna borde vara intressant tycker man väl ...
Citera
2014-09-26, 18:28
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Jag har skrivit mycket utförligt om fyndplatserna i inlägg #13993: (FB) Fallet Catrine da Costa 1984

På FP1 hittades bla ett trappstädningskvitto (det är lätt att associera kvittot med flyttning och fastighetsskötsel, men detta behöver inte betyda ngt alls såklart) , men det fanns inga namnuppgifter på kvittot, som var sönderrivet när det hittades. Restaurang Dali låg på Rörstrandsgatan på Kungsholmen, inte alls långt från FP1. Personen som tappat kvittot hade bara druckit en öl. Precis intill FP2 fanns en låst manskapsvagn, vars interiör aldrig undersöktes av polisen, men vagnens ägarförhållanden noterades tydligen, och fanns i "protokollform", men jag har inte hittat några uppgifter om manskapsvagnen när jag plöjt igenom utredningen. Huruvida vagnen användes för seriöst arbete, slummig övernattning eller kanske tom sexköp får vi aldrig veta. En låst manskapsvagn som står nära ruttnande likdelar, på en parkeringsficka där torskar brukar stanna borde vara intressant tycker man väl ...

Manskapsvagnen var sannolikt en vagn för arbetare, inget annat. På den platsen har det genom åren stått liknande uppställda till och från.

Jag minns att det stod en där under sommaren men om det var 1983, 1984, eller 1985 kan jag ärligt ej komma ihåg.

Under alla de gånger jag passerade den vagnen så var det aldrig något som pågick i eller utanför dess absoluta närhet. Antagligen för att det var semestertider.
Citera
2014-09-26, 19:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

(det fetade)
Slarvigt !
Rörstrandsgatan ligger inte på Kungsholmen utan i Vasastan som är en helt egen stadsdel precis som dess "granne" Kungsholmen som också den är en stadsdel, du beskyller Hanna Olsson för dålig faktakoll i sin utmärkta bok och rekommenderar henne att "revidera", samtidigt så har du inte koll på stadsdelarna i Stockholm utan tuffar på som ett skenande lokomotiv, man kan fråga sig hur många fler fel det finns i ditt postande om man tittar lite närmare och undersöker dina påståenden

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vasastan,_Stockholm

Och LÅSTA manskapsvagnar finns överallt där arbeten bedrivs och det har varit så i många år, överskatta inte betydelsen av en enda futtig vagn är du bussig, den var ju faktiskt låst som du själv så duktigt påpekar.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-09-26 kl. 19:11.
Citera
2014-09-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Manskapsvagnen var sannolikt en vagn för arbetare, inget annat. På den platsen har det genom åren stått liknande uppställda till och från. Jag minns att det stod en där under sommaren men om det var 1983, 1984, eller 1985 kan jag ärligt ej komma ihåg. Under alla de gånger jag passerade den vagnen så var det aldrig något som pågick i eller utanför dess absoluta närhet. Antagligen för att det var semestertider.

Jo, sannolikt var vagnen ointressant invändigt, och manskapsvagnar finns här och var, aktiva såväl som övergivna, men manskapsvagnar brukar ju inte vara grannar med ruttnande likdelar och en parkeringsplats som används av torskar, och det är ju en färsk utredning vi diskuterar, och vilket slutet utrymme som helst (en personbil, en lastbil, en barack, en manskapsvagn) som är nära likdelarna borde ju öppnas och åtminstone ögonbesiktigas, men strunt samma. Vagnen hör till kuriosaarkivet, det får jag erkänna. Varken Vinof eller Gonerka sov ruset av sig i den

Kul för lilla foliehatten förresten. Stackarn, blev så glad när hen fick beslå mig med ett slarvigt sakfel. Hjärnsläpp fick jag, och bjuckar gärna på skrattet. Det finns ju vissa människor som är så små inombords att man till slut slutar vara arg och bara ömkar Stackars krake, stackars rättshaverist.
Citera
2014-09-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)
Slarvigt !
Rörstrandsgatan ligger inte på Kungsholmen utan i Vasastan som är en helt egen stadsdel precis som dess "granne" Kungsholmen som också den är en stadsdel, du beskyller Hanna Olsson för dålig faktakoll i sin utmärkta bok och rekommenderar henne att "revidera", samtidigt så har du inte koll på stadsdelarna i Stockholm utan tuffar på som ett skenande lokomotiv, man kan fråga sig hur många fler fel det finns i ditt postande om man tittar lite närmare och undersöker dina påståenden

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vasastan,_Stockholm

Och LÅSTA manskapsvagnar finns överallt där arbeten bedrivs och det har varit så i många år, överskatta inte betydelsen av en enda futtig vagn är du bussig, den var ju faktiskt låst som du själv så duktigt påpekar.

