2014-09-25, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hon hade väl inte betalat av lånen heller? Klart godkänt avsnitt helt klart även om hon inte verkar fatta någonting eller ha någon koll öht.

Ja 36 000 back var ju lite utöver det vanliga. Sen stack ju denna tjej ut lite extra med att vara extra korkad då det kommer till lån, och så hennes spelande. Ta sms lån för att täkca upp för det man inte hade råd med denna månad utan en tanke på att det kommer att bli samma sak nästa månad, nä då fortsätter man bara

Är det bara jag som har lust att kasta kaffekoppen rätt igenom tv rutan då lyxfällan deltagare börjar bete sig som hon? Gnälla för att hon blir av med soffan, tjuta över att behöva köra moped till jobbet för att den är " ful" Ligger man 36 000 back varje månad har man inte råd att bry sig om sånt, hon skall vara JÄVLIGT glad att hon fick så bra deal som hon fick( aldrig hon hade fått denna deal om lyxfällan varit där, 22 000 för den bilen). Hon skall vara JÄVLIGT glad hon har någonstans att bo( och dessutom en morsa hon kan få hjälp utav)....gnälla över lyxsaker då man är i hennes sits...FAIL!
Senast redigerad av Shubnigurath.666 2014-09-25 kl. 23:38.
Citera
2014-09-26, 10:34
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hur fan vet du det? Och smart att påpeka detta innan programmet ens har visats.

Ledsen om jag förstörde något för dig. Det har skrivits och kommenterats om det flera gånger tidigare i tråden, att man kan kolla på programen 1v i förväg på Viaplay.Vilket gjorde att jag trodde det var "allmänt accepterat".

Men jag skall tänka på det, och inte göra om det igen.

Ber ödmjukt om ursäkt, än en gång Azdc.
Citera
2014-09-26, 11:12
Medlem
Spelat bort 140 000 kr och festat för 40 000 kr på ett år med en månadsinkomst på 12 900 kr. Och går hem till mamma och hämtar matlåda varje dag. Suck!
Citera
2014-09-26, 22:10
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Spelat bort 140 000 kr och festat för 40 000 kr på ett år med en månadsinkomst på 12 900 kr. Och går hem till mamma och hämtar matlåda varje dag. Suck!
Helt otroligt. Man tappar ju hoppet om hela mänskligheten bara man ser de första 10 minuterna.

Sen tyckte hon det var pinsamt att komma till sitt jobb på en EU-moped.. Om det är någonting som är pinsamt så är det att man tar ett sms-lån för att betala av sin skuld till kronofogden.
Citera
2014-09-26, 22:19
Medlem
Om dom inte kan göra odentliga efterföljningar efter att insatsen är avslutad så tycker jag att dom kan lägga ner det helt och hållet. Det ser ju likadant ut varje gång. Har väldigt svårt att tro att alla efter lyxfällans insats efter några månader lyckas med sin budget. Jag förstår inte varför det ska vara så ivktigt för lyxfällan att övertyga alla om att alla bättrar sig. Skulle ju skänka programmet lite större realism och om man faktiskt återvände efter 3-4 månader och på nytt gjorde en liknande utredning om personens ekonomi så att vi tittare faktiskt fick något mer.
Citera
2014-09-27, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Ja 36 000 back var ju lite utöver det vanliga. Sen stack ju denna tjej ut lite extra med att vara extra korkad då det kommer till lån, och så hennes spelande. Ta sms lån för att täkca upp för det man inte hade råd med denna månad utan en tanke på att det kommer att bli samma sak nästa månad, nä då fortsätter man bara

Är det bara jag som har lust att kasta kaffekoppen rätt igenom tv rutan då lyxfällan deltagare börjar bete sig som hon? Gnälla för att hon blir av med soffan, tjuta över att behöva köra moped till jobbet för att den är " ful" Ligger man 36 000 back varje månad har man inte råd att bry sig om sånt, hon skall vara JÄVLIGT glad att hon fick så bra deal som hon fick( aldrig hon hade fått denna deal om lyxfällan varit där, 22 000 för den bilen). Hon skall vara JÄVLIGT glad hon har någonstans att bo( och dessutom en morsa hon kan få hjälp utav)....gnälla över lyxsaker då man är i hennes sits...FAIL!
Ja hon var extremt korkad och blåst och verkade inte fatta nåt men hon hade ju en schysst morsa i alla fall men troligtvis så lär väl hon ryta ifrån på allvar efter programmet.

