Citat:
Ursprungligen postat av
Cpt.Obvious
Personligen kan jag 80% av orden samt de övriga 4 brukar jag oftast kunna utesluta alternativ. Exempelvis synonymer som jag personligen känner att jag kan alla av, hur ordet är uppbyggt (ett par ord går att se vad för ordklass det är) samt slutligen gissar jag. Brukar oftast ske på de mer fackliga orden som ibland kan vara riktigt svåra. De orden jag inte kan lär jag mig givetvis genom provet.
Tack för svar!
För egen del är det nästan tvärtom, det vill säga att jag inte kan 80%. Känns därför som att det är svårt att lära in alla ord genom att bara göra proven då det förmodligen tar ett bra tag innan jag testas på samma ord igen, eftersom att ordbanken ligger på drygt 3000 ord.
Blir nog att gå igenom ordlistan bokstav för bokstav, lär ju ta ett bra tag men lär mig förhoppningsvis orden då.