I ditt digra arbete med att försvara de svenska dårar som sabbade daCosta-utredningen verkar det inte finnas spärrar
Eremona har förstås skrivit om Rörstrandsgatan i Vasastan och en del personer där vid flera tillfällen. Att det nu tydligen blev "en typo" med Kgh istället, det gick du igång på? Direkt?

Och ATT manskapsvagnen aldrig undersöktes ordentligt, det har belysts här tidigare. Givetvis bara en liten pusselbit, som visar att galna snutar aldrig ens försökte "göra rätt" när det gällde att klura ut vad som hade hänt Catrine.

Och Dessa svenska Kretiner försvarar alltså Du? Dagligen och stundligen? Känns det bra, så?
Citera
2014-09-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Att det nu tydligen blev "en typo" med Kgh istället, det gick du igång på?

Ja, jag bjuckar på hjärnsläppet och tackar för att foliehatten fäste uppmärksamheten på rätt stadsdel.

Restaurang Dalí låg på Rörstrandsgatan 21 år 1984. Inte långt från FP2, det är i alla fall säkert.

Fågelvägen var ca 600 meter, och jag vill minnas att det går att gå direkt från nr 21 till Karlbergs strand och FP2, om man går genom en tunnel, till vänster, men jag är sällan i de krokarna, minns inte tydligt, och jag var senast där för över ett år sedan, då jag gick och kikade på adressen Rörstrandsgatan nr 21 av ren nyfikenhet (och ja, jag vet, min nördighet har faktiskt ingen gräns, på gott och ont).

Om jag minns rätt tog det mig ca 5-10 min att knalla till FP2 från nr 21 i Vasastan, och jag har för mig att jag gick under en tågbro och genom en lång betongpassage.

Så var ska vi göra av denna adress, detta kvitto? Inte nåt konkret såklart.

Vi vet bara att någon beställde en enda öl den 16/7 1984 (jag skriver med hjälp av minnet nu, vill jag påpeka, och exakta uppgifter finns i tråden, postade för länge sen), på en krog som låg endast 600 meter från FP2, och att personens ölnota hamnade på FP2, i närheten av säckarna, 3 meter från dom, om jag minns rätt, och personen som betalade ölen var antagligen nära säckarna när liklukten var kompakt, precis innan säckarna hittades - den 18/7 revs säckarna upp av polisen, och säckarna var fyllda med larver, och stanken kändes på långt håll.

Men personen vars kvitto hamnade på marken larmade inte polisen, om han nu var på platsen precis innan säckarna hittades, men vi får förmoda att ha inte gav sin banala lilla ölnota till någon annan.

Personen som tappade kvittot brydde sig tydligen inte om att det luktade lik på platsen och larmade inte polisen

Hm. Jösses, vilket löst, flummigt litet pussel. Och detta är lilla pussel är säkert bara mitt privata tidsfördriv, omöjligt att göra något vettigt av.

Det är så lätt att bli paranoid med tiden, vilket hela styckmordssåpan visar, men slumpen spelar oss verkligen spratt ibland, och vad ska man tro? En fastighetsskötare tipsar, en flyttgubbe jagas och flyr, man hittar ett trappstädningskvitto och en ölnota, skriven på flyttgubbens namnsdag.

Helt sjukt. Ibland får man bara acceptera slumpens spel och gå vidare

Karl Vinof Reinhold Olausson. Tog han en öl för att stärka sig, kunde han inte hålla sig borta, dumpade han säckarna den 16/7? Är han ens gärningsmannen, visste han nåt överhuvudtaget?

Gud vet

Och nu ska jag sluta flumma och laga middag istället. Jag brukar inte surra såhär.

