2014-09-23, 19:29
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLambert
Lite OT, men nu har jag fixat alla prov till taxilegitimationen, snart är jag en av Er! =o)

Välkommen till träsket

Vet du vad för bolag du vill köra för?
Citera
2014-09-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Välkommen till träsket

Vet du vad för bolag du vill köra för?
Nej, jag skaffar taxileg som ett komplement till mitt CE-kort.
Var tvungen att förlänga behörigheten med ett läkarintyg, och passade på att ta taxibehörighet också.
Har en kompis som kör taxi i Västsverige, kanske blir att jag kör extra där så småningom.
Inte TK eller 020, utan en mindre, lokal taxistation.
Citera
2014-09-23, 23:25
Medlem
Mvks avatar
Blir inte ni också jävligt "mätta" på människor efter att ha jobbat några år?

Man träffar så mycket folk hela dagarna att man bara vill sitta i lugn och ro framför datorn/tv:n efter man kommer hem och bara stirra. Bästa som finns.

Körde en bartender i somras som också sa det.
Även en som jobbade på häktet.
Han sa att det bästa han vet är att åka ut helt ensam i skogen till en liten stuga i dalsland så fort tillfälle ges.

Har fullkomligt tappat intresset för att träffa nya människor.
Ger mig ingenting.
Att gå på krogen, börja spela fotboll, gå på villafester, parmiddagar.....

Samma sega kallprat om väder och vind, folks barn, skryt över fina utbildningar, kök som ska byggas ut.......

Jag var alltid tjoig och tjimmig och hade massa folk omkring mig innan men nu vill man bara vara själv eller på sin höjd umgås med människor som inte börjar klättra på väggarna för det uppstår en tystad i mer än 3 sek.
Citera
2014-09-23, 23:53
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Blir inte ni också jävligt "mätta" på människor efter att ha jobbat några år?

Man träffar så mycket folk hela dagarna att man bara vill sitta i lugn och ro framför datorn/tv:n efter man kommer hem och bara stirra. Bästa som finns.

Körde en bartender i somras som också sa det.
Även en som jobbade på häktet.
Han sa att det bästa han vet är att åka ut helt ensam i skogen till en liten stuga i dalsland så fort tillfälle ges.

Har fullkomligt tappat intresset för att träffa nya människor.
Ger mig ingenting.
Att gå på krogen, börja spela fotboll, gå på villafester, parmiddagar.....

Samma sega kallprat om väder och vind, folks barn, skryt över fina utbildningar, kök som ska byggas ut.......

Jag var alltid tjoig och tjimmig och hade massa folk omkring mig innan men nu vill man bara vara själv eller på sin höjd umgås med människor som inte börjar klättra på väggarna för det uppstår en tystad i mer än 3 sek.

Nja så är det inte för mig.

Umgänge i yrket är för mig helt annorlunda från umgänge som ledig.

Tvärtom vill jag inte sitta hemma ensam när jag är ledig utan då vill jag träffa och dra hem kvinnor .

Träffat många andra som tycker att dom inte har något behov av socialt umgänge då dom träffar så många när dom jobbar. Men tyvär, för min del, så duger inte det sociala i arbetet för mitt sociala behov som person utan när jag är ledig vill jag ut och träffa folk. Fast i egen hög person då. Inte som taxichaufför med ett falskt leende.
Citera
2014-09-24, 06:43
Medlem
Gaspars avatar
Att sitta i framsätet eller i baksätet?

Åker jag själv i Sverige så sitter jag i framsätet och snackar lite goja med chauffören. Har jag min sambo med sitter vi alltid i baksätet, snackar fortfarande goja med chauffören.

Men nu bor jag utomlands och det är tydligen standard för min del att sitta i baksätet, även om jag är själv och snackar goja. Hur gör ni andra, och vad föredrar ni chaufförer?

*Med goja menar jag allmänt snack.
Citera
2014-09-24, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar

Åker jag själv i Sverige så sitter jag i framsätet och snackar lite goja med chauffören. Har jag min sambo med sitter vi alltid i baksätet, snackar fortfarande goja med chauffören.

