2014-09-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Kan ju vara jag som r dum bara men jag har alltid haft lite problem med den hr serien frn brjan att hlla reda p vem som r vem, var de "bor" osv. Vldigt mycket namn och ansikten i den hr serien. Och att d gra den hr typen av tidshopp dr en massa tydligen hnder man inte fr se gr det bara nnu mer frvirrande. Knns liksom som att jag missat saker typ. Blir mindre intressant d.

Har ocks samma problem i just denna serie ibland. Kan nog vara fr att det r mycket personer som inte r med s ofta. Men har faktiskt riktigt svrt att hlla reda p vem som r vem om det bara kommer ett namn ibland.

Nja. Om det r sant med bara 5 avsnitt i ssongen (har inte kollat p epguides, liknande d det r s ltt att spoila avsnitten pga namnen) s frstr jag inte riktigt hur de ska f ihop det p tv avsnitt om det ska bli rttegng och Nuckys fru r tillbaka i leken etc. Srskilt inte nr de slsade ett halvt avsnitt (kndes det som) p Chalky-historien.
Citera
2014-09-26, 09:14
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarp
Om det r sant med bara 5 avsnitt i ssongen

Det r 5 avsnitt kvar.
Citera
2014-09-26, 15:41
Medlem
NirvanAs avatar
Har svrt att se dom kunna knyta ihop scken p ett bra stt med mindre n 5 timmar kvar av airtime.
Citera
2014-09-26, 23:44
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har svrt att se dom kunna knyta ihop scken p ett bra stt med mindre n 5 timmar kvar av airtime.

Knner ox det. Men fan, it's HBO. De borde lsa det p ett jvligt fint stt. Men knner Som dig o mnga andra. Mycket trdar som ska knytas ihop.
Citera
2014-09-27, 12:04
Medlem
ragingcows avatar
Tnkte p Chalky White r han lst baserad p Bumpy Johnson? isfall varfr kunde de inte ha med Bumpy Johnson istllet.

Nt som jag fortfarande r besviken ver r att de inte hade Dutch Schultz i serien.
Citera
2014-09-27, 15:24
Medlem
Mx_1337s avatar
Har ocks svrt att se hur man ska kunna sy ihop det hela med enbart 5 avsnitt kvar, knns som om man snarare behvt avsluta med en "dubbel-ssong" likt hur man gjorde med Sopranos. Men HBO har nog koll p grejerna.

Anledningen till att det knns tveksamt r ju dock att det hittills, efter 3 avsnitt, inte hnt srskilt mycket. Varken i "realtid" eller i terblickarna frn Nucky's barndom har handling gtt srskilt fort framt. Men vi fr vl se!
Citera
2014-09-27, 15:47
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Finns ju ingen story att "knyta ihop". D flera av huvudpersonerna fanns p riktigt och levde i decennier efter den hr tiden s fr de vl hitta en snygg brytpunkt bara.
Citera
2014-09-29, 11:15
Medlem
XtraXs avatar
lskar scenerna med Capone vet aldrig vad som ska hnda, sitter p nlar hela tiden =)
Citera
2014-09-29, 16:06
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
lskar scenerna med Capone vet aldrig vad som ska hnda, sitter p nlar hela tiden =)
Hehe precis, mycket komiskt ocks nr Al sger t att de ska hitta Mueller "Van Alden" och alla skriker typ Mueller! Mueller?! Where the fuck is Mueller?!

Mycket bttre avsnitt n frra iaf men hur ska det g med allt egentligen, hoppas de fr till ett fint avslut p den hr serien.

St. Valentine's Day Massacre var vl det som var med i den dr videon ocks vl?
Senast redigerad av Tommy.Vercetti 2014-09-29 kl. 16:32.
Citera
2014-09-29, 19:10
Medlem
Cobra Styles avatar
Vad hnde med Rothstein?! Frn ena ssongen till den andra s ddade de bara av honom eller missade jag ngt avsnitt i frra?
Jag tycker att han var en p tok fr hrlig och intressant karaktr fr att man inte skulle f se hans dd, eller var den naturlig?
Citera
2014-09-29, 19:32
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Style
Vad hnde med Rothstein?! Frn ena ssongen till den andra s ddade de bara av honom eller missade jag ngt avsnitt i frra?
Jag tycker att han var en p tok fr hrlig och intressant karaktr fr att man inte skulle f se hans dd, eller var den naturlig?

Blev mrdad. Knns som de ville gra ett tidshopp fr att stlla om brickorna och det d innebar att vi missade Rothsteins mord var ett pris vrt att betala.
Citera
2014-09-30, 00:15
Medlem
Endsiegs avatar
Frsta riktigt skna avsnittet p lnge. Serien tog en (positiv) vndning nu faktiskt. Brukade ocks avsky Nuckys fru men till och med hon var verkomlig i senaste avsnittet. Denna serien r ju bra nr de inte visar typ tv negrer som frsker ppna ett kassaskp i 45 minuter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in