Godkväll
Citera
2014-09-26, 20:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Okej vad är det att läsa på i frågan om sista vittnesuppgiften? Jag bara förmedlade det faktum att även det vittnesmålet egentligen inte är fullständigt glasklart heller. Som så mycket annat här. Men någonting som är glasklart är att du av någon anledning beter dig som en halvrabiat tonåring så fort någon postar ett inlägg du inte gillar. Debattdelen har du missat helt, till skillnad från en del andra här. Du hoppar på med knytnävarna direkt, väldigt omoget. Lär av dina mentorer här istället. Apropå människosyn. (Det var väl du som kommenterade det som Mugsy nämnde om människosyn)?
Jag har läst tillräckligt för att bilda mig en uppfattning. Sedan är jag inte så stollig att jag låser mig vid det, utan jag checkar gärna "över staketet" och tar del av den information som bl. a finns i denna långa tråd. Hittills har jag inte hittat någonting som fått mig att ändra uppfattning. Självfallet besitter jag inte samma kunskapsmängd som de som lusläst alla domar, utredningspapper, slask etc. En bit i taget. Har nyligen läst obduktionsprotokoll, och har t ex några frågor om det. Jag får nog ta ngn dag på mig att formulera dessa frågor korrekt. Vill försöka undvika att irritera dig, då du verkar gå igång på smågrejer som att jag råkade skriva en liten uppmaning till dig i posten till Eremona. Förlåt så himla mycket för det!

Finns sådana som du på riktigt där ute i levande livet?

Du ger dig in i en debatt som pågått i 30 år och har inte ens klarat av att få till dig grundläggande fakta.

Läs på och kom tillbaka när du åtminstone har fått in grunden för rättsskandalen, du kan dessutom skippa det patetiska försöket att analysera mig och vad jag står för, vad du är för sort står redan skrivet i eldskrift på väggen.
Citera
2014-09-26, 21:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, jag bjuckar på hjärnsläppet och tackar för att foliehatten fäste uppmärksamheten på rätt stadsdel.

Restaurang Dalí låg på Rörstrandsgatan 21 år 1984. Inte långt från FP2, det är i alla fall säkert.

Fågelvägen var ca 600 meter, och jag vill minnas att det går att gå direkt från nr 21 till Karlbergs strand och FP2, om man går genom en tunnel, till vänster, men jag är sällan i de krokarna, minns inte tydligt, och jag var senast där för över ett år sedan, då jag gick och kikade på adressen Rörstrandsgatan nr 21 av ren nyfikenhet (och ja, jag vet, min nördighet har faktiskt ingen gräns, på gott och ont).

Om jag minns rätt tog det mig ca 5-10 min att knalla till FP2 från nr 21 i Vasastan, och jag har för mig att jag gick under en tågbro och genom en lång betongpassage.

Så var ska vi göra av denna adress, detta kvitto? Inte nåt konkret såklart.

Vi vet bara att någon beställde en enda öl den 16/7 1984 (jag skriver med hjälp av minnet nu, vill jag påpeka, och exakta uppgifter finns i tråden, postade för länge sen), på en krog som låg endast 600 meter från FP2, och att personens ölnota hamnade på FP2, i närheten av säckarna, 3 meter från dom, om jag minns rätt, och personen som betalade ölen var antagligen nära säckarna när liklukten var kompakt, precis innan säckarna hittades - den 18/7 revs säckarna upp av polisen, och säckarna var fyllda med larver, och stanken kändes på långt håll.

Men personen vars kvitto hamnade på marken larmade inte polisen, om han nu var på platsen precis innan säckarna hittades, men vi får förmoda att ha inte gav sin banala lilla ölnota till någon annan.

Personen som tappade kvittot brydde sig tydligen inte om att det luktade lik på platsen och larmade inte polisen

Hm. Jösses, vilket löst, flummigt litet pussel. Och detta är lilla pussel är säkert bara mitt privata tidsfördriv, omöjligt att göra något vettigt av.

Det är så lätt att bli paranoid med tiden, vilket hela styckmordssåpan visar, men slumpen spelar oss verkligen spratt ibland, och vad ska man tro? En fastighetsskötare tipsar, en flyttgubbe jagas och flyr, man hittar ett trappstädningskvitto och en ölnota, skriven på flyttgubbens namnsdag.

Helt sjukt. Ibland får man bara acceptera slumpens spel och gå vidare

Karl Vinof Reinhold Olausson. Tog han en öl för att stärka sig, kunde han inte hålla sig borta, dumpade han säckarna den 16/7? Är han ens gärningsmannen, visste han nåt överhuvudtaget?

Gud vet

Och nu ska jag sluta flumma och laga middag istället. Jag brukar inte surra såhär.

