Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Att det nu tydligen blev "en typo" med Kgh istället, det gick du igång på?
Ja, jag bjuckar på hjärnsläppet och tackar för att foliehatten fäste uppmärksamheten på rätt stadsdel.
Restaurang Dalí låg på Rörstrandsgatan 21 år 1984. Inte långt från FP2, det är i alla fall säkert.
Fågelvägen var ca 600 meter, och jag vill minnas att det går att gå direkt från nr 21 till Karlbergs strand och FP2, om man går genom en tunnel, till vänster, men jag är sällan i de krokarna, minns inte tydligt, och jag var senast där för över ett år sedan, då jag gick och kikade på adressen Rörstrandsgatan nr 21 av ren nyfikenhet (och ja, jag vet, min nördighet har faktiskt ingen gräns, på gott och ont).
Om jag minns rätt tog det mig ca 5-10 min att knalla till FP2 från nr 21 i Vasastan, och jag har för mig att jag gick under en tågbro och genom en lång betongpassage.
Så var ska vi göra av denna adress, detta kvitto? Inte nåt konkret såklart.
Vi vet bara att någon beställde en enda öl den 16/7 1984 (jag skriver med hjälp av minnet nu, vill jag påpeka, och exakta uppgifter finns i tråden, postade för länge sen), på en krog som låg endast 600 meter från FP2, och att personens ölnota hamnade på FP2, i närheten av säckarna, 3 meter från dom, om jag minns rätt, och personen som betalade ölen var antagligen nära säckarna när liklukten var kompakt, precis innan säckarna hittades - den 18/7 revs säckarna upp av polisen, och säckarna var fyllda med larver, och stanken kändes på långt håll.
Men personen vars kvitto hamnade på marken larmade inte polisen, om han nu var på platsen precis innan säckarna hittades, men vi får förmoda att ha inte gav sin banala lilla ölnota till någon annan.
Personen som tappade kvittot brydde sig tydligen inte om att det luktade lik på platsen och larmade inte polisen
Hm. Jösses, vilket löst, flummigt litet pussel. Och detta är lilla pussel är säkert bara mitt privata tidsfördriv, omöjligt att göra något vettigt av.
Det är så lätt att bli paranoid med tiden, vilket hela styckmordssåpan visar, men slumpen spelar oss verkligen spratt ibland, och vad ska man tro? En fastighetsskötare tipsar, en flyttgubbe jagas och flyr, man hittar ett trappstädningskvitto och en ölnota, skriven på flyttgubbens namnsdag.
Helt sjukt. Ibland får man bara acceptera slumpens spel och gå vidare
Karl Vinof
Reinhold Olausson. Tog han en öl för att stärka sig, kunde han inte hålla sig borta, dumpade han säckarna den 16/7? Är han ens gärningsmannen, visste han nåt överhuvudtaget?
Gud vet
Och nu ska jag sluta flumma och laga middag istället. Jag brukar inte surra såhär.
Godkväll