Men nu bor jag utomlands och det är tydligen standard för min del att sitta i baksätet, även om jag är själv och snackar goja. Hur gör ni andra, och vad föredrar ni chaufförer?

För mig så får kunden gärna sitta fram och prata. Det är bara roligt att diskutera världshändelser,politik etc. Vissa folk är för Goa när dem försynt frågar om det går bra att sitta fram.Oftast äldre
Citera
2014-09-24, 16:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Spelar ingen roll för mig var man sätter sig. Trevligt att snacka lite skit.

Men ett fel många killar gör är att sätta sig fram medan deras tjej sitter ensam i baksätet.
Citera
2014-09-25, 01:39
Medlem
Mvks avatar
Citat:
vad föredrar ni chaufförer?

Föredrar folk som sitter bak.
Så himla kul är det inte att prata om väder och vind för 23e gången på en och samma dag.

Roligast är när folk som är förkylda så snoret rinner ur öronen sätter sig fram.
Hostar, harklar och snyter sig.

Man vet man att man själv kommer smittas och ligga hemma halvdöd om några dagar, jätteskoj.

Favoritkunden är nån som åker från en förort till Landvetter, sätter sig bak, slänger upp sin laptop och skickar iväg mail, alternativt läser en tidning.

Perfekt körning.
Citera
2014-09-25, 19:43
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Spelar ingen roll för mig var man sätter sig. Trevligt att snacka lite skit.

Men ett fel många killar gör är att sätta sig fram medan deras tjej sitter ensam i baksätet.
Kvittar för mig också var de väljer att sitta.

Kan bero på att de varit gifta ett gäng bast och att det då inte är någon big issue för dem. Vissa gillar inte att sitta bak.

En jobbig arbetsrelaterad grej är frekvensen av lättillgängliga pissoarer. Nästan så man ibland önskar sig en sån där flarra som Lasse Kongo hade, fast det funkar inte i praktiken. Eftermiddagsrusningen är det ju fullt fokus på att ligga i och samla ihop pengar. Får man då i slutet en till Arlanda så måste man tomma ner till Bromma asap för att hänga med planen som landar efter 19. Då unnar man sig sällan stoppet vid svinrakan för att pissa på macken där. Sedan finns inget mer ställe innan Bromma.

Inne i själva city finns fler ställen. De luktar dock inte hallonbåtar. Allrahelst inte om någon pundare/eumigrant lagt en kabel i pissrännan.
Citera
2014-09-26, 01:56
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Kvittar för mig också var de väljer att sitta.

Kan bero på att de varit gifta ett gäng bast och att det då inte är någon big issue för dem. Vissa gillar inte att sitta bak.

Varit med många gånger att jag kommer fram till ett par som råhånglar. Killen sätter sig fram och så är det knäpptyst i bilen under hela resans gång och dom börjar pilla på sina mobiler istället. Pratar ungdomar alltså.

Nästan så att jag vill svänga in till kanten, kolla på killen och signalera med ögonen att han ska hoppa bak till tjejen han nyss höll innanför brallorna istället för att sitta framme med mig.
Citera
2014-09-26, 02:10
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Varit med många gånger att jag kommer fram till ett par som råhånglar. Killen sätter sig fram och så är det knäpptyst i bilen under hela resans gång och dom börjar pilla på sina mobiler istället. Pratar ungdomar alltså.

Nästan så att jag vill svänga in till kanten, kolla på killen och signalera med ögonen att han ska hoppa bak till tjejen han nyss höll innanför brallorna istället för att sitta framme med mig.
Fattar vad du menar.
Viktigast för mig är dock att personen med lädret är på godast möjliga humör, för dricksens skull. Detta gäller såväl vägval som kanal på radion.
Citera
2014-09-26, 02:48
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Fattar vad du menar.
Viktigast för mig är dock att personen med lädret är på godast möjliga humör, för dricksens skull. Detta gäller såväl vägval som kanal på radion.

Såklart.

Påpekade bara detta fenomen. Kanske nån som läser tar åt sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in