Godkväll

Dina inlägg förtjänar en noggrann granskning i jakt på fler sakliga fel för dom finns säkerligen, det gäller bara att plöja igenom exakt samma papper som du själv gjort, du har fräckheten att klaga på andra inblandade (HO tex) och sen trampar du själv i klaveret

Nej vi ska INTE lita på dig, eftersom du inte har koll på smådetaljer så finns det självklart ingenting som säger att du har någon som helst koll på de stora sammanhangen

Och visst, det tar närmare 10 minuter att gå från Rörstrandsgatan 21 till FP1 men du blandar ihop FP1 med FP2 som ligger nästan rakt norrut och du passerar inte under någon tågbro på väg dit (FP2) för det gör du istället när du promenerar till FP1, avståndet dock är ungefär detsamma (fågelvägen) till båda fyndplatserna sett från nr 21.
Din plötsliga närvaro här i tråden verkar ha tagit på dina krafter eftersom du slarvar och postar felaktiga uppgifter.

Låt oss återgå till kvittot, vi ska definitivt ha i minnet att det var högsommar och varmt och vilken sommarflanör som helst kan ha tagit en öl på Rörstrandsgatan och sen kastat det sönderrivna kvittot i närheten av fyndplatsen, det måste inte betyda att det var någon inblandad.
En person som TA tex hade sin arbetsplats (Sabbatsbergs sjukhus) på rätt nära avstånd till Rörstrandsgatan, avståndet från hans jobb var lika långt till nr 21 som från nämnda adress till Eugeniavägen 25 om vi nu ska hårddra och spekulera vilt om det där misstänkta kvittot.
En annan herre, TH rörde sig också i området ibland, han åt tex middag med sin sambo Pingsthelgen 1984 på en Kina-restaurang på Rörstrandsgatan, vill minnas att det var på lördagen närmare bestämt.

Eventuella fingeravtryck på kvittot hade dock varit mkt intressant, utgår ifrån att polisen kollade upp detta.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-09-26 kl. 21:50.
Citera
2014-09-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
[...] du blandar ihop FP1 med FP2 [...]

Ja, titta, titta, jag skrev fel. 2 ggr på samma kväll Jag bjuder dig på skadeglädjen och hånet. En liten människa kräver ju så lite, så lite för att sova gott. Varsågod, krake. Vem som helst som läser mitt inlägg utan affekt förstår ju att jag menar FP1. Jag har skrivit mkt, mkt intensivt i tråden under lång tid, och det är självklart att jag gör korkade fel ibland, men som du vet - men inte låtsas om - så tar jag gärna kritik och rättar till mina misstag. No problem. Och jag skrev ju också att jag flummade, och mitt senaste inlägg hör verkligen inte till ett av mina bästa, det påstår jag inte. Sov gott, foliehatten
Citera
2014-09-27, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
I ditt digra arbete med att försvara de svenska dårar som sabbade daCosta-utredningen verkar det inte finnas spärrar
Eremona har förstås skrivit om Rörstrandsgatan i Vasastan och en del personer där vid flera tillfällen. Att det nu tydligen blev "en typo" med Kgh istället, det gick du igång på? Direkt?

Och ATT manskapsvagnen aldrig undersöktes ordentligt, det har belysts här tidigare. Givetvis bara en liten pusselbit, som visar att galna snutar aldrig ens försökte "göra rätt" när det gällde att klura ut vad som hade hänt Catrine.

Och Dessa svenska Kretiner försvarar alltså Du? Dagligen och stundligen? Känns det bra, så?

Eftersom Eremona har drabbats av tillfällig förvirring (?) och helt uppenbart har dålig faktakoll så borde det väl också ligga i DITT intresse att rätta honom, går det inte att lita på honom vad gäller enkla sakuppgifter så hur i herrans namn ska någon kunna lita på honom när det gäller viktig fakta ?
Vad är det som säger att han inte fått allt om bakfoten helt och hållet ?
Den där manskapsvagnen var LÅST, du menar alltså att polisen skulle ha brytit sig in i den och undersökt vadå ?
Du/ni letar desperat efter någonting som med största sannolikhet aldrig har existerat, snuten var definitivt inte galen som du så fint uttrycker dig, du är tillfälligt fixerad vid en låst manskapsvagn men du kan samtidigt vara väldigt övertygad om att det är inte många som köper era vilda spekulationer och intetsägande teorier.
Alltså, låt oss glömma vagnen nu och fokusera på varför den första dumpningen skedde just på FP1, vad var det som gjorde att "dumparen" valde just denna plats ?

Mvh
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-09-27 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in