Jag fattar inte heller hur hon kunde tacka nej till den dealen men det är det här klassiska "svårt att göra sig av med prylar". Nu insåg hon ju sent omsider hur illa ute hon var men hade inte P&M kommit på besök så hade det inte hänt ett piss. Men däremot var dett mycket bättre program än dom 2 senaste om man ska se något positivt.
Citera
2014-09-28, 13:31
Medlem
henkesss avatar
Varför hjälpa personer som henne, som uppenbart inte kan och vill få hjälp.
Hennes spelande har hon ju fortsatt fortfarande, efter vinsten så är hon tillbaka på ruta 1 igen. Spelande och slösande. Starkt jobbat lyxfällan. Hjälp folk som behöver hjälp istället. Otacksam tjej, man skäms nästan.
Citera
2014-09-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför hjälpa personer som henne, som uppenbart inte kan och vill få hjälp.
Hennes spelande har hon ju fortsatt fortfarande, efter vinsten så är hon tillbaka på ruta 1 igen. Spelande och slösande. Starkt jobbat lyxfällan. Hjälp folk som behöver hjälp istället. Otacksam tjej, man skäms nästan.
Håller med i sak, men hur vet du att hon börjat om med spelandet efter vinsten? Känner du henne? du snackar som att du gör det. Sedan håller jag med om att hon var otacksam men det ordnade ju upp sig. Jag tror faktiskt hon är betydligt mer tacksam bakom kullisserna, om du bläddrar lite i tråden har jag skrivit om en tjej här i krokarna som gnällde i media om att hon inte fått hjälp av Lyxfällan och att det var bullshit angående hur mycket hon gick back. DÄR kan vi snacka otacksamhet.
Citera
2014-09-28, 14:55
Medlem
Isnatts avatar
Jag tyckte det var en söt tjej, pirrade till lite
Men det märktes att hon var från en lanthåla, åka amerikänare och lyssna på dansband och spela online i brist på annat. Spela dataspel istället för att slösa bort pengar om det inte finns nåt annat att sysselsätta sig med istället.
Dessutom räcker det med att åka till en svensk stad med 100 000+ invånare för att se att det är rätt många vuxna som åker moped. Lämnar man dessutom landets gränser och åker söderut i världen så åker ju 'alla' moped eller små motorcyklar. Det går bra i Madrid och Bangkok men inte i Hjo

Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Sa dom inte nått i stil med att dom ville hjälpa henne eftersom hon var ung och dum?
Jo, det sa dom.
Citera
2014-10-02, 10:25
Medlem
Franzies avatar
- Du har gjort allt du kan för att bränna dina pengar, men ingenting för att håva in några
- Jag har ju sökt till Idol och så där...

Kvällens Lyxfällan bjuder på en vuxenbebis utan verklighetsförankring som blåser sina pengar på skräpmat och sin "pimpade bil". Ser lovande ut.
Citera
2014-10-02, 11:03
Medlem
Lopesans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzie
- Du har gjort allt du kan för att bränna dina pengar, men ingenting för att håva in några
- Jag har ju sökt till Idol och så där...

Kvällens Lyxfällan bjuder på en vuxenbebis utan verklighetsförankring som blåser sina pengar på skräpmat och sin "pimpade bil". Ser lovande ut.

Kvällens avsnitt kommer att bli en stående klassiker

älskar att han pimpat sin lila fula bil för hundra lakan när han köpt den för 9500:-
Citera
2014-10-02, 16:47
Medlem
Har potential helt klart. Blir spännande. Ni som sett avsnittet i förväg kan gott ge fan i att yttra er. Vi är trots allt några som har förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in